Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9305055302016 | Genel Antrenman Bilgisi | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilere; haftalık, aylık, yıllık ve olimpik planlamanın yapılandırılması ile sürantrenman ve yükseklik antrenmanlarının özelliklerini öğretmek.
Doç.Dr. Faik VURAL
1 | Haftalık, aylık, yıllık ve olimpik planlamanın ilkelerini kavrayabilme |
2 | Farklı yaş ve cinsiyetteki çocuk, genç, yetişkin ve yaşlılarda farklı biyomotor yetilerinin gelişimine yönelik antrenman yazımlarını pekiştirebilme |
3 | Yükseklik antrenmanlarının yapısını ve detaylarını öğrenebilme |
4 | Farklı yaş, performans ve branş gruplarına yönelik yıllık planlamanın tüm ayrıntılarının yer aldığı ödev hazırlayabilme ve sunabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Antrenman biliminde tüm öğrenilen konuların birleştirilmesi sonucu oluşan haftalık, aylık yıllık ve olimpik planlamanın yapısı ile bu yapının farklı yaş ve performans gruplarındaki farklılıkları, sürantrenman olgusu ve yükseklik antrenmanları arasındaki ilişkiler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
0 | Sürantrenman nedir ve sürantrenmana neden olacak yanlışlar neler olabilir. | ||
1 | Yükseklik antrenmanlarının yapısı ve yıllık planlamadaki yeri ve önemi. | ||
2 | Haftalık ve aylık planlamanın temel yapısı. | ||
3 | Yıllık planlamanın temel yapısı. Biyomotor yetilerin haftadan başlayarak yıllığa kadar geçen süre içerisindeki yapılandırılması. | ||
4 | Biyomotor yetilerin haftadan başlayarak yıllık planlamaya kadar geçen süre içerisindeki dağılımının incelenmesi. Kuvvet antrenmanlarının yıllık planlaması. | ||
5 | Biyomotor yetilerin haftadan başlayarak yıllık planlamaya kadar geçen süre içerisindeki dağılımının incelenmesi. Kuvvet antrenmanlarının yıllık planlaması | ||
6 | Branşlara yönelik ödev konularının dağıtımı ve genel tekrar. | ||
7 | Ara sınav ve dönem sonu ödevlerinin paylaştırılması. | ||
8 | Farklı spor yaş ve performans gruplarından yıllık planlama örneklerinin tartışılması. | ||
9 | Farklı spor yaş ve performans gruplarından yıllık planlama örneklerinin tartışılması | ||
10 | Farklı spor yaş ve performans gruplarından yıllık planlama örneklerinin tartışılması | ||
11 | Farklı spor yaş ve performans gruplarından yıllık planlama örneklerinin tartışılması | ||
12 | Farklı spor yaş ve performans gruplarından yıllık planlama örneklerinin tartışılması | ||
13 | Farklı spor yaş ve performans gruplarından yıllık planlama örneklerinin tartışılması | ||
14 | Farklı spor yaş ve performans gruplarından yıllık planlama örneklerinin tartışılması | ||
15 | Final sınavı |
Ders Kitabı: 1. Vladimir I. (2008), “Principles and Basics of Advanced Athletic Training”, published by UAC, Michigan USA, 2. Vladimir I. (2008), Block Periodization, UAC, Michigan USA, 3. Steven, J.F, Kraemer, W.J., (1996), Periodization Breakthrough, ARP, USA Yardımcı Kitaplar: 1. Tudor O. Bompa (2007), “Antrenman Kuramı ve Yöntemi-Dönemleme”, Spor Yayınevi ve Kitapevi, Ankara 2. Muratlı, S., Şahin, G., Kalyoncu, O. (2005), “Antrenman ve Müsabaka”, Yaylım Yayıncılık, İstanbul
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Quiz | 1 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Gözlem | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 186 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 0 | 3 | 4 | 2 | |||||||
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 2 | 3 | ||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 3 |