GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9305045012016 Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Program Geliştirme Seçmeli Ders Grubu 1 2 10,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilere; Program geliştirme ile ilgili temel kavramları anlatarak, program geliştirme modellerinin planlanmasını ve hazırlanmasının nasıl olduğunu öğretmektir.


Yrd. Doc.Dr. Ayşe Meliha CANPOLAT


1 Program geliştirmenin temel kavramlarını anlayabilme;
2 Eğitimde Program geliştirmenin önemini anlayabilme
3 Program geliştirmenin kuramsal temellerini anlayabilme
4 Eğitim program tasarım yaklaşımlarını anlayabilme;
5 Eğitim Programı geliştirme modellerini anlayabilme
6 Program geliştirme planlamasını anlayabilme;
7 Program Tasarımı Hazırlayabilme;


Yok


Yok


Eğitimde program geliştirmenin önemi, program geliştirmenin temel kavramları, program geliştirmenin tasarım ve modelleri, program geliştirmenin planlanması, tasarımı, denemesi, değerlendirilmesi ve geliştirmesi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Program geliştirmenin temel kavramları
2 Eğitimde Program geliştirmenin önemi
3 Program geliştirmenin kuramsal temellerini I.
4 Program geliştirmenin kuramsal temellerini II.
5 Eğitim program tasarım yaklaşımları
6 Eğitim Programı geliştirme modelleri
7 ARA SINAV
8 Program geliştirme planlamasını
9 Program Tasarımı Hazırlayabilme
10 Programın denenmesi ve değerlendirilmesini
11 Programın geliştirilmesi
12 Programa süreklilik kazandırılması
13 Program geliştirmede Yeni yönelimler
14 FİNAL SINAVI

Özcan Demirel, Eğitimde Program Geliştirme Kuramdan Uygulamaya, 2015. Salih Uşun, Eğitimde Program değerlendirme süreçler yaklaşımlar ve modeller. 2016. Selahattin Ertürk, Eğitimde Program geliştirme, 2013.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Problem Çözümü 14 2 28
Tartışma 14 2 28
Soru-Yanıt 14 5 70
Rapor Hazırlama 8 1 8
Rapor Sunma 8 2 16
Makale Kritik Etme 12 5 60
Bireysel Çalışma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 298

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 5 3 3 4 5 3 2 3 2
ÖÇ 2 2 2 4 2 3
ÖÇ 3 4 4 3 5 5 2 2
ÖÇ 4 2 3 4 3 3 2
ÖÇ 5 5 5 4 4 3 2 3
ÖÇ 6 5 2 5
ÖÇ 7 5 4 5 3 2 5 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek