GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304085112014 Hemşirelikte Öğrenme ve Öğretme Süreçleri Uygulaması II Seçmeli Ders Grubu 1 2 9,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu ders, hemşireliğe özel eğitim bilgi, beceri, tutum ve davranışa sahip olan öğrencilerde eğitici kimliği geliştirmeye yönelik gerekli donanımı kazandırmayı amaçlar


Doç. Dr. Fatma Orgun, Dr. Öğretim Üyesi Nilay Özkütük


1 Hemşirelik eğitimi konusunda almış olduğu temel bilgi ve becerileri alanda ve klinik de kullanabilme.
2 Kendi gelişimi için sürekli eğitimin gerekliliğinin farkında olabilme
3 Sağlık ekibi içinde yer alabilme
4 Birey, aile ve toplumun eğitim gereksinimlerine uygun eğitim programı geliştirebilme
5 Hizmet içi eğitim programını uygulayabilme
6 Hasta eğitim programını uygulayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Alanda ve klinik ortamda hemşirenin eğitime yönelik rol ve sorumluluklarını gözlemlemesini ve bu derse ilişkin kazanması gereken öğrenme ve öğretme becerilerini kapsar


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı, Kapsamı, Önemi ve Kurallar Tanışma ve dersin tanıtımı
2 Alanı/Kurumu tanıma ve alan/kurum personeli ile tanışma Gözlem, alan gezisi
3 Eğitim hemşiresinin rollerini gözlemleme Gözlem
4 Eğitim hemşireleri ile işbirliği yapma ve yapılmış olan eğitim programlarını gözden geçirme Okuma, soru-yanıt
5 Eğitim gereksinimlerini (hasta eğitimi / hizmet içi eğitim) belirleme Okuma, gözlem, soru yanıt, tartışma
6 Belirlenen eğitim gereksinimleri doğrultusunda hasta eğitimi ve hizmet içi eğitim konularına karar verme Okuma
7 Öğrenim hedeflerini belirleme (hasta eğitimi / hizmet içi eğitim) Okuma, rapor hazırlama
8 Öğrenim hedefleri doğrultusunda eğitim içeriğini oluşturma Okuma, rapor hazırlama
9 Hasta eğitimi ve hizmet içi eğitim içeriğine uygun öğretim yöntem ve tekniklerine karar verme Okuma, tartışma
10 Eğitim içeriğine uygun öğretim materyali hazırlama ve alan/kurum eğitim olanaklarını değrlendirme Gözlem, okuma, rapor hazırlama
11 Öğretim planını tasarlama ve alana/kuruma ait öğretim planlarını inceleme Okuma, gözlem, rapor hazırlama
12 Öğrenim hedefleri doğrultusunda ölçme aracı hazırlama Okuma, soru yanıt, rapor hazırlama
13 Hazırlanan eğitim sürecini (hasta eğitimi /hizmet içi eğitim) eğitim hemşiresi/başhemşire ile gözden geçirme Soru yanıt, tartışma, rapor sunma,
14 Eğitim ortamını hazırlama ve eğitim sürecini uygulama Rapor sunma,
15 Eğitim sürecini değerlendirme Soru yanıt, tartışma, staj raporu hazırlama
16 Uygulamanın değerlendirilmesi Soru yanıt, tartışma, staj raporu sunma

Demirel Ö (1999). Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı, Ankara:Pegem A Yayıncılık Demirel Ö (2001). Program Geliştirme, Ankara:Pegem A Yayıncılık Küçükahmet L (1995). Öğretim İlke Ve Yöntemleri. 6. Baskı. Ankara: Özkan Matbaası. Yalın H İ (2000). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. 2. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Ersan N (1988). Hizmet İçi Eğitim Yönetimi. Ankara: Nüve Matbaası Taymaz H (1997). Hizmet İçi Eğitim Kavramlar, İlkeler, Yöntemler. Ankara:TAKAV Matbaası. Uyer G(1996). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi EI Kitabı, İstanbul: Vehbi Koç Vakfı Yayınları No: 15, Birlik Ofset Ltd. Şti.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Sunma 1 20
Makale Yazma 1 20
Performans 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama/Pratik 14 8 112
Tartışma 5 4 20
Soru-Yanıt 6 1 6
Gözlem 5 8 40
Alan Gezisi 1 2 2
Rapor Hazırlama 6 8 48
Rapor Sunma 3 2 6
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 262

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5 5 4 5 4 5 5 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 5 4 5 5 3 5 5 5 5 5 5 5 3 5 5
ÖÇ 3 3 5 3 3 3 3 3 3 5 5 3 4 4 4 5
ÖÇ 4 4 4 4 4 4 5 5 5 5 4 3 3 5 4 4
ÖÇ 5 4 4 4 4 4 5 5 5 5 4 3 3 5 4 5
ÖÇ 6 4 4 4 4 4 5 5 5 5 4 3 3 5 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek