Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304085142013 | Hasta Eğitimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 2,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Sağlığı iyileştirmek amacıyla hasta davranışlarını etkileyerek bilgi, beceri ve tavırlarını değiştirmek için sağlık çalışanları ile hastalar arasında kurulan iletişim sırasında öğretme ve öğrenme süreci ile sağlığın yükseltilmesini amaçlar
Doç. Dr. Fatma Orgun, Dr. Öğretim Üyesi Nilay Özkütük
1 | Hasta eğitimi kavramını tanımlayabilme |
2 | Taburculuk eğitimi kavramını tanımlayabilme |
3 | Hastanın/yakınının eğitim gereksinimlerini saptayabilme |
4 | Hastanın/yakınının gereksinimlerine uygun hasta eğitim programı |
5 | Geliştirdiği hasta içi eğitim programını uygulayabilme |
6 | Geliştirdiği ve uyguladığı hasta eğitim programını değerlendirebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Hasta eğitimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, özellikleri, amaçları ve teorilerini kapsayan ve bu doğrultuda hasta bireylerin eğitim gereksinimlerinin saptanması, hasta eğitiminin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi konularını içerir
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin İşlenişi Hakkında Bilgi Verme | ||
2 | Hasta Eğitimi İle İlgili Temel Kavramlar | ||
3 | Hasta Eğitiminin İlkeleri, özellikleri ve amaçları | ||
4 | Hasta eğitimi teorileri | ||
5 | Hasta eğitimi ve sağlık politikaları ve haklar | ||
6 | Hasta eğitiminde standartlar ve akreditasyon | ||
7 | Hasta Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Hasta Eğitim Programlarının Geliştirilmesi | ||
10 | Hasta Eğitim Programlarının Uygulanması | ||
11 | Hasta Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi | ||
12 | Hasta eğitimi yönetimi | ||
13 | Taburculuk planlaması | ||
14 | Hasta Eğitimde Karşılaşılan Sorunlar Ve Çözüm Önerileri | ||
15 | Hasta Eğitimi İle İlgili Yapılan Araştırmaların incelenmesi (ülkemizde ve yurt dışında) | ||
16 | Final sınavı |
Craft M J (1987). Selecting And Using Teaching Strategies, Resources, And Materials For Client Education. Hoozer H L V; Bratton B D Ve Ark. The Teaching Process Theory And Practice İn Nursing. Norwalk, Connecticut: APPLETON-CENTURY-CROFTS. 211-257. Davidhizar R E And Brownson K (1999). Literacy, Cultural Diversity, And Client Education. The Health Care Manager. 18:1;39-9. Smith C C (1987). Client Education. (İçinde) Lewis S M And Collier I C (Ed). Medical – Surgical Nursing Assessment And Management Of Clinical Problems. Second Edition. Printed İn The United States Of America: Mcgraw –Hill Book Company. 105-120. Sönmez, V. (2001). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. (9. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. Taşocak G (2003). Hasta Eğitimi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Basım Ve Yayınevi Vaughan B (1992). Patient Education İn Therapeutic Nursing. Mcmahon R And Pearson A (Ed). Nursing As Therapy. London:Chapman&Hall. 85-101. While A E (1983). Teaching Those İn Need İn The Community. Barnett J W (Ed). Patient Teaching. Edinburgh, London, Melbourne And New York: Churchill Livingstone. 4-18.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Sunma | 1 | 40 |
Performans | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 1 | 2 | 2 |
Soru-Yanıt | 1 | 2 | 2 |
Rapor Hazırlama | 5 | 1 | 5 |
Rapor Sunma | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Okuma | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 66 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 |