Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304070932014 | Hemşirelikte Kalite Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 4,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğrencinin sağlık ve hemşirelik hizmetlerindeki kalite yönetimi ilkelerini ve bu ilkelerin hemşirelik hizmetlerine yansımalarını fark etmesini, kalite araçlarını ve analizlerini tanımasını, kalite standartları ve kalite göstergeleri arasında ilişki kurmasını, ülkemizde sağlık sistemindeki kalite çalışmalarını ve engelleri tartışmasını sağlamaktır.
Doç. Dr. Şeyda Seren İntepeler
1 | Sağlık ve hemşirelik hizmetlerindeki toplam kalite ve sürekli kalite iyileştirme ilkelerini inceleyebilme |
2 | ISO ve akreditasyon standartlarını açıklayabilme |
3 | Kurum kültürü, liderlik, motivasyon ve katılım ile kalite arasında ilişki kurabilme |
4 | Kalitede ölçüm ve istatistiksel analizleri tanıyabilme |
5 | Kalite standartları ve kalite göstergeleri arasında ilişki kurabilme |
Yok
Yok
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sağlık Hizmetleri ve Hemşirelik Hizmetlerinde Kalite | ||
2 | Kalite Yönetiminin Tarihçesi | ||
3 | Toplam Kalite Yönetim (TKY-SKİ) İlkeleri Kalite Çemberleri | ||
4 | Kalite ve Biz Bilinci | ||
5 | TKY’de Organizasyon Kültürü Oluşturma, Kültürel Değerler ve Liderlik | ||
6 | Kalite Yönetiminde Ölçüm ve İstatistiksel Analizler | ||
7 | Kalite Programlarının Etkililiğini/Performansını Değerlendirme | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Hemşirelik Bakım Kalite Göstergeleri | ||
10 | Hasta Memnuniyeti | ||
11 | ISO ve Akreditasyon Standartları ve TKY | ||
12 | TKY’de Motivasyon ve Katılımı Sağlama Stratejileri | ||
13 | Türkiye’de Kalite Yönetim Çalışmaları | ||
14 | Sağlık Hizmetlerinde TKY Uygulamasına İlişkin Engeller | ||
15 | FİNAL SINAVI |
Ana kaynaklar: Dlugacz Y.D., Restifo A., Greenwood A., “The Quality Handbook for Health Care Organizations”, First Edition, Jossey-Bass a Wiley Imprint, 2004. Evans J.R., “Total Quality”, Fourth Edition, Thomas-South Western, 2005. Graham N.O., “Quality in Health Care”, Aspen Pub., 1992. Howard, Helen., O'Conor, Darren., “Managing Quality Scitech Educational, 2000. Hoyle D., “ISO 9000 Quality Systems Handbook”, Fifth Edition, Elsevier Butterworth-Heinemann, 2006. Leebov W., “Ersöz C.J:, “The Health Care Manager’s Guide to CQI., AHA, USA, 1991. McLaughlin C.P., Kaluzny A.D., “Countinuous Quality Improvement in Health Care”, Aspen Pub., 1994. Meisenheimer C.G., “Improving Quality”, Aspen Pub., 1992. Parsley K., Corrigan P., “Qualty Improvement in Nursing and Health Care”, Chapman & Hall, 1994. Steiber S.R., Krowinski W.J., “Measuring and Managing Patient Satisfaction”, AHA, 1990. Vincent, Charles., “Clinical Risk Management : Enhancing Patient Safety”, BMJ Publishing Group, 2001. Cafoğlu Z., “Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi”, Avni Akyol Kültür Eğitim Vakfı, İstanbul, 1996. Cüceloğlu D., “İçimizdeki Biz”, Sistem Yayıncılık, Gelişim Kitaplar Dizisi, 1997. Çoruh M., (Ed.), “1. Basamak Sağlık Hizmetlerinde TKY”, Haberal Eğitim Vakfı, Ankara, 1995. Çoruh M., (Ed.), “Sağlık Hizmetlerinde TKY ve Performans Ölçümü”, Haberal Eğitim Vakfı, Ankara, 1996. Çoruh M., (Ed.), “Sağlık Yönetiminde Devamlı Kalite İyileştirme”, Haberal Eğitim Vakfı, Ankara, 1997. Ersen H., “Toplam Kalite ve İnsan Kaynakları Yönetimi İlişkisi”, Sima Matbaa, İstanbul, 1997. Ishikawa, K., “Toplam Kalite Kontrol”, Kalder Yayını, No.7, 1995. Kovancı A., “Toplam Kalite Yönetimi-Fakat Nasıl?”, Sistem yayıncılık, İstanbul, 2001. Özevren, M., “Toplam Kalite Yönetimi (Temel Kavramlar ve Uygulamalar), Alfa Basım Yayım, İstanbul, 1997. Yenersoy G., “Toplam Kalite Yönetimi”, Rota Yayınları, 1997. ........, Kalite Kontrol Grupları Semineri, MPM Yayınları: 320, Ankara, 1995. .................., Toplam Kalite, MPM Yayını Özel Sayı, Ankara, 1995. Yardımcı kaynaklar: Journal of Nursing Administration Journal of Nursing Management International Journal for Quality in Health Care Health Care Management Review Quality&Safety in Healthcare Web Siteleri: National Center for Nursing Quality - http://www.nursingworld.org/quality/ Agency for Healthcare Research and Quality – http://www.ahrq.gov/ Institute of Healthcare Improvement – http://www.ihi.org/ihi Natioanal Institutes of Health – http://www.nih.gov/ Cleveland Clinic - http://cms.clevelandclinic.org/nursing/body.cfm?id=9 Veri Tabanları: EBSCOHost Elsevier E-Books Collections Elsevier Science Direct Medline (EBSCO) OVID - LippincottWilliams & Wilkins Proquest Digital Dissertations - Fulltext SAGE Online Journal
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | |||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | |||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 |