Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9305045212016 | Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Etkili İletişim Teknikleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 10,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; öğrencilerin yaşamın temel bir taşı olan iletişim kavramını ve bu kavramın sürecini, unsurlarını tanımlamalarını, sporda iletişimin gücü ve önemini anlamalarını, benlik, farkına varma, algılama ve empatinin etkili iletişime katkılarını, iletişimde grup kavramını tanımalarını, sürtüşme çatışma ve önyargıların önlenmesine dair temel ilkeleri kavramalarını sağlamaktır.
Yrd.Doç.Dr. Mustafa ENGÜR
1 | İletişim kavramı ve türlerine dair genel bilgileri öğrenebilme |
2 | İletişim becerileri kazanmada benlik, farkına varma, algılama ve empati unsurlarının tanımlayabilme |
3 | Kişiler arası iletişimde önemli bir yeri olan sözsüz iletişim kavramına dair ilkeleri öğrenebilme |
4 | Duygusal zeka ve etkili iletişim arasındaki bağı tanımlayabilme |
5 | Dinleme kavramı, amaçları, aşamaları ve dinleme çeşitlerini öğrenerek iyi bir dinleyici olmanın özelliklerini öğrenebilme |
6 | Kişiler arası iletişimde karşılaşılan önyargılar, sürtüşme-çatışmalar ve çözüm yolları konularına dair temel bilgi ve becerileri edinebilme |
7 | İletişimde grup kavramı ve bu kavrama ilişkin yaklaşımları grup içi iletişimin özelliklerini anlayabilme |
8 | Kişiler arası iletişimde karşılaşılan savunma mekanizmalarını tanımlayabilme |
9 | Sporda iletişimin önemini, performansa olan etkilerini sporcular, antrenörler, yöneticiler gibi sporda yer alan kişiler açısından değerlendirebilme |
Yok
Yok
İletişim kavramı, benlik, farkına varma, algılama, empati, dinleme, sözsüz iletişim, sürtüşme çatışmalar, önyargılar, savunma mekanizmaları, sporda etkili iletişim.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | İletişim Kavramı ve Önemi | ||
2 | Benlik | ||
3 | Farkına Varma | ||
4 | Algılama | ||
5 | Empati | ||
6 | Duygusal Zeka | ||
7 | Dinleme | ||
8 | Proje Ara Sunumu | ||
9 | Sözsüz İletişim | ||
10 | Sürtüşme Çatışmalar ve Çözümleri | ||
11 | Önyargılar | ||
12 | Savunma Mekanizmaları | ||
13 | Beden Eğitimi ve Sporda Etkili İletişim ve Önemi | ||
14 | Öğretmen ve öğrenci açısından İletişimin Gücü | ||
15 | Sporda Grup içi İletişim Becerileri | ||
16 | Proje Sunumu |
Gürüz D., Eğinli T. A., İletişim Becerileri, Nobel Yayın, ANKARA-2008. Salome J., Galland S.,”AH Kendime Bir Kulak Versem”, Sistem Yayıncılık, İSTANBUL- 2003. Voltan-Acar N., “Terapötik İletişim”, Kişilerarası İletişim, ANKARA- 1998.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 17 | 2 | 34 |
Proje Hazırlama | 5 | 10 | 50 |
Proje Sunma | 5 | 2 | 10 |
Bireysel Çalışma | 24 | 3 | 72 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Okuma | 45 | 3 | 135 |
Toplam İş Yükü (saat) | 313 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 7 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 8 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 |
ÖÇ 9 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |