Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9305045312020 | Çağdaş Beden Eğitimi ve Spor Düşüncesinin Gelişimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 10,00 |
Yüksek Lisans
Dersin amacı temel eğitim kavramlarını, eğitim ve sporun tarihsel gelişimdeki etkileşimini öğretebilmek ve spor kültürüne farklı bakış açıları getirebilmektir.
1 | Farklı spor akımlarını yorumlayabilme |
2 | Spor ve eğitim ilişkisini açıklayabilme |
3 | Spor tarihi ile ilgili araştırmaları inceleyebilme |
4 | Çağdaş spor eğitimi düşüncesini ortaya koyabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Eğitim tarihi ve spor tarihini incelemek, farklı spor kültürlerini ve orgazasyolarını anlayabilmek ve bunları yorumlayabilmek
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR | ||
2 | EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR | ||
3 | DÜNYA’DA SPOR (ANTİK ÇAĞLARDA OLİMPİYAT) TÜRKİYE’DE SPOR (SELİM SIRRI TARCAN) | ||
4 | SPOR BİLİMLERİNDE TEMEL AKIMLAR (BEDEN KÜLTÜRÜ Ve HAREKET- BEDEN EĞİTİMİ-HAREKET EĞİTİMİ) | ||
5 | RÖNESANS | ||
6 | RÖNESANSIN İNSAN HAYATINDA YARATTIĞI ETKİLER EĞİTİMDE VE SPORDA YARATTIĞI ETKİLER | ||
7 | KÜLTÜR EĞİTİM VE SPOR | ||
8 | vize | ||
9 | DEĞİŞİK BAKIŞ AÇILARINA GÖRE SPOR | ||
10 | spor eğtiminde önemli bilim adamları | ||
11 | SPOR TARİHİ VE EĞİTİMİ ÜZERİNE ARAŞTIRMALARIN İNCELENMESİ | ||
12 | dönem proje sunumu | ||
13 | dönem proje sunumu | ||
14 | dönem proje sunumu | ||
15 | dönem proje sunumu | ||
16 | final |
1) spor eğitiminin temelleri -Gıyasettin Demirhan 2) Spor Bilimlerine Giriş- Nevzat Mirzeoğlu 3) Physical education and sport - Wuest and Bucher
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Tartışma | 8 | 2 | 16 |
Soru-Yanıt | 5 | 1 | 5 |
Takım/Grup Çalışması | 11 | 3 | 33 |
Gözlem | 3 | 5 | 15 |
Rapor Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
Makale Kritik Etme | 4 | 5 | 20 |
Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 10 | 50 |
Performans | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 298 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | |||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | |||||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |