Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9305015362019 | Antreman Yazımının Analitik Açılımları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Analitik Düşünme üzerine kurgulanmış antrenman bilimlerindeki programların analizi ve değerlendirilmesi
PROF.DR. BAHTİYAR ÖZÇALDIRAN
1 | Analitik düşünme ve çözümleme kavramlarını kavrayabilme |
2 | Antrenman bilimde analitik açılım süreçlerini anlayabilme |
3 | Farklı yaş ve performans gruplarında analitik açılım süreçlerini öğrenebilme |
4 | Birim antrenman yazılımındaki analitik açılımları öğrenebilme |
5 | Mikro,mezo ve makro yapılarda analitik açılımları öğrenebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Takım ve bireysel sporlarında yer alan sporcular üzerinde uygulanan antrenmanların analitik açılımları
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | -Analitik düşünme nedir, sporda ve özellikle antrenman bilimindeki önemi. | ||
2 | Analitik açılım süreçlerin ayrıntıları ve birim antrenman yazımındaki detayları nelerdir. | ||
3 | Birim antrenman yazım sırası ve bu sıralamanın analitik açılımlara entegre edilmesi | ||
4 | Birim antrenman sürecinden mikro yapılara geçişlerde analitik açılım prensipleri | ||
5 | Mikro yapıların dengelenmesi ve analitik açılım yapılanmasının ayrıntıları | ||
6 | Mezo yapılarda durum analiz yapısı ve analitik açılım süreçleri | ||
7 | Farklı birim antrenmanların yazılıp analitik açılımları üzerinde tartışılması | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Mezo yapıların oluşmu ve analitik açılım düzenlemesindeki dikkat edilecek konular | ||
10 | Mezo yapıların analitik açılımları ve dengelenme prensipleri | ||
11 | Mikro ve mezo yapıların birbirlerine entegre edilmesi | ||
12 | Entegre edilmiş yapıların analitik açılımları dengelenme süreçleri | ||
13 | Örnek antrenman programları üzerine çalışmalar | ||
14 | Sınıf içi çözümleyici antrenman örnekleri | ||
15 | Ödev sunumları | ||
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı: Vladimir Issurin (2008), “Principles and Basics of Advanced Athletic Training”, published by UAC, Michigan USA, Gambetta, V. (2002), Gambetta Method, Gambetta, USA Prof.Dr.Bahtiyar Özçaldıran ders notları Yardımcı Kitaplar: Lee, M. (1997), Coaching Children in Sport, E&FN Spon, GB Rowland, T.W., (2005) Children’s Exercise Physıology, Human Kinetics, USA Tudor O. Bompa (2007), “Antrenman Kuramı ve Yöntemi-Dönemleme”, Spor Yayınevi ve Kitapevi, Ankara Sedat Muratlı, Gülşah Şahin, Osman Kalyoncu (2005), “Antrenman ve Müsabaka”, Yaylım Yayıncılık, İstanbul
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü | 5 | 3 | 15 |
Tartışma | 5 | 5 | 25 |
Beyin Fırtınası | 3 | 3 | 9 |
Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Okuma | 5 | 3 | 15 |
Ev Ödevi | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 155 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 1 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 2 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 |