GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304085102010 Hemşirelikte Öğrenme ve Öğretme Süreçleri II Ders 1 2 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Hemşireliğe özel eğitim bilgi, beceri,tutum ve davranış kazandırarak eğitici kimliğini geliştimeye yönelik gerekli donanımı sağlamaktır.


Doç. Dr. Fatma Orgun, Dr. Öğretim Üyesi Nilay Özkütük


1 Hemşirelik eğitimindeki yeniliklerin farkında olabilme
2 Hemşirelik eğitiminde uygulanan eğitim sistemlerini tanımlayabilme
3 Hemşirelik eğitiminde teori ve uygulamayı bütünleştirebilme
4 Eğitimde kalite çalışmalarını takip edebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Hemşirelik eğitiminde yenilikler, sınıf yönetimi, hemşirelik eğitiminin yeniden yönlendirilmesi ve değişim gereksinimi, hemşirelik eğitim sistemi, öğrenme modelleri, klinik öğretim, eğitimde kalite yönetimi ve yükseköğretimde kalite değerlendirmesi ve akreditasyon kriterleri konuları el alınacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Hemşirelik eğitiminde yenilikler
2 Öğrenme ve Hatırlama
3 Sınıf Yönetimi
4 Eğitim sistemi Hemşirelik eğitim sistemi
5 Hemşirelik eğitiminin yeniden yönlendirilmesi ve değişim gereksinimi
6 Entegre eğitim sistemi
7 PDÖ
8 ARA SINAV
9 Hemşirelik eğitiminde teori ve uygulamanın bütünleştirilmesi
10 Öğrenme Modelleri
11 Klinik Öğretim
12 Eğitimde kalite yönetimi
13 Yükseköğretimde kalite değerlendirmesi ve akreditasyon kriterleri
14 Eğitim Psikolojisi
15 Eğitim Sosyolojisi
16 Final

Taşdemir, M (2000). Öğretimde Programlama Süreci, Eğitimde Planlama Ve Değerlendirme. Program, Öğretim, Yönetim ve Değerlendirme, Ankara: Ocak Yayınları Başar, H (2001). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem Yayıncılık, 5. Baskı Tezcan, M (1992). Eğitim Sosyolojisi, Ankara: Zirve Ofset, 8. Baskı Howe, M (2001). Öğrenme Psikolojisi, İstanbul: Alfa basım yayın dağıtım, I. Baskı. Selçuk, Z (1999). Gelişim ve öğrenme. Ankara: Nobel yayın dağıtım, 6. Baskı Kılıç A, Seven S (2008). Konu alanı ders kitabı incelemesi. Ankara: Pegem akademi, 7. baskı Açıkgöz, K. (2000). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası, II. Baskı. Bilen M (1990). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Sistem Ofset Demirel Ö (1999). Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı, Ankara:Pegem A Yayıncılık Demirel Ö (2001). Program Geliştirme, Ankara:Pegem A Yayıncılık Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergileri Erden, M (1998). Eğitimde Program Değerlendirme. 3. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık. Hemşirelik Eğitimi Sempozyum Kitapları, İstanbul: Hilal Matbaacılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Sunma 1 20
Makale Yazma 1 20
Performans 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 8 4 32
Rapor Sunma 8 2 16
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 6 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 13 1 13
Toplam İş Yükü (saat) 121

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 3 3 5 3 4 4 3 5 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 2 3 3 3 3 3 3 4 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 3 3 3 3 5 5 5 3 3 3 3 3 3 5 3 4
ÖÇ 4 3 3 3 3 3 3 3 4 5 3 3 5 5 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek