Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304085042010 | Program Gelistirme | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenenler, eğitimde program geliştirme alanının dayandığı kuramsal temelleri tanıyabilecek, program geliştirme sürecini, modellerini, yaklaşımlarını kavrayabilecek ve kendi uzmanlık alanında bir program tasarısı hazırlayabileceklerdir.
Prof. Dr. Nilay Bümen
1 | Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar bilgisi |
2 | Eğitim programının öğeleri arasındaki ilişkileri açıklayabilme |
3 | Eğitimde program geliştirmenin aşamalarını kavrayabilme |
4 | Belli başlı program geliştirme yaklaşımlarını karşılaştırabilme |
5 | Belli başlı program geliştirme modellerini analiz edebilme |
6 | Eğitimde hedef belirleme kurallarını kavrayabilme |
7 | Kendi uzmanlık alanında ilkelerine uygun olarak bir program tasarısı hazırlayabilme |
8 | Program geliştirme alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmelerin farkında oluş |
9 | Eğitimde program geliştirme sürecine katılmaya isteklilik |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Eğitimde Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri, Program Geliştirme Yaklaşımları ve Modelleri, Gereksinim Çözümlemesi, Hedefler ve Hedeflerin Belirlenmesi, İçerik Düzenleme, Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi, Eğitim Programı Tasarısının Denenmesi ve Değerlendirilmesi, Akreditasyon, Program Geliştirme ve Değerlendirmede Yeni Eğilimler
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Gerekçesi ve Önemi - Dersin Kural ve Gerekleri | ||
2 | Temel Kavramlar Eğitim Programı ve Öğeleri | ||
3 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri | ||
4 | Eğitimde Program Tasarımı ve Modeller | ||
5 | Gereksinim Çözümlemesi | ||
6 | Hedefler ve Hedeflerin Belirlenmesi Bilişsel, Duyuşsal ve Devinişsel Alan Taksonomileri ve Hedef Yazma İlkeleri | ||
7 | Hedefler ve Hedeflerin Belirlenmesi Bilişsel, Duyuşsal ve Devinişsel Alan Taksonomileri ve Hedef Yazma İlkeleri | ||
8 | Hedefler ve Hedeflerin Belirlenmesi Bilişsel, Duyuşsal ve Devinişsel Alan Taksonomileri ve Hedef Yazma İlkeleri | ||
9 | Verilen bir öğretim programında hedeflerin (kazanımların) incelenmesi, tartışılması ve hedef yazılması | ||
10 | İçerik Düzenleme | ||
11 | Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi | ||
12 | Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi ve Akreditasyon | ||
13 | Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi ve Akreditasyon | ||
14 | Program Geliştirme ve Değerlendirmede Yeni Eğilimler | ||
15 | Program Geliştirme ve Değerlendirmede Yeni Eğilimler | ||
16 | Final sınavı |
Adıgüzel, O.C. (2016). Eğitim Programlarının Geliştirilmesinde İhtiyaç Analizi Elkitabı. Ankara: Anı Yayıncılık. Anderson, L.A. ve Krathwohl, D.R. (2011). (Çev. Özçelik, D. A.) Öğrenme, Öğretim ve Değerlendirme İle İlgili Bir Sınıflama. Ankara: PegemA Yayıncılık. Bümen, N. (2006a). Program geliştirmede bir dönüm noktası: Yenilenmiş Bloom taksonomisi. Eğitim ve Bilim. 31(142), 3-14. Bümen, N. (2006b). Üç büyük ildeki özel okullarda program geliştirme servislerinin etkililiği ve karşılaşılan problemler. Kuramdan Uygulamaya Eğitim Bilimleri. 6 (3), 615-667. Keating, S. B. (2011). Curriculum Development and Evaluation in Nursing. 2nd edition. New York: Springer Pub. Ornstein, A. C. & Hunkins, F. B. (2009). Curriculum: Foundations, Principles and Issues. New Jersey: Prentice Hall. Sönmez, V. (2012). Program Geliştirmede Öğretmen Elkitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık. Şeker, H. (2014). (Ed.) Eğitimde Program Geliştirme: Kavramlar ve Yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık. Uys & Gwele (2005). Curriculum Development in Nursing: Process and Innovation. London: Routledge.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Sunma | 2 | 20 |
Proje Hazırlama | 1 | 50 |
Seminer | 3 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Seminer | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Okuma | 13 | 2 | 26 |
Toplam İş Yükü (saat) | 178 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 1 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 1 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 1 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 1 | ||||||||||||||
ÖÇ 6 | 1 | 5 | 5 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 7 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 8 | 2 | 2 | |||||||||||||
ÖÇ 9 | 2 |