Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304085102010 | Hemşirelikte Öğrenme ve Öğretme Süreçleri II | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Hemşireliğe özel eğitim bilgi, beceri,tutum ve davranış kazandırarak eğitici kimliğini geliştimeye yönelik gerekli donanımı sağlamaktır.
Doç. Dr. Fatma Orgun, Dr. Öğretim Üyesi Nilay Özkütük
1 | Hemşirelik eğitimindeki yeniliklerin farkında olabilme |
2 | Hemşirelik eğitiminde uygulanan eğitim sistemlerini tanımlayabilme |
3 | Hemşirelik eğitiminde teori ve uygulamayı bütünleştirebilme |
4 | Eğitimde kalite çalışmalarını takip edebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Hemşirelik eğitiminde yenilikler, sınıf yönetimi, hemşirelik eğitiminin yeniden yönlendirilmesi ve değişim gereksinimi, hemşirelik eğitim sistemi, öğrenme modelleri, klinik öğretim, eğitimde kalite yönetimi ve yükseköğretimde kalite değerlendirmesi ve akreditasyon kriterleri konuları el alınacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Hemşirelik eğitiminde yenilikler | ||
2 | Öğrenme ve Hatırlama | ||
3 | Sınıf Yönetimi | ||
4 | Eğitim sistemi Hemşirelik eğitim sistemi | ||
5 | Hemşirelik eğitiminin yeniden yönlendirilmesi ve değişim gereksinimi | ||
6 | Entegre eğitim sistemi | ||
7 | PDÖ | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Hemşirelik eğitiminde teori ve uygulamanın bütünleştirilmesi | ||
10 | Öğrenme Modelleri | ||
11 | Klinik Öğretim | ||
12 | Eğitimde kalite yönetimi | ||
13 | Yükseköğretimde kalite değerlendirmesi ve akreditasyon kriterleri | ||
14 | Eğitim Psikolojisi | ||
15 | Eğitim Sosyolojisi | ||
16 | Final |
Taşdemir, M (2000). Öğretimde Programlama Süreci, Eğitimde Planlama Ve Değerlendirme. Program, Öğretim, Yönetim ve Değerlendirme, Ankara: Ocak Yayınları Başar, H (2001). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem Yayıncılık, 5. Baskı Tezcan, M (1992). Eğitim Sosyolojisi, Ankara: Zirve Ofset, 8. Baskı Howe, M (2001). Öğrenme Psikolojisi, İstanbul: Alfa basım yayın dağıtım, I. Baskı. Selçuk, Z (1999). Gelişim ve öğrenme. Ankara: Nobel yayın dağıtım, 6. Baskı Kılıç A, Seven S (2008). Konu alanı ders kitabı incelemesi. Ankara: Pegem akademi, 7. baskı Açıkgöz, K. (2000). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası, II. Baskı. Bilen M (1990). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Sistem Ofset Demirel Ö (1999). Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı, Ankara:Pegem A Yayıncılık Demirel Ö (2001). Program Geliştirme, Ankara:Pegem A Yayıncılık Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Dergileri Erden, M (1998). Eğitimde Program Değerlendirme. 3. Baskı. Ankara: Anı Yayıncılık. Hemşirelik Eğitimi Sempozyum Kitapları, İstanbul: Hilal Matbaacılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Sunma | 1 | 20 |
Makale Yazma | 1 | 20 |
Performans | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 8 | 4 | 32 |
Rapor Sunma | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 13 | 1 | 13 |
Toplam İş Yükü (saat) | 121 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 |