Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9305035122016 | Spor Yönetiminde Araştırma Yöntemleri ve Etik | Ders | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; Temel kavram ilke ve yaklaşımlar; Bilginin kaynağı, bilim, bilimsel yöntem; araştırma,araştırma eğitimi; Araştırma süreç ve teknikleri; Rapor hazırlama teknikleri; Alıntı Yapma ve Kaynakça gösterme şekilleri; Amaç ve Alt Amaçlar; önem, sayıltılar, sınırlılıklar ve tanımlar; Araştırma modeli; karma araştırma yöntemleri (nicel ve nitel) gibi konuların öğrenciler tarafından anlaşılmasını sağlamaktır. Bu bağlamda nicel ve nitel paradigmalar için uygun stratejiler ele alınacaktır. Özel konular, bilimsel etik kavramı, sorunlar ve karma yöntemler kullanılarak, karşılaşılan hususlar ayrıntılı olarak ele alınacaktır.
Doç. Dr. Utku IŞIK
1 | Derse katılanlar bilimsel bir raporun nasıl hazırlanacağına dair bilgi sahibi olurlar |
2 | Derse katılanlar bilimsel bir araştırma yapma yeterliği kazanır. |
3 | Derse katılanlar nitel ve nicel araştırma yöntemlerini bilir. |
4 | Araştırmaları analiz eder |
5 | Bilimsel etik kavramı içerisinde Nitel ve nicel araştırmada yazım ve gösterim kurallarını uygular. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders etik kavramı içerisinde, araştırma çalışmalarının tasarımı ve uygulanması güncel eğitim sorunları ile bağlamsallaştırılmış ve gerçek dünyanın pratik kısıtlamaları dikkate alınmıştır. İşlenen konular, araştırma soruları/hipotezlerin formülasyonu, araştırma yapılarının operasyonel tanımları, örnekleme yöntemleri, deneysel ve yarı deneysel tasarımlar, iç ve dış geçerliliği olan tehditler, psikometrik ve istatistiksel yöntemler, nicel ve nitel araştırma, veri analizi ve araştırma raporu yazma gibi konuları içermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Temel kavram ilke ve yaklaşımlar; Bilginin kaynağı, bilim, bilimsel yöntem | ||
2 | Araştırma süreç ve teknikleri;Rapor hazırlama teknikleri | ||
3 | Alıntı Yapma ve Kaynakça gösterme şekilleri, Amaçlar. | ||
4 | Sayıltılar, sınırlılıklar ve tanımlar | ||
5 | Araştırma modeli, Evren örneklem | ||
6 | Veri ve veri toplama teknikleri | ||
7 | Veri ve veri toplama teknikleri | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Nitel ve Nicel Araştırmada Muhtemel Veri Toplama Sonuçları ve Örnekleme Stratejileri | ||
10 | Araştırma Analizi | ||
11 | Araştırma Yöntemlerini Eleştirme | ||
12 | Nicel ve Nitel Araştırmada Yazım ve Gösterimler | ||
13 | Araştırma Etiği | ||
14 | Spor Yönetiminde Etik | ||
15 | Araştırma Önerisi Yazma ve Değerlendirme | ||
16 | Final Sınavı |
Any basic guide to the use of SPSS statistical software Clark, V.P. & Creswell, J. W. (2009). Understanding Research: A Consumer’s Guide (10thedition). Upper Saddle River, NJ: Pearson. Creswell, J. W. (2008) Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (Third Edition) Upper Saddle River, NJ: Pearson/Merrill Prentice Hall. McMillan, J. H. & Schumacher, S. (2006). Research in Education: Evidence-Based Inquiry, 6th Edition. Boston: Pearson Allyn and Bacon. Tashakoori, A. & Tedley, C. (2003). Handbook of Mixed Methods in Social and Behavioral Research. Thousand Oaks, CA: Sage Glesne, C. (2011). Becoming Qualitative Researchers: An Introduction, (4th Edition). Boston, MA: Pearson Press American Psychological Association (APA). (2010). Publication Manual of the American Psychological Association. (6th Ed.). Washington, DC: American Psychological Association.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü | 10 | 1 | 10 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 5 | 5 | 25 |
Rapor Sunma | 3 | 1 | 3 |
Makale Kritik Etme | 5 | 1 | 5 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 187 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 5 | |||
ÖÇ 4 | 3 | ||||||||
ÖÇ 5 | 4 |