Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9305045012016 | Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Program Geliştirme | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 10,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilere; Program geliştirme ile ilgili temel kavramları anlatarak, program geliştirme modellerinin planlanmasını ve hazırlanmasının nasıl olduğunu öğretmektir.
Yrd. Doc.Dr. Ayşe Meliha CANPOLAT
1 | Program geliştirmenin temel kavramlarını anlayabilme; |
2 | Eğitimde Program geliştirmenin önemini anlayabilme |
3 | Program geliştirmenin kuramsal temellerini anlayabilme |
4 | Eğitim program tasarım yaklaşımlarını anlayabilme; |
5 | Eğitim Programı geliştirme modellerini anlayabilme |
6 | Program geliştirme planlamasını anlayabilme; |
7 | Program Tasarımı Hazırlayabilme; |
Yok
Yok
Eğitimde program geliştirmenin önemi, program geliştirmenin temel kavramları, program geliştirmenin tasarım ve modelleri, program geliştirmenin planlanması, tasarımı, denemesi, değerlendirilmesi ve geliştirmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Program geliştirmenin temel kavramları | ||
2 | Eğitimde Program geliştirmenin önemi | ||
3 | Program geliştirmenin kuramsal temellerini I. | ||
4 | Program geliştirmenin kuramsal temellerini II. | ||
5 | Eğitim program tasarım yaklaşımları | ||
6 | Eğitim Programı geliştirme modelleri | ||
7 | ARA SINAV | ||
8 | Program geliştirme planlamasını | ||
9 | Program Tasarımı Hazırlayabilme | ||
10 | Programın denenmesi ve değerlendirilmesini | ||
11 | Programın geliştirilmesi | ||
12 | Programa süreklilik kazandırılması | ||
13 | Program geliştirmede Yeni yönelimler | ||
14 | FİNAL SINAVI |
Özcan Demirel, Eğitimde Program Geliştirme Kuramdan Uygulamaya, 2015. Salih Uşun, Eğitimde Program değerlendirme süreçler yaklaşımlar ve modeller. 2016. Selahattin Ertürk, Eğitimde Program geliştirme, 2013.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 5 | 70 |
Rapor Hazırlama | 8 | 1 | 8 |
Rapor Sunma | 8 | 2 | 16 |
Makale Kritik Etme | 12 | 5 | 60 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 298 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 2 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 2 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 2 | 1 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 3 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 7 | 4 |