Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304085112014 | Hemşirelikte Öğrenme ve Öğretme Süreçleri Uygulaması II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 9,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders, hemşireliğe özel eğitim bilgi, beceri, tutum ve davranışa sahip olan öğrencilerde eğitici kimliği geliştirmeye yönelik gerekli donanımı kazandırmayı amaçlar
Doç. Dr. Fatma Orgun, Dr. Öğretim Üyesi Nilay Özkütük
1 | Hemşirelik eğitimi konusunda almış olduğu temel bilgi ve becerileri alanda ve klinik de kullanabilme. |
2 | Kendi gelişimi için sürekli eğitimin gerekliliğinin farkında olabilme |
3 | Sağlık ekibi içinde yer alabilme |
4 | Birey, aile ve toplumun eğitim gereksinimlerine uygun eğitim programı geliştirebilme |
5 | Hizmet içi eğitim programını uygulayabilme |
6 | Hasta eğitim programını uygulayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Alanda ve klinik ortamda hemşirenin eğitime yönelik rol ve sorumluluklarını gözlemlemesini ve bu derse ilişkin kazanması gereken öğrenme ve öğretme becerilerini kapsar
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı, Kapsamı, Önemi ve Kurallar | Tanışma ve dersin tanıtımı | ||
2 | Alanı/Kurumu tanıma ve alan/kurum personeli ile tanışma | Gözlem, alan gezisi | ||
3 | Eğitim hemşiresinin rollerini gözlemleme | Gözlem | ||
4 | Eğitim hemşireleri ile işbirliği yapma ve yapılmış olan eğitim programlarını gözden geçirme | Okuma, soru-yanıt | ||
5 | Eğitim gereksinimlerini (hasta eğitimi / hizmet içi eğitim) belirleme | Okuma, gözlem, soru yanıt, tartışma | ||
6 | Belirlenen eğitim gereksinimleri doğrultusunda hasta eğitimi ve hizmet içi eğitim konularına karar verme | Okuma | ||
7 | Öğrenim hedeflerini belirleme (hasta eğitimi / hizmet içi eğitim) | Okuma, rapor hazırlama | ||
8 | Öğrenim hedefleri doğrultusunda eğitim içeriğini oluşturma | Okuma, rapor hazırlama | ||
9 | Hasta eğitimi ve hizmet içi eğitim içeriğine uygun öğretim yöntem ve tekniklerine karar verme | Okuma, tartışma | ||
10 | Eğitim içeriğine uygun öğretim materyali hazırlama ve alan/kurum eğitim olanaklarını değrlendirme | Gözlem, okuma, rapor hazırlama | ||
11 | Öğretim planını tasarlama ve alana/kuruma ait öğretim planlarını inceleme | Okuma, gözlem, rapor hazırlama | ||
12 | Öğrenim hedefleri doğrultusunda ölçme aracı hazırlama | Okuma, soru yanıt, rapor hazırlama | ||
13 | Hazırlanan eğitim sürecini (hasta eğitimi /hizmet içi eğitim) eğitim hemşiresi/başhemşire ile gözden geçirme | Soru yanıt, tartışma, rapor sunma, | ||
14 | Eğitim ortamını hazırlama ve eğitim sürecini uygulama | Rapor sunma, | ||
15 | Eğitim sürecini değerlendirme | Soru yanıt, tartışma, staj raporu hazırlama | ||
16 | Uygulamanın değerlendirilmesi | Soru yanıt, tartışma, staj raporu sunma |
Demirel Ö (1999). Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı, Ankara:Pegem A Yayıncılık Demirel Ö (2001). Program Geliştirme, Ankara:Pegem A Yayıncılık Küçükahmet L (1995). Öğretim İlke Ve Yöntemleri. 6. Baskı. Ankara: Özkan Matbaası. Yalın H İ (2000). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. 2. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Ersan N (1988). Hizmet İçi Eğitim Yönetimi. Ankara: Nüve Matbaası Taymaz H (1997). Hizmet İçi Eğitim Kavramlar, İlkeler, Yöntemler. Ankara:TAKAV Matbaası. Uyer G(1996). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi EI Kitabı, İstanbul: Vehbi Koç Vakfı Yayınları No: 15, Birlik Ofset Ltd. Şti.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Sunma | 1 | 20 |
Makale Yazma | 1 | 20 |
Performans | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Uygulama/Pratik | 14 | 8 | 112 |
Tartışma | 5 | 4 | 20 |
Soru-Yanıt | 6 | 1 | 6 |
Gözlem | 5 | 8 | 40 |
Alan Gezisi | 1 | 2 | 2 |
Rapor Hazırlama | 6 | 8 | 48 |
Rapor Sunma | 3 | 2 | 6 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 262 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 |