Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9305025162016 | Öğrenme Psikolojisi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 10,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı, öğrenmenin temel özelliklerinin incelenerek öğrenme psikolojisinin temel paradigmalarının tartışılmasıdır. Derste alışma ve duyarlılaşma etkileri, Pavlovian koşullama ile edimsel koşullama karşılaştırmalı olarak incelenmektedir. Ayrıca pekiştirme tarifeleri, pekiştireç türleri ve temel pekiştirme kuramları üzerinde durulmaktadır. Bu dersten geçen öğrenciler, öğrenme psikolojisindeki temel kavramlara hakim olma, farklı kuramları karşılaştırabilme ve öğrenme psikolojisinin uygulama alanlarını tanıma becerisine sahip olacaklardır.
1 | Öğrenmenin doğasını anlayabilme |
2 | Öğrenmeye ilişkin temel kuramsal tartışmaları anlayabilme |
3 | Öğrenme ile ilgili deneysel çalışmalardaki temel yordamları anlayabilme |
4 | Öğrenme ile ilgili yapılan çalışmaları içeren bilimsel makaleleri okuyabilme |
5 | Öğrenme psikolojisinin bulgularının ne gibi uygulamalı alanlarda kullanılabileceğini kavrayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğrenmenin temel özellikleri, alışma, duyarlılaşma, Pavlovian koşullama, edimsel koşullama.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: dersin işleyişi, dersin içeriği, öğrenciden beklenenler. | ||
2 | Öğrenmenin temel kavramları, Alışma ve duyarlılaşma | ||
3 | Pavlovian koşullama ve sönme | ||
4 | Pavlovian koşullamada uyarıcı ilişkileri | ||
5 | Edimsel koşullama | ||
6 | Pekiştirme tarifeleri | ||
7 | Pekiştirme tarifeleri (devam) | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Pekiştirme kuramları | ||
10 | Makale tartışması | ||
11 | Edimsel koşullamada ceza | ||
12 | Kaçınma öğrenmesi | ||
13 | Kaçınma öğrenmesi (devam) | ||
14 | Makale tartışması | ||
15 | Davranışın uyarıcı kontrolü | ||
16 | Final Sınavı |
Tevfik Alıcı (2018). Öğrenmenin Bilimsel Temelleri. Kaknüs Yayınları Domjan, M. (2004). Koşullama ve öğrenmenin temelleri (H. Çetinkaya, Çev.). Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 1 | 10 | 10 |
Rapor Hazırlama | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Okuma | 9 | 3 | 27 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | |||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||
ÖÇ 5 |