Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304085012010 | Hemşirelikte Öğrenme ve Öğretme Süreçleri I | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders, hemşireliğe özel eğitim bilgi, beceri, tutum ve davranışa sahip olan öğrencilerde eğitici kimliği geliştirmeye yönelik gerekli donanımı kazandırmayı amaçlar
Doç. Dr. Fatma ORGUN, Dr. Öğretim Üyesi Nilay ÖZKÜTÜK
1 | Eğitim ve hemşirelik bilimlerini tanımlayabilme |
2 | Hemşirenin öğretim rolünün gerekliliğini savunabilme |
3 | Öğretim yöntemlerini tanımlayabilme |
4 | Eğitim programlarına uygun araç gereçleri seçebilme |
5 | Kendi gelişimi için sürekli eğitimin gerekliliğinin farkında olabilme |
6 | Öğretim planı hazırlayabilme |
Yok
Yok
Alanda ve klinik ortamda hemşirenin eğitime yönelik rol ve sorumluluklarını gözlemlemesini ve bu derse ilişkin kazanması gereken öğrenme ve öğretme becerilerini kapsar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Önemi ve Kurallar | ||
2 | Alanı/Kurumu tanıma ve alan/kurum personeli ile tanışma | ||
3 | Eğitim hemşiresinin rollerini gözlemleme | ||
4 | Eğitim hemşireleri ile işbirliği yapma ve yapılmış olan eğitim programlarını gözden geçirme | ||
5 | Eğitim gereksinimlerini belirleme | ||
6 | Belirlenen eğitim gereksinimleri doğrultusunda konuya karar verme | ||
7 | Öğrenim hedeflerini belirleme | ||
8 | Öğrenim hedefleri doğrultusunda eğitim içeriğini oluşturma | ||
9 | Eğitim içeriğine uygun öğretim yöntem ve tekniklerine karar verme | ||
10 | Eğitim içeriğine uygun öğretim materyali hazırlama ve alan/kurum eğitim olanaklarını değerlendirme | ||
11 | Öğretim planını tasarlama ve alana/kuruma ait öğretim planlarını inceleme | ||
12 | Öğrenim hedefleri doğrultusunda ölçme aracı hazırlama | ||
13 | Hazırlanan eğitim sürecini eğitim hemşiresi/başhemşire ile gözden geçirme | ||
14 | Eğitim ortamını hazırlama ve eğitim sürecini uygulama | ||
15 | Eğitim sürecini değerlendirme /Uygulamanın değerlendirilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Demirel Ö (1999). Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı, Ankara:Pegem A Yayıncılık Demirel Ö (2001). Program Geliştirme, Ankara:Pegem A Yayıncılık Küçükahmet L (1995). Öğretim İlke Ve Yöntemleri. 6. Baskı. Ankara: Özkan Matbaası. Yalın H İ (2000). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. 2. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Sunma | 1 | 20 |
Makale Yazma | 1 | 20 |
Performans | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Uygulama/Pratik | 14 | 4 | 56 |
Tartışma | 5 | 1 | 5 |
Soru-Yanıt | 6 | 1 | 6 |
Gözlem | 5 | 4 | 20 |
Alan Gezisi | 1 | 4 | 4 |
Rapor Hazırlama | 7 | 4 | 28 |
Rapor Sunma | 2 | 5 | 10 |
Okuma | 9 | 3 | 27 |
Toplam İş Yükü (saat) | 156 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 |