GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304085052022 Sağlık Eğitimi Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Hemşirenin temel fonksiyonlarından biri olan sağlık eğitiminin önemini kavramalarını ve sağlık eğitimi etkinliği açısından bilgi, beceri ve davranış geliştirmelerini ve bu rolü yaşam boyu etkin bir biçimde kullanmalarını amaçlar.


Doç. Dr. Fatma ORGUN, Dr. Öğretim Üyesi Nilay ÖZKÜTÜK


1 Sağlık, hastalık, sağlığı koruma ve sağlık eğitimi kavramlarını tanımlayabilme,
2 Sağlık hizmeti içinde eğitimin yerini tanımlayabilme
3 Yetişkin eğitiminin ilkelerini benimseyebilme
4 Kendi gelişimi için sürekli eğitimin gerekliliğinin farkında olabilme
5 Sağlıklı bireylerin gereksinimleri doğrultusunda sağlık eğitimi süreci geliştirebilme
6 Sağlık eğitimi sürecini uygulayabilme
7 Sağlık eğitimi sürecini değerlendirebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Sağlık Eğitimi Kavramı, Tarihsel Gelişimi ve Reformları, Sağlık Eğitiminin Yeri, Önemi ve Sağlık Eğitimini Etkileyen Etmenler,Sağlık Eğitiminin Temel Amaçları ve İlkeleri, Sağlığı Koruma ve Geliştirme, Koruyucu Sağlık Hizmetlerinde Sağlık Eğitimi, tedavi edici Sağlık Hizmetlerinde Sağlık Eğitimi, Sağlık Eğitiminde Kullanılabilecek Öğretim Yöntemleri ve Araç-Gereçler, Sağlık-Hastalık Modelleri, Yetişkin eğitimi,Sağlık Eğitiminde İletişim ve Danışmanlık, Sağlık Eğitimi Süreci Planlanması, Uygulanması ve değerlendirilmesi, Sağlık Etiği konuları ele alınacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sağlık Eğitimi Dersine Giriş
2 Sağlık Eğitimi Kavramı, Tarihsel gelişimi ve reformları
3 Sağlık Eğitiminin Yeri, Önemi ve Sağlık Eğitimini Etkileyen Etmenler,Sağlık Eğitiminin Temel Amaçları ve İlkeleri
4 Sağlığı Koruma ve Geliştirme
5 Koruyucu Sağlık Hizmetlerinde Sağlık Eğitimi
6 Tedavi Edici Sağlık Hizmetlerinde Sağlık Eğitimi
7 ARA VİZE
8 Sağlık Eğitiminde Kullanılabilecek Öğretim Yöntemleri ve Araç-Gereçler
9 Sağlık-Hastalık Modelleri
10 Yetişkin eğitimi
11 Sağlık Eğitiminde İletişim ve Danışmanlık
12 Sağlık Eğitimi Süreci Planlanması ve Uygulanması
13 Sağlık Eğitimi Süreci Değerlendirilmesi
14 Sağlık Etiği
15 Sağlık eğitimi süreçlerinin sunumu
16 FİNAL SINAVI

1.Couts L C and Hardy L K (1985). Teaching For Health. Britain: Jongman Singapore Publishers Ltd. 2.Daunt B (1997). Öğreticinin El Kitabı. Çev:A. Hayrettin Kalkandelen. Ankara:Pegem A Yayıncılık. 3.Demirel Ö (2002). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme 4. Baskı Ankara:Pegem A Yayıncılık 4.Halis İ (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Konya: Mikro Basım-Yayım Dağıtım. 5.Küçükahmet L (1995). Öğretim İlke ve Yöntemleri. 7. Baskı. Ankara: Gazi Büro Kitabevi. 6.Özden M (2001). Sağlık Eğitimi. Ankara: Feryal Matbaası. 7.Özvarış Ş B (2001). Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme. Ankara: Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı. 8.Rıza E T (2000). Eğitim Teknolojisi Uygulamaları ve Materyal Geliştirme. 5. Baskı. İzmir: Anadolu Matbaacılık. 9.Sönmez V (2001). Program geliştirme Öğretmen El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık. 9 Baskı 10.Tones K, Tilford S and Robinson Y K (1990). Health Education. London: Chapman and Hall. 11.Yalın H İ (2000). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. 2. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Sunma 1 40
Performans 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 14 1 14
Rapor Hazırlama 5 2 10
Rapor Sunma 7 3 21
Proje Hazırlama 1 4 4
Proje Sunma 1 3 3
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 14 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 14 14
Okuma 8 6 48
Toplam İş Yükü (saat) 172

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 5 5 5 3 3 3 5 5 3 4 4 3 3 4
ÖÇ 2 4 4 4 4 3 4 4 4 3 5 3 3 4 4 4
ÖÇ 3 3 3 3 3 3 4 4 4 3 4 3 3 4 4 4
ÖÇ 4 5 3 5 5 3 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5
ÖÇ 5 4 4 4 4 4 5 5 5 5 4 3 5 5 4 4
ÖÇ 6 4 4 4 4 4 5 5 5 5 4 3 5 5 4 4
ÖÇ 7 4 4 4 4 4 5 5 5 5 4 3 5 5 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek