Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9306015052018 | Üreme Sağlığı | Ders | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı Ulusal ve uluslararası düzeyde üreme sağlığı ile ilgili konularda temel haklar, politikalar, yöntemler ve yeniliklerin takip edilip irdelenmesidir
Prof. Dr.Esin Çeber ,Prof.Dr. Neriman SOĞUKPINAR Dr. Öğr.Üyesi Mahide DEMİRELÖZ AKYÜZ
1 | • Üreme sağlığı ile ilgili haklar konusunda bilgi kazanması, |
2 | • Kadın ve erkekte üreme sağlığı konularında tartışabilmesi, |
3 | Güvenli annelik uygulamalarını ve adölesan gebelikleri irdelemesi, |
4 | Yardımcı üreme teknolojilerini sayabilmesi |
5 | Adölesan dönemindeki gençlerin üreme sağlığı sorunlarını tartışabilmesi |
6 | • Cinsel İlişki İle Geçen Hastalıklar (STD) ve özellikle HIV’den korunma yöntemlerini sayabilmesi |
7 | Dinin üreme sağlığı uygulamalarına ve politikalarına etkisini tartışabilmesi |
8 | • Ulusal ve uluslararası üreme sağlığı strateji ve politikalarını sayabilmesi |
9 | Aile içi şiddet-gebelik süresince şiddet ve dünya genelinde kadınları toplumsal kimliği ve üreme sağlığı tehditlerini söyleyebilmesi |
10 | • Toplumsal ve kültür değerlerin üreme sağlığına etkisini tartışabilmesi |
11 | • Uluslararası üreme sağlığı araştırmalarını alt başlıklarda sıralayabilmesi, |
12 | • Üreme sağlığında akran (Peer) eğitimi tekniğini bilmesi, |
13 | Kanıta dayalı uygulamaların ve üreme sağlığında kullanılmasını irdelenmesini sağlamaktır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Üreme Sağlığı-Haklar,Güvenli Annelik,CİBH,Din ve Üreme Sağlığı,Yardımcı üreme Teknolojisi,Üreme Sağlığı Politika ve Stratejiler,Şiddet, Kültürel değerler ve üreme sağlığı,,Akran Eğitimi, Kanıta Dayalı Ebelik uygulamaları
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Yardımcı Üreme Teknolojisi | Teorik/Uygulama | ||
2 | Demografi ve Üreme Sağlığı | |||
3 | UNFPA-WHO üreme sağlığına ilişkin faaliyetleri | |||
4 | IPPF –USIAD’in üreme sağlığına ilişkin faaliyetleri | |||
5 | Din, Kültür ve Üreme Sağlığı Politikalarına Etkisi | |||
6 | Kanıta Dayalı Uygulamalar ve Üreme Sağlığında Yeri | |||
7 | Adölesan Dönemi Gençleri İçin Cinsel Sağlık Ve Üreme Sağlığı | |||
8 | Ara Sınav | |||
9 | Riskli Gruplarda Üreme Sağlığı | |||
10 | Cinsel Şiddet | |||
11 | TNSA’larının değerlendirilmesi | |||
12 | Kadında Cinsel İşlev Bozuklukları ve Ebenin Rolü | |||
13 | Üreme Sağlığı Turizmi | |||
14 | İnovasyon ve Sağlık Teknolojisinin Cinsel Sağlığa Etkisi | |||
15 | Göç ve Üreme Sağlığı | |||
16 | Makale Tartışmaları |
1. Hatcher, R.A., Rinehart W., Blackburn R., Geller J.S., Shelton J.D.: “The Essentials of Contraseptive Technology : A Handbook for Clinic Staff”, The Johns Hopkins Universty, July, 1997, Baltimore. 2. Taşkın, L.: Doğum Ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, 3. Baskı, Sistem Ofset, Ankara, 2002. 3. Reproductive Health An online journal published by BioMed Central 4. Handbook of Women's Sexual and Reproductive Health, Wingood, Gina M.; DiClemente, Ralph J. (Eds.) 2002, 472 p., Hardcover ISBN: 0-306-46651-1 5. İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı Yayınları 6. Entre Nous European Magazine for Sexual and Reproductive Health (Journal) 7. Population Reports (Journal) 2. Taşkın, L.: Doğum Ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, 3. Baskı, Sistem Ofset, Ankara, 2002. 3. Reproductive Health An online journal published by BioMed Central 4. Handbook of Women's Sexual and Reproductive Health, Wingood, Gina M.; DiClemente, Ralph J. (Eds.) 2002, 472 p., Hardcover ISBN: 0-306-46651-1 5. İnsan Kaynağını Geliştirme Vakfı Yayınları 6. Entre Nous European Magazine for Sexual and Reproductive Health (Journal) 7. Population Reports (Journal)-(Online)
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
6 saat /hafta
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Uygulama/Pratik | 5 | 4 | 20 |
Tartışma | 15 | 1 | 15 |
Soru-Yanıt | 15 | 2 | 30 |
Örnek Vaka İncelemesi | 15 | 1 | 15 |
Makale Kritik Etme | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 173 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 13 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |