Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9305035312015 | Spor Yönetim Bilimlerinde Uygulamalı İstatistik | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, Spor Yönetimi Bilimlerinde yürütülen bilimsel araştırmalarda kullanılan verilerin değerlendirilmesi ve incelenmesi için gerekli istatistiksel yöntemlerin öğrenilmesidir.
Assİst..Prof.Dr. Volkan UNUTMAZ
1 | Alana özgü verileri kullanarak tanımlayıcı bilgi elde edebilir. |
2 | İstatistiksel verileri listeleyip özetleyebilir. |
3 | İstatistiksel veriler için hipotezler öne sürüp test edebilir. |
4 | Farklı bir yada daha fazla değişkenler arasındaki ilişkiyi analiz edebilir. |
5 | İstatistiksel veriler için parametrik ve parametrik olmayan tahminleyici hesaplamalar yapabilir. |
6 | Yapısal eşitlik modellemesi uygulamalarını gerçekleştirebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Bu ders Spor Yönetimi Bilimleri alanında kullanılan istatistiksel verilerin incelenmesi için gerekli yöntemleri sağlamaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Verilerin Düzenlenmesi ve Gösterimi | ||
2 | Tanımlayıcı İstatistikler | ||
3 | Hipotez Testleri (Parametrik ve Parametrik olmayan) | ||
4 | Varyans Analizi (Anova - Manova) | ||
5 | Korelasyon Analizi | ||
6 | Kanonik Korelasyon Analizi | ||
7 | Basit Doğrusal Regresyon Analizi | ||
8 | Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi | ||
9 | Vize Sınavı | ||
10 | Kümeleme Analizi | ||
11 | Faktör Analizi | ||
12 | Güvenirlik Analizi | ||
13 | Doğrulayıcı Faktör Analizi (LISREL) | ||
14 | Yapısal Eşitlik Modellemesi (LISREL) | ||
15 | Yapısal Eşitlik Modellemesi (LISREL) | ||
16 | Final Sınavı |
Kalaycı, Ş. (2005). Spss Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara: Asil Yayın Dağıtım. Şimşek, Ö. . (2007). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş, Temel İlkeler ve Lisrel Uygulamaları, Ankara: Ekinoks Yayınları. Kline, R.B. (1998) Principles and Practice of Structural Equation Modeling, NY: Guilford Press McClave J.T., Sincich T. (2008). Statistics, Prentice Hall,USA. Jöreskog, K.G., Sörbom, D. (1996). LISREL 8: User’s Reference Guide, Chicago: ScientificSoftware International.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 5 | 5 | 25 |
Laboratuvar | 5 | 6 | 30 |
Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Rapor Sunma | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Performans | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 6 | 5 |