GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9304095302018 İntegratif Yöntemler ve Hemşirelik Seçmeli Ders Grubu 1 1 4,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; integrative yöntemler konusunda kuramsal bilgi vermek, integratif yöntemleri kullanarak bakım becerilerini kazandırmak, holistic bakış açısı ile bakımı planlamak ve uygulamaları entegre etmektir.


Prof. Dr. Yasemin YILDIRIM


1 Integrative yöntemleri kavrayabilme
2 Integrative yöntemleri kullanarak bakım becerilerini kazanmak
3 Holistik bakış açısı ile bakımı planlamak

Birinci Öğretim



Yok


İntegratif bakım kavramı ve gelişimi; İntegratif Bakım: Alternatif Tıp Sistemleri, İntegratif Bakım: Zihin Beden Uygulamaları; İntegratif Bakım: Biyolojik temelli uygulamalar; İntegratif Bakım: enerji terapileri, integrative yöntemler ve etik, integrative yöntemler ve hemşirelik


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 DersinTanıtımı
2 İntegratif Bakım Kavramı ve Gelişimi
3 İntegratif Yöntemler: Alternatif Tıp Sistemleri
4 İntegratif Yöntemler: Alternatif Tıp Sistemleri
5 İntegratif Yöntemler: Zihin Beden Uygulamaları
6 İntegratif Yöntemler: Zihin Beden Uygulamaları
7 İntegratif Yöntemler: Biyolojik Temelli Uygulamalar
8 Ara sınav
9 İntegratif Yöntemler: Biyolojik Temelli Uygulamalar
10 İntegratif Yöntemler: Manipülatif ve Vücut Temelli Yöntemler
11 İntegratif Yöntemler: Manipülatif ve Vücut Temelli Yöntemler
12 İntegratif Yöntemler: Enerji Terapileri
13 İntegratif Yöntemler: Enerji Terapileri
14 İntegratif Yöntemler ve Hemşirelik
15 İntegratif Yöntemler ve Hemşirelik
16 Final sınavı

- Akyol, AD., Yildirim, YK.,Toker, E., Yavuz, B. “The use of Complementary and Alternative Medicine (CAM) among chronic renal failure patients” J ClinNurs, 20(7-8): 1035-1043 (2011) - Cassileth RA, Deng G, Vickers A, Yeung KS, Chwistek M, Garrity D, Gubili J, Vroom P (2007). PDQ Onkoloji Kanserde Tamamlayıcı Tıp. İstanbul: Istanbul MedikalYayıncılık. (Ceviri Ed: E.Topuz). - Cole A, Shanley E (1998). Complementary therapies as a means of developing the scope of professional nursing practice. Journal of Advanced Nursing, 27, 1171–1176. - Engebretson J. Culture and complementary therapies ComplementaryTherapies in Nursing&Midwifery, (2002) 8, 177-184.. - Karaman E., Şenuzun Aykar F. Palyatif Bakımda Tamamlayıcı ve İntegratif Tedaviler. Turkiye Klinikleri J Anest Reanim-Special Topics 2017;10(1):63-9 - Tokem Y, Aytemur ZA, Yildirim Y, Fadiloglu C. Investigation into the use of complementary and alternative medicine and affecting factors in Turkish asthmatic patients. J ClinNurs. 2012 Mar;21(5-6):698-707. doi: 10.1111/j.1365-2702.2011.03823.x. Epub 2011 Nov 1. - Yıldırım Y. Akıl-Vücut Teknikleri: Gevşeme ve Hayal Kurma. Türkiye Klinikleri Tıbbi Onkoloji Özel Dergisi 2012; 5(1):1-10. - Yıldırım Y. Nefroloji Hastalarında Tamamlayıcı ve Alternatif Tedavi Kullanımı ve Hemşirelik Yaklaşımı. Nefroloji Hemşireliği Dergisi, Eylül-Aralık 2007 Ocak-Nisan 2008, 21-25. - Yıldırım YK, Uyar M, Fadıloğlu Ç.Palyatif Kanser Bakımında Tamamlayıcı Tedaviler. Ağrı 2006:18(1):26-32. - Yildirim YK, Fadıloglu C. “The effect of progressive muscle relaxation training on anxiety levels and quality of life in dialysis patients” EDTNA ERCA J. 2006 Apr-Jun:32(2):86-8. - Yildirim Y. Patterns of the use of CAM in women with metastatic cancer. Cancer Nurs 2010: 33(3): 194-200 - Yildirim Y, Parlar S, Eyigör S, Sertoz OO, Eyigor C, Fadiloglu C, and Uyar M. "An Analysis of Nursing and Medical Students' Attitudes toward and Knowledge of Complementary and Alternative Medicine" J ClinNurs 2010: 19(7-8):1157-1166


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 2 32
Rapor Hazırlama 14 2 28
Rapor Sunma 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 2 2
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 2 2
Toplam İş Yükü (saat) 124

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 4 4
ÖÇ 3 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek