GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9305055302016 Genel Antrenman Bilgisi Ders 1 1 5,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilere; haftalık, aylık, yıllık ve olimpik planlamanın yapılandırılması ile sürantrenman ve yükseklik antrenmanlarının özelliklerini öğretmek.


Doç.Dr. Faik VURAL


1 Haftalık, aylık, yıllık ve olimpik planlamanın ilkelerini kavrayabilme
2 Farklı yaş ve cinsiyetteki çocuk, genç, yetişkin ve yaşlılarda farklı biyomotor yetilerinin gelişimine yönelik antrenman yazımlarını pekiştirebilme
3 Yükseklik antrenmanlarının yapısını ve detaylarını öğrenebilme
4 Farklı yaş, performans ve branş gruplarına yönelik yıllık planlamanın tüm ayrıntılarının yer aldığı ödev hazırlayabilme ve sunabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Antrenman biliminde tüm öğrenilen konuların birleştirilmesi sonucu oluşan haftalık, aylık yıllık ve olimpik planlamanın yapısı ile bu yapının farklı yaş ve performans gruplarındaki farklılıkları, sürantrenman olgusu ve yükseklik antrenmanları arasındaki ilişkiler.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
0 Sürantrenman nedir ve sürantrenmana neden olacak yanlışlar neler olabilir.
1 Yükseklik antrenmanlarının yapısı ve yıllık planlamadaki yeri ve önemi.
2 Haftalık ve aylık planlamanın temel yapısı.
3 Yıllık planlamanın temel yapısı. Biyomotor yetilerin haftadan başlayarak yıllığa kadar geçen süre içerisindeki yapılandırılması.
4 Biyomotor yetilerin haftadan başlayarak yıllık planlamaya kadar geçen süre içerisindeki dağılımının incelenmesi. Kuvvet antrenmanlarının yıllık planlaması.
5 Biyomotor yetilerin haftadan başlayarak yıllık planlamaya kadar geçen süre içerisindeki dağılımının incelenmesi. Kuvvet antrenmanlarının yıllık planlaması
6 Branşlara yönelik ödev konularının dağıtımı ve genel tekrar.
7 Ara sınav ve dönem sonu ödevlerinin paylaştırılması.
8 Farklı spor yaş ve performans gruplarından yıllık planlama örneklerinin tartışılması.
9 Farklı spor yaş ve performans gruplarından yıllık planlama örneklerinin tartışılması
10 Farklı spor yaş ve performans gruplarından yıllık planlama örneklerinin tartışılması
11 Farklı spor yaş ve performans gruplarından yıllık planlama örneklerinin tartışılması
12 Farklı spor yaş ve performans gruplarından yıllık planlama örneklerinin tartışılması
13 Farklı spor yaş ve performans gruplarından yıllık planlama örneklerinin tartışılması
14 Farklı spor yaş ve performans gruplarından yıllık planlama örneklerinin tartışılması
15 Final sınavı

Ders Kitabı: 1. Vladimir I. (2008), “Principles and Basics of Advanced Athletic Training”, published by UAC, Michigan USA, 2. Vladimir I. (2008), Block Periodization, UAC, Michigan USA, 3. Steven, J.F, Kraemer, W.J., (1996), Periodization Breakthrough, ARP, USA Yardımcı Kitaplar: 1. Tudor O. Bompa (2007), “Antrenman Kuramı ve Yöntemi-Dönemleme”, Spor Yayınevi ve Kitapevi, Ankara 2. Muratlı, S., Şahin, G., Kalyoncu, O. (2005), “Antrenman ve Müsabaka”, Yaylım Yayıncılık, İstanbul



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Quiz 1 20
Ev Ödevi 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 4 56
Uygulama/Pratik 14 2 28
Gözlem 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 186

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 0 3 4 2
ÖÇ 1 4 4 2 3
ÖÇ 2 3 4
ÖÇ 3 3 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek