Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9305015302016 | Fitness Uygulamalarında Güncel Yaklaşımlar | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, toplum sağlığını korumak adına özel fiziksel aktiviteler için, bilimsel kanıtlara dayalı metotları ve teknikleri öğretmek ve geliştirmek, toplumun her kesimi için etkili ve güvenli fiziksel aktivitenin gerekliliklerini kavratmak ve duyarlı sağlık profesyonellerini yaratmaktır.
Doç.Dr. Faik Vural
1 | Fitness uygulamalarında güncel yaklaşımları bilir ve anlar. |
2 | Fonksiyonel hareket değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. |
3 | Güncel kuvvet ve kassal dayanıklılık programlama prensiplerini anlar ve uygular. |
4 | Dayanıklılık performansını geliştirmeye yönelik güncel programlama prensiplerini anlar ve uygular. |
5 | Farklı yaş gruplarına yönelik fitness programları hazırlama yaklaşımlarını bilir ve uygular. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Yaşam kalitesini arttırma, sağlıklı bir duygusal çevre yaratabilme, toplumun her kesiminde fiziksel aktivite artışı için birçok temel prensiplerini, fitnesin sağlıkla ilgili bileşenleri tanıma, sağlık taramaları ve risk sınıflandırmaları, fiziksel aktivitenin etkili bir şekilde ölçümü, değerlendirme prensipleri, sedanter yaşam ve kronik hastalıkları, fiziksel aktivite programlarını değerlendirme ve planlama, egzersiz programı hazırlayabilme, sağlık ve fitnes’e ilişkin normları takip edebilme ve değerlendirme
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Fitness uygulamalarında yıllara göre değişen akımlar (ASCM Fitness akımları anketi değerlendirilmesi) | ||
2 | Fitness uygulamalarında inovasyon ve uygulamalarda kullanımı | ||
3 | Fonksiyonel hareket değerlendirmesi | ||
4 | Kuvvet geliştirme yöntemleri ve programlama yaklaşımları | ||
5 | Kuvvet geliştirme yöntemleri ve programlama yaklaşımları | ||
6 | Dayanıklılık geliştirme yöntemleri ve programlama yaklaşımları | ||
7 | Dayanıklılık geliştirme yöntemleri ve programlama yaklaşımları | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Fitness uygulamalarında güncel araştırma konularının belirlenmesi | ||
10 | Konuların hazırlanması, sunumu ve tartışılması | ||
11 | Konuların hazırlanması, sunumu ve tartışılması | ||
12 | Konuların hazırlanması, sunumu ve tartışılması | ||
13 | Konuların hazırlanması, sunumu ve tartışılması | ||
14 | Final sınavı |
1. Heyward VH (2006), Advanced Fitness Assessment and Exercise Prescription, Fifth Edition, Human Kinetics 2. Randsdell LB, Dinger MK, Huberty J, Miller KH (2009), Developing effective Physical Activity Programs, Human Kinetics 3. Kennedy-Armbruster C, Yoke MM (2009), Methods of Group Exercise Instruction, Second Edition, Human Kinetics 4. Swain DP, Leutholtz BC (2007) Exercise Prescription, Second Edition, Human Kinetics 5. ACSM’s Health-related Physical Fitness Assessment Manual (2010), Third Edition
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Quiz | 1 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 4 | 1 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 3 | 2 | 6 |
Laboratuvar | 3 | 1 | 3 |
Tartışma | 8 | 1 | 8 |
Soru-Yanıt | 5 | 1 | 5 |
Makale Kritik Etme | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Ev Ödevi | 8 | 2 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 141 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 4 | 2 | 1 | 5 | 1 | 3 | 1 | |
ÖÇ 2 | 3 | 1 | 4 | 1 | 3 | 2 | ||||
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | |||
ÖÇ 4 | 2 | 2 | 4 | 5 | 4 | 1 | 3 | |||
ÖÇ 5 | 2 | 2 | 4 | 5 | 4 | 2 | 1 | 2 |