| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9305015362019 | Antreman Yazımının Analitik Açılımları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Analitik Düşünme üzerine kurgulanmış antrenman bilimlerindeki programların analizi ve değerlendirilmesi
PROF.DR. BAHTİYAR ÖZÇALDIRAN
| 1 | Analitik düşünme ve çözümleme kavramlarını kavrayabilme |
| 2 | Antrenman bilimde analitik açılım süreçlerini anlayabilme |
| 3 | Farklı yaş ve performans gruplarında analitik açılım süreçlerini öğrenebilme |
| 4 | Birim antrenman yazılımındaki analitik açılımları öğrenebilme |
| 5 | Mikro,mezo ve makro yapılarda analitik açılımları öğrenebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Takım ve bireysel sporlarında yer alan sporcular üzerinde uygulanan antrenmanların analitik açılımları
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | -Analitik düşünme nedir, sporda ve özellikle antrenman bilimindeki önemi. | ||
| 2 | Analitik açılım süreçlerin ayrıntıları ve birim antrenman yazımındaki detayları nelerdir. | ||
| 3 | Birim antrenman yazım sırası ve bu sıralamanın analitik açılımlara entegre edilmesi | ||
| 4 | Birim antrenman sürecinden mikro yapılara geçişlerde analitik açılım prensipleri | ||
| 5 | Mikro yapıların dengelenmesi ve analitik açılım yapılanmasının ayrıntıları | ||
| 6 | Mezo yapılarda durum analiz yapısı ve analitik açılım süreçleri | ||
| 7 | Farklı birim antrenmanların yazılıp analitik açılımları üzerinde tartışılması | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | Mezo yapıların oluşmu ve analitik açılım düzenlemesindeki dikkat edilecek konular | ||
| 10 | Mezo yapıların analitik açılımları ve dengelenme prensipleri | ||
| 11 | Mikro ve mezo yapıların birbirlerine entegre edilmesi | ||
| 12 | Entegre edilmiş yapıların analitik açılımları dengelenme süreçleri | ||
| 13 | Örnek antrenman programları üzerine çalışmalar | ||
| 14 | Sınıf içi çözümleyici antrenman örnekleri | ||
| 15 | Ödev sunumları | ||
| 16 | Final sınavı |
Ders Kitabı: Vladimir Issurin (2008), “Principles and Basics of Advanced Athletic Training”, published by UAC, Michigan USA, Gambetta, V. (2002), Gambetta Method, Gambetta, USA Prof.Dr.Bahtiyar Özçaldıran ders notları Yardımcı Kitaplar: Lee, M. (1997), Coaching Children in Sport, E&FN Spon, GB Rowland, T.W., (2005) Children’s Exercise Physıology, Human Kinetics, USA Tudor O. Bompa (2007), “Antrenman Kuramı ve Yöntemi-Dönemleme”, Spor Yayınevi ve Kitapevi, Ankara Sedat Muratlı, Gülşah Şahin, Osman Kalyoncu (2005), “Antrenman ve Müsabaka”, Yaylım Yayıncılık, İstanbul
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Problem Çözümü | 5 | 3 | 15 |
| Tartışma | 5 | 5 | 25 |
| Beyin Fırtınası | 3 | 3 | 9 |
| Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
| Okuma | 5 | 3 | 15 |
| Ev Ödevi | 2 | 4 | 8 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 155 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
| ÖÇ 1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 1 | 4 | 4 |
| ÖÇ 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 4 | 4 |
| ÖÇ 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 3 | 2 | 4 | 4 |
| ÖÇ 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 4 | 4 |
| ÖÇ 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 |