Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9304085182017 | Hemşirelikte Öğrenme ve Öğretme Süreçleri Uygulaması I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 9,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu ders, öğrencilerin eğitime dair bilgi, beceri, tutum ve davranışa sahip olarak eğitici kimliği geliştirmelerini ve gereken donanımı kazandırmayı amaçlar
Doç. Dr. Fatma Orgun, Dr. Öğretim Üyesi Nilay Özkütük
1 | Öğretim süreci geliştirebilme ve değerlendirebilme |
2 | Hemşirelik eğitimi konusunda almış olduğu temel bilgi ve becerileri alanda ve klinikde kullanabilme. |
3 | Eğitim sürecini mesleki yaşamında uygulayabilme. |
4 | Sağlık ekibi içinde etkin rol alabilme |
5 | Problem çözme becerisi geliştirebilme |
6 | Profesyonel hemşireliğin gelişimine katkıda bulunabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Hemşirenin eğitime yönelik rol ve sorumluluklarını gözlemlemesini ve bu derse ilişkin kazanması gereken öğrenme ve öğretme becerilerini kapsar.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Önemi ve Kurallar Tanışma ve dersin tanıtımı | Tanışma ve dersin tanıtımı | ||
2 | Alanı/Kurumu tanıma ve alan/kurum personeli ile tanışma Gözlem, alan gezisi | Gözlem, alan gezisi | ||
3 | Eğitim hemşiresinin rollerini gözlemleme | Gözlem | ||
4 | Eğitim hemşireleri ile işbirliği yapma ve yapılmış olan eğitim programlarını gözden geçirme | Okuma, soru-yanıt | ||
5 | Eğitim gereksinimlerini belirleme | Okuma, gözlem, soru-yanıt, tartışma | ||
6 | Belirlenen eğitim gereksinimleri doğrultusunda konuya karar verme Okuma | Okuma | ||
7 | Öğrenim hedeflerini belirleme | Okuma, rapor hazırlama | ||
8 | Öğrenim hedefleri doğrultusunda eğitim içeriğini oluşturma | Okuma, rapor hazırlama | ||
9 | Eğitim içeriğine uygun öğretim yöntem ve tekniklerine karar verme | Okuma, tartışma | ||
10 | Eğitim içeriğine uygun öğretim materyali hazırlama ve alan/kurum eğitim olanaklarını değerlendirme | Gözlem, okuma, rapor hazırlama | ||
11 | Öğretim planını tasarlama ve alana/kuruma ait öğretim planlarını inceleme | Okuma, gözlem, rapor hazırlama | ||
12 | Öğrenim hedefleri doğrultusunda ölçme aracı hazırlama | Okuma, soru yanıt, rapor hazırlama | ||
13 | Hazırlanan eğitim sürecini eğitim hemşiresi/başhemşire ile gözden geçirme | Soru yanıt, tartışma | ||
14 | Eğitim ortamını hazırlama ve eğitim sürecini uygulama | Rapor sunma | ||
15 | Eğitim sürecini değerlendirme | Soru yanıt, tartışma, staj raporu hazırlama | ||
16 | Uygulamanın değerlendirilmesi | Soru yanıt, tartışma, staj raporu sunma |
Demirel Ö (1999). Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı, Ankara:Pegem A Yayıncılık Demirel Ö (2001). Program Geliştirme, Ankara:Pegem A Yayıncılık Küçükahmet L (1995). Öğretim İlke Ve Yöntemleri. 6. Baskı. Ankara: Özkan Matbaası. Yalın H İ (2000). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. 2. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Ersan N (1988). Hizmet İçi Eğitim Yönetimi. Ankara: Nüve Matbaası Taymaz H (1997). Hizmet İçi Eğitim Kavramlar, İlkeler, Yöntemler. Ankara:TAKAV Matbaası. Uyer G(1996). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi EI Kitabı, İstanbul: Vehbi Koç Vakfı Yayınları No: 15, Birlik Ofset Ltd. Şti.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Sunma | 1 | 20 |
Makale Yazma | 1 | 20 |
Performans | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Uygulama/Pratik | 14 | 6 | 84 |
Tartışma | 5 | 3 | 15 |
Soru-Yanıt | 6 | 1 | 6 |
Gözlem | 5 | 4 | 20 |
Alan Gezisi | 2 | 4 | 8 |
Rapor Hazırlama | 7 | 4 | 28 |
Rapor Sunma | 7 | 4 | 28 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 259 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 |