Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9305045282016 | Beden Eğitimi ve Sporda Yetenek Seçimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 10,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Beden eğitimi ve sporda yeteneğin aranması, tanınması, seçilmesi ve gelişimlerinin izlenmesine ilişkin temel ilkeler, uygun yöntemler ve uygulama modelleri konularında bilgilendirmektir.
Doç. Dr. Gülbin RUDARLI NALÇAKAN
1 | Spor dallarına göre yeteneği tanımlayabilme, |
2 | Spor dallarına göre yeteneğin seçilmesi ve yönlendirilmesine ilişkin temel ilkeleri kavrayabilme, |
3 | Spor dallarına göre yeteneği arama modellerini açıklayabilme, |
4 | Spor dallarına göre yeteneğin seçilmesi ve yönlendirilmesine ilişkin aşamaları açıklayabilme, |
5 | Spor dallarına göre yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde kullanılan alan ve laboratuvar testlerini tanımlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirebilme, |
6 | Yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Spor dallarına göre yeteneğin tanımlanması; yeteneği arama, seçme ve yönlendirmede temel ilkeler; yeteneği arama, seçme ve yönlendirmede aşamalar ve örnek uygulama modelleri; Spor dallarına göre yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde kullanılan alan ve laboratuvar testleri; bu testlerin uygulama biçimleri ve değerlendirilmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Spor dallarının özellikleri ve spor dallarına göre yeteneğin tanımlanması | ||
2 | Yeteneği arama, seçme ve yönlendirmede temel ilkeler | ||
3 | Yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde aşamalar | ||
4 | Yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde eski doğu bloğu ülkelerinde uygulanan yetenek modellerinin incelenmesi | ||
5 | Yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde batılı ülkelerde uygulanan yetenek modellerinin incelenmesi | ||
6 | Türkiye’de Spor Kurumlarının (GSGM ve GSGM’ne bağlı Spor Federasyonlarının) yetenek modellerinin incelenmesi | ||
7 | Türkiye’de yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Atletizmde (koşu, atlama, atma ve yürüyüş branşlarında) yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde kullanılan alan ve laboratuvar testleri; bu testlerin uygulama biçimleri ve değerlendirilmesi. | ||
10 | Yüzme ve Cimnastik branşlarında yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde kullanılan alan ve laboratuvar testleri; bu testlerin uygulama biçimleri ve değerlendirilmesi. | ||
11 | Futbolda yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde kullanılan alan ve laboratuvar testleri; bu testlerin uygulama biçimleri ve değerlendirilmesi. | ||
12 | Basketbol ve Hentbolda yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde kullanılan alan ve laboratuvar testleri; bu testlerin uygulama biçimleri ve değerlendirilmesi. | ||
13 | Voleybolda yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde kullanılan alan ve laboratuvar testleri; bu testlerin uygulama biçimleri ve değerlendirilmesi. | ||
14 | Raket sporlarında yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde kullanılan alan ve laboratuvar testleri; bu testlerin uygulama biçimleri ve değerlendirilmesi. | ||
15 | Mücadele sporlarında yeteneğin aranması, seçilmesi ve yönlendirilmesinde kullanılan alan ve laboratuvar testleri; bu testlerin uygulama biçimleri ve değerlendirilmesi. | ||
16 | Final Sınavı |
Reiman, M. P., (2009), Functional Testing in Human Performance, Human Kinetics Hoffman, j. (2006), Norms for Fitness, Performance, and Health, Human Kinetics Karl, K., (2001), Sporda Yetenek Arama Seçme ve Yönlendirme, Çeviren: Hale Harputluoğlu, Bağırgan Yayımevi
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Takım/Grup Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Makale Kritik Etme | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 288 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 0 | 1 | 2 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 5 |
ÖÇ 1 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 |