Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9305015312016 | Çocuklarda Hareket Eğitimi ve Performans | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Sağlıklı ve hasta çocuklarda günlük oyun ve aktivite programlarını planlayıp geliştirebilecek bilgi ve yetenek kazandırmayı amaçlar.
Assist. Prof. Dr.Bahire BOLIŞIK, Assist. Prof. Dr. Hatice BAL YILMAZ
1 | |
2 | |
3 | |
4 | |
5 |
Yok
Yok
Bu dersim içeriği; sağlıklı ve hasta çocuklarda, yaş dönemlerine göre çocuğun ilgisi, eğitimi, kültürü ve performansını göz önüne alarak oyun aktivite programlarını seçme ve düzenleme becerilerini geliştirmektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Çocuklarda psikomotor evreler ve ayrıntılarının çalışılması | ||
2 | Hareket nedir ve hareketin oluşun safhalarının fizyolojik olarak incelenmesi | ||
3 | Kaba ve ince form kavramlarını açıklanması ve örneklendirilmesi | ||
4 | Çok yönlü hareket eğitimim ayrıntıların incelenmesi | ||
5 | Çocuklarda yazılacak birim antrenmanların yazım ve uygulanma prensipleri nelerdir | ||
6 | Yardımcı biyomotor yetilerin tekrarı(Ritm, denge, beceri, esneklik ) | ||
7 | Yardımcı Biyomotor yetilerin tekrarı(Çeviklik, hareketlilik, oryantasyon, koordinasyon) | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Öğrenim grupları antrenmanların yazım ve uygulamaları ile bu çalışmaların farklı spor branşlarındaki örneklerinin incelenmesi | ||
10 | Gelişim grupları antrenmanlarını yazım ve uygulamaları ile bu çalışmaların farklı spor branşlarındaki örneklerinin incelenmesi. | ||
11 | Çocuklarda hareket ve antrenman üzerine yayınlanmış makale çalışmalar | ||
12 | Çocuklarda hareket ve antrenman üzerine yayınlanmış makale çalışmaları | ||
13 | Ödev sunumları | ||
14 | Ödev sunumları | ||
15 | Genel ders tekrarları | ||
16 | Final sınavı |
1.Wong DL (1996) Wong and Whaley’s Clinical Manual of Pediatric Nursing. Fourth Edition, St. Louis, Mosby, s: 216-220 2.Kramer P., Hinojosa J., (1999). Frames of Reference for Pediatric Occupational Therapy , Second Edition,. 3.Seyrek H., Sun M., (1985). Çocuk Oyunları Okul Öncesi Eğitiminde Oyun Dersi El Kitabı, Müzik Eserleri Yayınları, İzmir. 4.Yavuzer H. (2000). “Çocuk Psikolojisi”, Remzi Kitabevi,19. Basım, İstanbul, 5.Poyraz H. “Okul öncesi Dönemde Oyun ve Oyuncak”, Arı Yayıncılık, Ankara, 2003 6.Yörükoğlu A. (2000). “Çocuk Ruh Sağlığı”, Özgür Yayınları, 20. Basım, İstanbul, 7.Özdoğan, B. (2000). Çocuk Ve Oyun Çocuğa Oyunla Yardım, Anı Yayıncılık, 3. Baskı, Ankara.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 12 | 2 | 24 |
Soru-Yanıt | 12 | 2 | 24 |
Takım/Grup Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ev Ödevi | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||
ÖÇ 5 |