GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304085032010 Hemşirelikte İletişim ve Etkileşim Süreçleri I Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Temel iletişim ve etkileşim becerilerini geliştirerek, öğrencilerin kişisel ya da mesleki yaşamlarında başarılı ilişkiler yoluyla, üretken, mutlu ve doyumlu olmalarını sağlamak için gerekli ilke, yöntem, teknik ve bilgileri vererek istendik davranış geliştirmelerini sağlamak konusunda lisanüstü bilginin verilmesi.


Prof. Dr. Olcay Çam, Assist. Prof. Dr. Şeyda Dülgerler


1 İnsan ilişkileri, iletişim ve etkileşim süreçleriyle ilgili mevcut bilgilerini üst düzeyde geliştirmek ve derinleştirmek
2 İletişim sürecinde konuşma ve beden dilinin önemini kavrayabilmek
3 Sözlü ve sözsüz iletişim biçimlerinin farkında olarak doğru şekilde kullanabilme becerisi geliştirmek
4 Alanı ile diğer meslek grupları arasındaki iletişim ve etkileşimi kavrayabilmek
5 Kişilerarası ilişkilerde iletişim engellerinin( fiziksel, ruhsal, sosyal, çevresel, bireysel, v.b) farkında olmak ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek

Birinci Öğretim


Yok


Yok


İletişimin Tanımı, İletişimin insan hayatındaki yeri ve önemi, Kendini Tanıma, Benlik kavramı, Savunucu İletişim, İşitme-Dinleme-Aktif Dinleme, Sözsüz İletişim, Yapıcı Tartışma, Yıkıcı Tartışma- Sürtüşmeler, Çatışmalar


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi, işleniş biçimi ve kurallar hakkında bilgilendirme
2 İletişimin tanımı, önemi, iletişim süreci ve kapsamı
3 İletişim sürecini biçimlendiren temel kavramlar(ısınma, yansıtma, empati, değer, girişkenlik, güven ve farkındalık)
4 İletişim sürecini biçimlendiren temel kavramlar(ısınma, yansıtma, empati, değer, girişkenlik, güven ve farkındalık)
5 Terapötik ve terapötik olmayan iletişim teknikleri
6 İletişimi etkileyen faktörler
7 Spesifik durumlarda olan bireylerle(çocuk, yaşlı, hasta, hastalığa ve hastaneye uyumsuz tepki gösteren bireyler) iletişim
8 ARA SINAV
9 İnsan ilişkileri ve İletişim Biçimleri temalı güncel görsel ve sanatsal içerikli literatür inceleme
10 Kendini Tanıma, Benlik kavramı
11 İnsan ilişkileri ve İletişim Biçimleri temalı güncel görsel ve sanatsal içerikli literatür inceleme
12 İzlenen film ile ilgili rapor edilen görüşlerin aktarımı
13 İnsan ilişkileri ve İletişim Biçimleri temalı güncel eserler üzerinde inceleme
14 İncelenen eserlerle ilgili rapor edilen görüşlerin aktarımı
15 İletişim konulu alan seminerleri
16 FİNAL SINAVI

1. Terakye G. , “Hasta Hemşire İlişkileri” ,ISBN 975-95943-0-7, Aydoğdu Ofset , Ankara ,1995 2. Köknel, Ö. Kişilik. 10.Baskı Altın Kitaplar Yayınevi, İstanbul,1983 3. Cüceloğlu D. İnsan İnsana. 4. basım. Remzi Kitabevi, İstanbul, 1993 4. Köknel Ö. Ailede ve Toplumda Ruh Sağlığı 5. Üstün B.,Akgün E.,Parlak N. Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi, ISBN 975-98185-0-7,Okullar Yayınevi.İzmir,2005 6. Öz F. Sağlık Alanında Temel Kavramlar. İmaj İç ve Dış Tic. AŞ. . Ankara, 2004 7. Velioğlu, P.. Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar. Alaş Ofset İstanbul, 1999 8. Özcan, A. Hemşire Hasta İlişkisi ve İletişim. Saray Tıp Kitabevleri. İzmir,1996 9. Doğan, O. Sağlık Hizmetlerinde İletişim. Songür Yayınları Ankara, 2002 10. Dökmen, Ü. İletişim Çatışmaları ve Empati. Sistem Yayınları İstanbul,1996 11. Orlando,J.J., “Hemşire- Hasta İlişkisinde Kişilerarası Süreçler”, (Çev:A. Özcan, N. Platin)Vehbi Koç Vakfı Yayınları No:5. 12. Sudeen S., Stuard G., Roukin I., Cohen S.” Nurse- Client Interaction” Fourth Edit. Mosby Comp., St. Louis , 1989. 13. Berko R.M., Wolvin, A.D., Wolvin Darlyn, „ Communicating: A Social And Career Focus“, Fourth Edit., Copyright, Boston, 1989.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Seminer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 3 4 12
Rapor Sunma 4 3 12
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 4 3 12
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 6 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 7 4 28
Toplam İş Yükü (saat) 126

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 4 4 4 3 4 4 4
ÖÇ 2 4 4 4 4 3 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 4 3 4 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 4 3 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 4 4 3 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek