GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304085152013 Hizmet İçi Eğitim Seçmeli Ders Grubu 1 1 2,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Sağlık personelinin hizmetteki verim ve etkililiklerinin arttırılmasını, gelişmeye yol açan bilgi, beceri ve tutumların zenginleştirilmesini amaç edinen ve kurumların genel çalışma düzenini sürekli olarak etkileyen hizmet içi eğitim programlarının planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesini amaçlar.


Doç. Dr. Fatma ORGUN, Dr. Öğretim Üyesi Nilay Özkütük


1 Hizmet içi eğitim kavramını tanımlayabilme
2 Sağlık personelinin hizmet içi eğitim gereksinimlerini saptayabilme
3 Sağlık personelinin gereksinimlerine uygun hizmet içi eğitim programı
4 Geliştirdiği hizmet içi eğitim programını uygulayabilme
5 Geliştirdiği ve uyguladığı hizmet içi eğitim programını değerlendirebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Hizmet içi eğitim ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, özellikleri, amaçları ve sınırlılıklarını kapsayan ve bu doğrultuda bir hizmet içi eğitim gereksinimlerinin saptanması, planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi konularını içerir


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanışma, Dersin İşlenişi Hakkında Bilgi Verme
2 Hizmet İçi Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar
3 Hizmet İçi Eğitim İlkeleri, Özellikleri, Amaçları, Türleri Yararları, Sınırlılıkları Ve Uygulamaları
4 Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi
5 Hizmet İçi Eğitim Programlarının Geliştirilmesi
6 Hizmet İçi Eğitim Programlarının Uygulanması
7 Hizmet İçi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi
8 Hizmet İçi Eğitimde Yeni Yaklaşımlar
9 Hizmet İçi Eğitimde Karşılaşılan Sorunlar Ve Çözüm Önerileri
10 ARA SINAV
11 Sağlık Personeline Yönelik Yapılan Araştırmaların İncelenmesi
12 Sağlık Personelinin Hizmet içi Eğitim Gereksinimlerinin Saptanması
13 Sağlık Personeline Yönelik Hizmet İçi Eğitim Programlarının Geliştirilmesi
14 Sağlık Personeline Yönelik Hizmet İçi Eğitim Programlarının Uygulanması
15 Sağlık Personeline Yönelik Hizmet İçi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi
16 Final sınavı

Bilen M (1990). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Sistem Ofset Couts L C and Hardy L K (1985). Teaching For Health. Britain: Jongman Singapore Publishers Ltd. Daunt B (1997). Öğreticinin El Kitabı. Çev:A. Hayrettin Kalkandelen.Ankara:Pegem A Yayıncılık. Demirel Ö (2002). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme 4.Baskı Ankara:Pegem A Yayıncılık Ersan N (1988). Hizmet İçi Eğitim Yönetimi. Ankara: Nüve Matbaası Güleryüz H (2000). Eğitim Programlarının Dili ve Yaratıcı Öğrenme. 1.Baskı Ankara:Pegem A Yayıncılık Hesapçıoğlu, M. (1994). Öğretim İlke ve Yöntemleri. İstanbul: Beta BasımA.Ş İşman A, Eskicumalı A (1999). “Eğitimde Planlama Ve Değerlendirme”Adapazarı: Değişim Yayınları Tan, Ş., Kayabaşı, Y. Ve A. Erdoğan (Ocak, 2002). Öğretimi Planlama ve Değerlendirme. (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. Taymaz H (1997). Hizmet İçi Eğitim Kavramlar, İlkeler, Yöntemler. Ankara: TAKAV Matbaası. Uyer G(1996). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi EI Kitabı, İstanbul: Vehbi Koç Vakfı Yayınları No: 15, Birlik Ofset Ltd. Şti.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Sunma 1 40
Performans 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 1 2 2
Soru-Yanıt 1 2 2
Gözlem 1 2 2
Rapor Hazırlama 5 1 5
Rapor Sunma 5 1 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 6 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 6 6
Okuma 10 1 10
Toplam İş Yükü (saat) 68

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5 5 3 3 3 5 5 3 4 4 3 3 4
ÖÇ 2 4 4 4 4 4 4 5 5 5 4 3 3 5 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 4 5 5 5 5 5 4 3 3 5 5 4
ÖÇ 4 4 4 4 4 5 5 5 5 5 4 3 3 5 5 4
ÖÇ 5 4 4 4 4 5 5 5 5 5 4 3 3 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek