Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9306015072019 | Sağlık Eğitimi ve Eğitim Becerileri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilere; sağlığın korunması ve geliştirilmesi amacıyla bir konuda yapacakları sağlık eğitimini, planlayıp yürütebilme becerisi kazandırmaktır
Prof.Dr.Esin CEBER TURFAN Doc Dr.Birsen KARACA SAYDAM Doc Dr.Hafize OZTURK CAN
1 | Olumlu eğitim atmosferi yaratma ve yetişkin eğitimi yapabilme |
2 | Bir eğitimi planlama ve uygulayabilme |
3 | Bilgi, beceri ve yeterliğe dayalı eğitim araçları geliştirebilme |
4 | Bir eğitimi değerlendirebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Yetişkin Eğitimi Amaç ve öğrenim hedefi yazma, Olumlu eğitim ortamı özellikleri, Görsel işitsel araçların kullanılması ilkeleri, Katılımlı eğitim teknikleri, Yeterliliğe dayalı beceri rehberleri hazırlama ve uygulama, Eğitim programı geliştirme, Sağlık davranış modelleri ve uygulama alanları
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve işleyişi hakkında bilgi verme (öğrencilere sunum konu dağılımı yapma) | ||
2 | • İletişim Becerileri ve Danışmanlık • Olumlu eğitim atmosferi yaratma ve yetişkin eğitimi | ||
3 | • İnteraktif Eğitim • Görsel İşitsel Araçları Hazırlama ve Kullanma | ||
4 | • Eğitim Planlama ve Yürütme | ||
5 | Öğrenme stilleri | ||
6 | Eğitim ihtiyacının saptanması • (Swot analizi) • Kurumsal ihtiyaç belirlenmesi (beklentilerin alınması, bilgi ve beceri testleri) | ||
7 | Eğitim gereçlerini geliştirme • Eğitici notları • Sunum planı • Ödev/alıştırma kağıdı • Grup Çalışması • Vaka çalışması • Oyunlaştırma ARA SINAV | ||
8 | Eğitim gereçlerini geliştirme (bilgiye dayalı değerlendirme araçlarının oluşturulması) | ||
9 | Eğitim gereçlerini geliştirme (Yeterliğe dayalı beceri geliştirme ve değerlendirme araçlarının oluşturulması) • Öğrenim Rehberleri | ||
10 | Eğitim gereçlerini geliştirme (Yeterliğe dayalı beceri geliştirme ve değerlendirme araçlarının oluşturulması)-devam • Değerlendirme rehberleri | ||
11 | Değerlendirme (eğitim kurslarının değerlendirilmesi) • Katılımcı görüşleri • Katılımcıların öğrenme düzeyleri | ||
12 | Değerlendirme (eğitim kurslarının değerlendirilmesi)-devam • Mesleki performans • Eğitimin etkisi | ||
13 | Öğrenci sunumları ön hazırlıklarını değerlendirme, danışmanlık yapma | ||
14 | Öğrenci sunumları-1.grup | ||
15 | Öğrenci sunumları-2.grup | ||
16 | Final sınavı |
Sullivan R., Magarick R Tıp Eğitimcileri için Eğitim Becerileri Rehberi, Çeviri editörü ; Özvarış ŞB, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara- 1999 Sullivan R., Gafffikin L, Tıp Eğiticileri için program Geliştirme Rehber Çeviri editörü ; Özvarış ŞB, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara- 1999 , Özvarış ŞB, Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara- 1999 ,
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Proje Sunma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 8 | 2 | 16 |
Takım/Grup Çalışması | 4 | 12 | 48 |
Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 4 | 12 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 2 | 8 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 228 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 |
ÖÇ 3 | 3 | 1 | 1 | 5 | 4 | 1 | 5 | 1 |
ÖÇ 4 | 3 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 |