| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9305045262016 | Beden Eğitimi ve Sporda Hareket Eğitimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 10,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Hareket eğitiminin tanımlanması, bu eğitimin yaş gruplarına göre içeriğinin ortaya konması ve fizyolojik etkilerinin incelenmesi.
Doç. Dr. Gülbin RUDARLI NALÇAKAN
| 1 | Çocuk ve gençlik dönemlerinin fiziksel ve fizyolojik özelliklerini tanımlayabilme. |
| 2 | Çocuk ve gençlerde hareket eğitiminin içeriğini kavrayabilme. |
| 3 | Çocuk ve gençlerde hareket eğitiminin fiziksel ve fizyolojik etkilerini tanımlayabilme. |
Yok
Yok
Bebeklik, çocukluk ve gençlik dönemlerinin fiziksel ve fizyolojik özellikleri, hareket eğitiminin tanımı ve yaş gruplarına özel hareket eğitiminin içeriği, çocuk ve gençlerde hareket eğitiminin fiziksel ve fizyolojik etkileri.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Bebeklik, çocukluk ve gençlik dönemlerinin özellikleri fiziksel ve fizyolojik özellikleri | ||
| 2 | Temel beceri eğitimi | ||
| 3 | Topa ve farklı sportif aletlere alışma çalışmaları | ||
| 4 | Esneklik ve sürat çalışmaları. | ||
| 5 | Kuvvet ve dayanıklılık çalışmaları. | ||
| 6 | Çocuklarda sportif özelleşme dönemi | ||
| 7 | Sportif branşlarla tanışma | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | Yaşam boyu aktif olma ilkesi ve sonuçları | ||
| 10 | 0-2 yaş çocuklarda hareket eğitimi ve bu eğitimin fiziksel ve fizyolojik etkileri | ||
| 11 | 2-4 yaş çocuklarda hareket eğitimi ve bu eğitimin fiziksel ve fizyolojik etkileri | ||
| 12 | 4-6 yaş çocuklarda hareket eğitimi ve bu eğitimin fiziksel ve fizyolojik etkileri | ||
| 13 | 6-8 yaş çocuklarda hareket eğitimi ve bu eğitimin fiziksel ve fizyolojik etkileri | ||
| 14 | 8-10 yaş çocuklarda hareket eğitimi ve bu eğitimin fiziksel ve fizyolojik etkileri | ||
| 15 | 10-12 yaş çocuklarda hareket eğitimi ve bu eğitimin fiziksel ve fizyolojik etkileri | ||
| 16 | Final sınavı. |
Uzun vadeli sporcu gelişimi; Balyi I., Way R., Higgs C., 2016 (Çev.: Ekim Pekünlü) Children and Sports Training; Drabik J.,1995.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Takım/Grup Çalışması | 14 | 4 | 56 |
| Makale Kritik Etme | 14 | 4 | 56 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 286 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
| ÖÇ 1 | 1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 4 |
| ÖÇ 2 | 1 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 4 |
| ÖÇ 3 | 1 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 4 |