Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9305045112016 | Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Materyal ve Teknoloji Kullanımı | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 10,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Öğretim teknolojilerinin alan eğitimine entegrasyonu konusunda katılımcıları bilgi sahibi yapmak, öğretim teknolojilerinin ve materyallerin öğrenme ve öğretmedeki yeri ve önemi hakkında bilgi kazandırmak,beden eğitimi öğretiminde kullanabilecekleri materyalleri tasarlama, geliştirme ve uygulama becerisi kazandırmak, bilgisayar destekli öğretim konusunda yöntem ve teknik bilgisi kazandırmak.
Doç. Dr. Olcay KİREMİTCİ
1 | Katılımcı, eğitim bilimleri ile Eğitim teknolojileri arasındaki işlevsel bütünlük sağlayacak bilgi ve beceri kazanır |
2 | Katılımcı, uzaktan eğitim, e-öğrenme, bilgisayar destekli eğitim vb. uygulamaların eğitimde kullanılmasıyla ilgili gereken tasarım ve süreçleri bilir. |
3 | Eğitim teknolojisi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramların, verilerin, son gelişmelerin bilimsel yöntemlerle incelenip değerlendirir. |
Yok
Yok
Eğitim ve iletişim alanında kullanılan teknolojilerin tanıtılması, eğitim teknolojilerinin örneklerinin sunulması ve hazırlanması
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Eğitim teknolojisi | ||
2 | Eğitim teknolojisinin temelleri | ||
3 | Eğitim teknolojilerinin doğası | ||
4 | Eğitimde bilim ve teknoloji | ||
5 | Eğitimde bilim ve teknolojinin kullanılması | ||
6 | Beden eğitim ve spor öğretiminde bilim ve teknolojinin kullanılması | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Görsel tasarım öğeleri ve ilkeleri, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesinin planlanması. | ||
9 | Görsel tasarım öğeleri ve ilkeleri, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesinin planlanması. | ||
10 | Öğretmenlerin araç-gereç seçimini etkileyen faktörler. | ||
11 | Öğretmenlerin araç-gereç seçimini etkileyen faktörler. | ||
12 | Çalışma yaprakları, iki boyutlu, ve üç boyutlu öğretme-öğrenme materyallerinin hazırlanması ve sunulması. | ||
13 | Çalışma yaprakları, iki boyutlu, ve üç boyutlu öğretme-öğrenme materyallerinin hazırlanması ve sunulması. | ||
14 | Final sınavına hazırlık ve genel tekrar | ||
15 | Final sınavına hazırlık ve genel tekrar | ||
16 | Final sınavı |
Eğitim Teknolojisi, Cevat Alkan, Anı Yayıncılık Demirel, Ö., Seferoğlu, S., Yağcı, E. (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: PegemA Yayıncılık.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 5 | 5 | 25 |
Rapor Sunma | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 3 | 18 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 10 | 140 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 291 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 0 | 2 | 2 | 3 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 5 | 4 | 4 |