Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304085152013 | Hizmet İçi Eğitim | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 2,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Sağlık personelinin hizmetteki verim ve etkililiklerinin arttırılmasını, gelişmeye yol açan bilgi, beceri ve tutumların zenginleştirilmesini amaç edinen ve kurumların genel çalışma düzenini sürekli olarak etkileyen hizmet içi eğitim programlarının planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesini amaçlar.
Doç. Dr. Fatma ORGUN, Dr. Öğretim Üyesi Nilay Özkütük
1 | Hizmet içi eğitim kavramını tanımlayabilme |
2 | Sağlık personelinin hizmet içi eğitim gereksinimlerini saptayabilme |
3 | Sağlık personelinin gereksinimlerine uygun hizmet içi eğitim programı |
4 | Geliştirdiği hizmet içi eğitim programını uygulayabilme |
5 | Geliştirdiği ve uyguladığı hizmet içi eğitim programını değerlendirebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Hizmet içi eğitim ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, özellikleri, amaçları ve sınırlılıklarını kapsayan ve bu doğrultuda bir hizmet içi eğitim gereksinimlerinin saptanması, planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi konularını içerir
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin İşlenişi Hakkında Bilgi Verme | ||
2 | Hizmet İçi Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar | ||
3 | Hizmet İçi Eğitim İlkeleri, Özellikleri, Amaçları, Türleri Yararları, Sınırlılıkları Ve Uygulamaları | ||
4 | Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi | ||
5 | Hizmet İçi Eğitim Programlarının Geliştirilmesi | ||
6 | Hizmet İçi Eğitim Programlarının Uygulanması | ||
7 | Hizmet İçi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi | ||
8 | Hizmet İçi Eğitimde Yeni Yaklaşımlar | ||
9 | Hizmet İçi Eğitimde Karşılaşılan Sorunlar Ve Çözüm Önerileri | ||
10 | ARA SINAV | ||
11 | Sağlık Personeline Yönelik Yapılan Araştırmaların İncelenmesi | ||
12 | Sağlık Personelinin Hizmet içi Eğitim Gereksinimlerinin Saptanması | ||
13 | Sağlık Personeline Yönelik Hizmet İçi Eğitim Programlarının Geliştirilmesi | ||
14 | Sağlık Personeline Yönelik Hizmet İçi Eğitim Programlarının Uygulanması | ||
15 | Sağlık Personeline Yönelik Hizmet İçi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi | ||
16 | Final sınavı |
Bilen M (1990). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Sistem Ofset Couts L C and Hardy L K (1985). Teaching For Health. Britain: Jongman Singapore Publishers Ltd. Daunt B (1997). Öğreticinin El Kitabı. Çev:A. Hayrettin Kalkandelen.Ankara:Pegem A Yayıncılık. Demirel Ö (2002). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme 4.Baskı Ankara:Pegem A Yayıncılık Ersan N (1988). Hizmet İçi Eğitim Yönetimi. Ankara: Nüve Matbaası Güleryüz H (2000). Eğitim Programlarının Dili ve Yaratıcı Öğrenme. 1.Baskı Ankara:Pegem A Yayıncılık Hesapçıoğlu, M. (1994). Öğretim İlke ve Yöntemleri. İstanbul: Beta BasımA.Ş İşman A, Eskicumalı A (1999). “Eğitimde Planlama Ve Değerlendirme”Adapazarı: Değişim Yayınları Tan, Ş., Kayabaşı, Y. Ve A. Erdoğan (Ocak, 2002). Öğretimi Planlama ve Değerlendirme. (3. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. Taymaz H (1997). Hizmet İçi Eğitim Kavramlar, İlkeler, Yöntemler. Ankara: TAKAV Matbaası. Uyer G(1996). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi EI Kitabı, İstanbul: Vehbi Koç Vakfı Yayınları No: 15, Birlik Ofset Ltd. Şti.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Sunma | 1 | 40 |
Performans | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 1 | 2 | 2 |
Soru-Yanıt | 1 | 2 | 2 |
Gözlem | 1 | 2 | 2 |
Rapor Hazırlama | 5 | 1 | 5 |
Rapor Sunma | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Okuma | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 68 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 |