GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304085182017 Hemşirelikte Öğrenme ve Öğretme Süreçleri Uygulaması I Seçmeli Ders Grubu 1 1 9,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu ders, öğrencilerin eğitime dair bilgi, beceri, tutum ve davranışa sahip olarak eğitici kimliği geliştirmelerini ve gereken donanımı kazandırmayı amaçlar


Doç. Dr. Fatma Orgun, Dr. Öğretim Üyesi Nilay Özkütük


1 Öğretim süreci geliştirebilme ve değerlendirebilme
2 Hemşirelik eğitimi konusunda almış olduğu temel bilgi ve becerileri alanda ve klinikde kullanabilme.
3 Eğitim sürecini mesleki yaşamında uygulayabilme.
4 Sağlık ekibi içinde etkin rol alabilme
5 Problem çözme becerisi geliştirebilme
6 Profesyonel hemşireliğin gelişimine katkıda bulunabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Hemşirenin eğitime yönelik rol ve sorumluluklarını gözlemlemesini ve bu derse ilişkin kazanması gereken öğrenme ve öğretme becerilerini kapsar.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Önemi ve Kurallar Tanışma ve dersin tanıtımı Tanışma ve dersin tanıtımı
2 Alanı/Kurumu tanıma ve alan/kurum personeli ile tanışma Gözlem, alan gezisi Gözlem, alan gezisi
3 Eğitim hemşiresinin rollerini gözlemleme Gözlem
4 Eğitim hemşireleri ile işbirliği yapma ve yapılmış olan eğitim programlarını gözden geçirme Okuma, soru-yanıt
5 Eğitim gereksinimlerini belirleme Okuma, gözlem, soru-yanıt, tartışma
6 Belirlenen eğitim gereksinimleri doğrultusunda konuya karar verme Okuma Okuma
7 Öğrenim hedeflerini belirleme Okuma, rapor hazırlama
8 Öğrenim hedefleri doğrultusunda eğitim içeriğini oluşturma Okuma, rapor hazırlama
9 Eğitim içeriğine uygun öğretim yöntem ve tekniklerine karar verme Okuma, tartışma
10 Eğitim içeriğine uygun öğretim materyali hazırlama ve alan/kurum eğitim olanaklarını değerlendirme Gözlem, okuma, rapor hazırlama
11 Öğretim planını tasarlama ve alana/kuruma ait öğretim planlarını inceleme Okuma, gözlem, rapor hazırlama
12 Öğrenim hedefleri doğrultusunda ölçme aracı hazırlama Okuma, soru yanıt, rapor hazırlama
13 Hazırlanan eğitim sürecini eğitim hemşiresi/başhemşire ile gözden geçirme Soru yanıt, tartışma
14 Eğitim ortamını hazırlama ve eğitim sürecini uygulama Rapor sunma
15 Eğitim sürecini değerlendirme Soru yanıt, tartışma, staj raporu hazırlama
16 Uygulamanın değerlendirilmesi Soru yanıt, tartışma, staj raporu sunma

Demirel Ö (1999). Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı, Ankara:Pegem A Yayıncılık Demirel Ö (2001). Program Geliştirme, Ankara:Pegem A Yayıncılık Küçükahmet L (1995). Öğretim İlke Ve Yöntemleri. 6. Baskı. Ankara: Özkan Matbaası. Yalın H İ (2000). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. 2. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Ersan N (1988). Hizmet İçi Eğitim Yönetimi. Ankara: Nüve Matbaası Taymaz H (1997). Hizmet İçi Eğitim Kavramlar, İlkeler, Yöntemler. Ankara:TAKAV Matbaası. Uyer G(1996). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi EI Kitabı, İstanbul: Vehbi Koç Vakfı Yayınları No: 15, Birlik Ofset Ltd. Şti.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Sunma 1 20
Makale Yazma 1 20
Performans 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama/Pratik 14 6 84
Tartışma 5 3 15
Soru-Yanıt 6 1 6
Gözlem 5 4 20
Alan Gezisi 2 4 8
Rapor Hazırlama 7 4 28
Rapor Sunma 7 4 28
Okuma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 259

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 4 5 5 4 5 5 5 5 4 3 3 4 4 4
ÖÇ 2 5 4 5 5 4 5 5 5 5 4 3 3 5 4 4
ÖÇ 3 3 5 5 5 5 5 5 5 5 4 3 4 4 4 5
ÖÇ 4 4 4 4 4 5 5 5 5 5 4 3 3 4 4 5
ÖÇ 5 5 4 5 5 4 5 5 5 5 4 3 3 4 4 4
ÖÇ 6 4 4 4 4 4 5 5 5 5 4 3 3 5 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek