GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304085012010 Hemşirelikte Öğrenme ve Öğretme Süreçleri I Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu ders, hemşireliğe özel eğitim bilgi, beceri, tutum ve davranışa sahip olan öğrencilerde eğitici kimliği geliştirmeye yönelik gerekli donanımı kazandırmayı amaçlar


Doç. Dr. Fatma ORGUN, Dr. Öğretim Üyesi Nilay ÖZKÜTÜK


1 Eğitim ve hemşirelik bilimlerini tanımlayabilme
2 Hemşirenin öğretim rolünün gerekliliğini savunabilme
3 Öğretim yöntemlerini tanımlayabilme
4 Eğitim programlarına uygun araç gereçleri seçebilme
5 Kendi gelişimi için sürekli eğitimin gerekliliğinin farkında olabilme
6 Öğretim planı hazırlayabilme


Yok


Yok


Alanda ve klinik ortamda hemşirenin eğitime yönelik rol ve sorumluluklarını gözlemlemesini ve bu derse ilişkin kazanması gereken öğrenme ve öğretme becerilerini kapsar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Önemi ve Kurallar
2 Alanı/Kurumu tanıma ve alan/kurum personeli ile tanışma
3 Eğitim hemşiresinin rollerini gözlemleme
4 Eğitim hemşireleri ile işbirliği yapma ve yapılmış olan eğitim programlarını gözden geçirme
5 Eğitim gereksinimlerini belirleme
6 Belirlenen eğitim gereksinimleri doğrultusunda konuya karar verme
7 Öğrenim hedeflerini belirleme
8 Öğrenim hedefleri doğrultusunda eğitim içeriğini oluşturma
9 Eğitim içeriğine uygun öğretim yöntem ve tekniklerine karar verme
10 Eğitim içeriğine uygun öğretim materyali hazırlama ve alan/kurum eğitim olanaklarını değerlendirme
11 Öğretim planını tasarlama ve alana/kuruma ait öğretim planlarını inceleme
12 Öğrenim hedefleri doğrultusunda ölçme aracı hazırlama
13 Hazırlanan eğitim sürecini eğitim hemşiresi/başhemşire ile gözden geçirme
14 Eğitim ortamını hazırlama ve eğitim sürecini uygulama
15 Eğitim sürecini değerlendirme /Uygulamanın değerlendirilmesi
16 Final Sınavı

Demirel Ö (1999). Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı, Ankara:Pegem A Yayıncılık Demirel Ö (2001). Program Geliştirme, Ankara:Pegem A Yayıncılık Küçükahmet L (1995). Öğretim İlke Ve Yöntemleri. 6. Baskı. Ankara: Özkan Matbaası. Yalın H İ (2000). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. 2. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Sunma 1 20
Makale Yazma 1 20
Performans 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama/Pratik 14 4 56
Tartışma 5 1 5
Soru-Yanıt 6 1 6
Gözlem 5 4 20
Alan Gezisi 1 4 4
Rapor Hazırlama 7 4 28
Rapor Sunma 2 5 10
Okuma 9 3 27
Toplam İş Yükü (saat) 156

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5 5 3 3 3 5 5 3 4 4 3 3 4
ÖÇ 2 5 5 5 5 3 3 3 5 5 4 3 2 5 5 5
ÖÇ 3 3 3 3 3 2 5 5 5 5 4 3 3 5 5 5
ÖÇ 4 3 3 3 3 2 5 5 5 5 4 5 3 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5 5 3 5 5
ÖÇ 6 3 3 3 3 2 5 5 5 5 4 3 3 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek