Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9305045262016 | Beden Eğitimi ve Sporda Hareket Eğitimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 10,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Hareket eğitiminin tanımlanması, bu eğitimin yaş gruplarına göre içeriğinin ortaya konması ve fizyolojik etkilerinin incelenmesi.
Doç. Dr. Gülbin RUDARLI NALÇAKAN
1 | Çocuk ve gençlik dönemlerinin fiziksel ve fizyolojik özelliklerini tanımlayabilme. |
2 | Çocuk ve gençlerde hareket eğitiminin içeriğini kavrayabilme. |
3 | Çocuk ve gençlerde hareket eğitiminin fiziksel ve fizyolojik etkilerini tanımlayabilme. |
Yok
Yok
Bebeklik, çocukluk ve gençlik dönemlerinin fiziksel ve fizyolojik özellikleri, hareket eğitiminin tanımı ve yaş gruplarına özel hareket eğitiminin içeriği, çocuk ve gençlerde hareket eğitiminin fiziksel ve fizyolojik etkileri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bebeklik, çocukluk ve gençlik dönemlerinin özellikleri fiziksel ve fizyolojik özellikleri | ||
2 | Temel beceri eğitimi | ||
3 | Topa ve farklı sportif aletlere alışma çalışmaları | ||
4 | Esneklik ve sürat çalışmaları. | ||
5 | Kuvvet ve dayanıklılık çalışmaları. | ||
6 | Çocuklarda sportif özelleşme dönemi | ||
7 | Sportif branşlarla tanışma | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Yaşam boyu aktif olma ilkesi ve sonuçları | ||
10 | 0-2 yaş çocuklarda hareket eğitimi ve bu eğitimin fiziksel ve fizyolojik etkileri | ||
11 | 2-4 yaş çocuklarda hareket eğitimi ve bu eğitimin fiziksel ve fizyolojik etkileri | ||
12 | 4-6 yaş çocuklarda hareket eğitimi ve bu eğitimin fiziksel ve fizyolojik etkileri | ||
13 | 6-8 yaş çocuklarda hareket eğitimi ve bu eğitimin fiziksel ve fizyolojik etkileri | ||
14 | 8-10 yaş çocuklarda hareket eğitimi ve bu eğitimin fiziksel ve fizyolojik etkileri | ||
15 | 10-12 yaş çocuklarda hareket eğitimi ve bu eğitimin fiziksel ve fizyolojik etkileri | ||
16 | Final sınavı. |
Uzun vadeli sporcu gelişimi; Balyi I., Way R., Higgs C., 2016 (Çev.: Ekim Pekünlü) Children and Sports Training; Drabik J.,1995.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Makale Kritik Etme | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 286 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 1 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 1 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 4 |