GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9306015072019 Sağlık Eğitimi ve Eğitim Becerileri Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilere; sağlığın korunması ve geliştirilmesi amacıyla bir konuda yapacakları sağlık eğitimini, planlayıp yürütebilme becerisi kazandırmaktır


Prof.Dr.Esin CEBER TURFAN Doc Dr.Birsen KARACA SAYDAM Doc Dr.Hafize OZTURK CAN


1 Olumlu eğitim atmosferi yaratma ve yetişkin eğitimi yapabilme
2 Bir eğitimi planlama ve uygulayabilme
3 Bilgi, beceri ve yeterliğe dayalı eğitim araçları geliştirebilme
4 Bir eğitimi değerlendirebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Yetişkin Eğitimi Amaç ve öğrenim hedefi yazma, Olumlu eğitim ortamı özellikleri, Görsel işitsel araçların kullanılması ilkeleri, Katılımlı eğitim teknikleri, Yeterliliğe dayalı beceri rehberleri hazırlama ve uygulama, Eğitim programı geliştirme, Sağlık davranış modelleri ve uygulama alanları


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve işleyişi hakkında bilgi verme (öğrencilere sunum konu dağılımı yapma)
2 • İletişim Becerileri ve Danışmanlık • Olumlu eğitim atmosferi yaratma ve yetişkin eğitimi
3 • İnteraktif Eğitim • Görsel İşitsel Araçları Hazırlama ve Kullanma
4 • Eğitim Planlama ve Yürütme
5 Öğrenme stilleri
6 Eğitim ihtiyacının saptanması • (Swot analizi) • Kurumsal ihtiyaç belirlenmesi (beklentilerin alınması, bilgi ve beceri testleri)
7 Eğitim gereçlerini geliştirme • Eğitici notları • Sunum planı • Ödev/alıştırma kağıdı • Grup Çalışması • Vaka çalışması • Oyunlaştırma ARA SINAV
8 Eğitim gereçlerini geliştirme (bilgiye dayalı değerlendirme araçlarının oluşturulması)
9 Eğitim gereçlerini geliştirme (Yeterliğe dayalı beceri geliştirme ve değerlendirme araçlarının oluşturulması) • Öğrenim Rehberleri
10 Eğitim gereçlerini geliştirme (Yeterliğe dayalı beceri geliştirme ve değerlendirme araçlarının oluşturulması)-devam • Değerlendirme rehberleri
11 Değerlendirme (eğitim kurslarının değerlendirilmesi) • Katılımcı görüşleri • Katılımcıların öğrenme düzeyleri
12 Değerlendirme (eğitim kurslarının değerlendirilmesi)-devam • Mesleki performans • Eğitimin etkisi
13 Öğrenci sunumları ön hazırlıklarını değerlendirme, danışmanlık yapma
14 Öğrenci sunumları-1.grup
15 Öğrenci sunumları-2.grup
16 Final sınavı

Sullivan R., Magarick R Tıp Eğitimcileri için Eğitim Becerileri Rehberi, Çeviri editörü ; Özvarış ŞB, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara- 1999 Sullivan R., Gafffikin L, Tıp Eğiticileri için program Geliştirme Rehber Çeviri editörü ; Özvarış ŞB, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara- 1999 , Özvarış ŞB, Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara- 1999 ,


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Proje Sunma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 8 2 16
Takım/Grup Çalışması 4 12 48
Proje Hazırlama 1 10 10
Proje Sunma 1 2 2
Bireysel Çalışma 4 12 48
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 14 2 28
Ev Ödevi 2 8 16
Toplam İş Yükü (saat) 228

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 3 1 1 5 1 1 5 3
ÖÇ 2 3 1 1 5 1 1 5 1
ÖÇ 3 3 1 1 5 4 1 5 1
ÖÇ 4 3 1 1 5 1 1 5 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek