Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9306015132019 | Aile Planlaması ve RİA Uygulama Becerisi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 12,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenciler, Ana ve Çocuk sağlığını yükseltmek amacıyla, aile planlaması yöntemlerinden Rahim İçi Aracı (RİA) uygulayabileceklerdir
Doç. Dr. Birsen Karaca Saydam, Doç. Dr Hafize Öztürk Can, Dr. Öğr. Üyesi Mahide Demirelöz Akyüz
1 | Kişiler arası ilişkiler becerisini kullanabilme, |
2 | Başvuran kişilere gebeliği önleyici etkisi yüksek tüm yöntemler konusunda danışmanlık yapabilme |
3 | Yöntem kullanmaya başlayan kişilere izlem danışmanlığı yapabilme |
4 | Başvuran kişilere Rahim İçi Araç uygulama konusunda danışmanlık yapabilme |
5 | ZOE Model üzerinde Basamaklarına Göre Rahim İçi Araç (RİA) Uygulayabilme |
6 | Başvuran Kişilere Basamaklarına Göre Rahim İçi Araç (RİA) Uygulayabilme konusunda yeterli beceriye sahip olabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
- Temel İnsan Gereksinimleri Doğrultusunda Bireyi Ve Toplumu Bütüncül Bir Anlayışla Görebilmesi, - Kişiler Arası İlişkiler Becerisini Kullanabilmesi, - Kişileri Aile Planlaması Yönünden Değerlendirebilmesini Sağlamak, - Kişilere Tüm Aile Planlaması Yöntemleri Konusunda Danışmanlık Yapabilme Yeteneğini Kazanması, - Modelde Ve Başvuran Kişilere Basamaklarına Göre Rahim İçi Araç (RİA) Uygulayabilmesi, - Başvuran Kişileri Genital Yol Enfeksiyonları Yönünden Değerlendirebilmesi, - Enfeksiyonu Önleme Basamaklarını Kullanabilme Yeteneğini Kazanabilmesi, - Başvuran Kişilere Danışmanlık Yapabilmesi, - Gerektiğinde Acil Kontrasepsiyon Danışmanlığı Yapabilmesi, - Doğal Aile Planlaması Yöntemleri Konusunda Danışmanlık Yapabilmesini Sağlamak, - Laktasyon Amenoresi İle İlgili Danışmanlık Yapabilmesini sağlamaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı Açılış,Tanışma Ön Test (Kurs Öncesi Soru Formu) Performans Matriksi • Beklentiler, Amaç Ve Hedefler • Kurs Materyallerinin Ve Programın Gözden Geçirilmesi | Teorik | ||
2 | • Türkiye’ de Aile Planlaması’nın Durumu • Danışmanlık • Başvuranın Değerlendirilmesi | Teorik | ||
3 | • Enfeksiyonu Önleme Meme Muayenesi | Teorik | ||
4 | Hormonal Kontraseptifler ve Danışmanlık Kombine Oral kontraseptifler ve Danışmanlık | Teorik | ||
5 | Enjekte edilen kontraseptifler ve Danışmanlık | Teorik | ||
6 | Derialtı İmplantlar ve Danışmanlık | Teorik | ||
7 | RİA ve RİA Danışmanlık RİA Pelvik Modelde Uygulama | Teorik/Uygulama | ||
8 | Bariyer Yöntemler ve Danışmanlık RİA Pelvik Modelde Uygulama | Teorik/Uygulama | ||
9 | Cerrahi sterilizasyon • Vazektomi ve Danışmanlık • Tüpligasyon ve Danışmanlık RİA Pelvik Modelde Uygulama | Teorik/Uygulama | ||
10 | Postpartum ve Postabortus Kontrasepsiyon ve Danışmanlık, Acil Kontrasepsiyon ve Danışmanlık RİA Pelvik Modelde Uygulama | Teorik/Uygulama | ||
11 | Doğal aile planlaması yöntemleri (DAP) ve Danışmanlık RİA Pelvik Modelde Uygulama | Teorik/Uygulama | ||
12 | Özel durumlarda kontrasepsiyon ve Danışmanlık RİA Pelvik Modelde Uygulama | Teorik/Uygulama | ||
13 | RİA Pelvik Modelde Uygulama | Uygulama | ||
14 | Kurs Ortası Soru Formu ve Performans matriksi RİA Pelvik Modelde Uygulama | Teorik/Uygulama | ||
15 | RİA Pelvik Modelde Uygulama-Değerlendirme | -Uygulama | ||
16 | Kurs Sonrası Soru Formu (Final Sınavı) | Teorik/Uygulama |
1. Aile Planlaması Klinik Uygulama El Kitabı, Nobel Kitabevi, İstanbul. 2. Aile Planlaması Konusunda Güncel Bilgiler, T.C.Sağlık Bakanlığı, AÇSAP Gen.Müd. JHU/PCS, Mayıs 1997, Ankara. 3. Demir Ü., Şirin A., Saruhan A.: Doğum-Kadın Sağlığı Ve Hastalıkları Hemşirelik Ders Notları, E.Ü.H.Y.O., 1996, Bornova. 4. Eğiticiler İçin Aile Planlaması Kurs Rehberi, H.Ü.Halk Sağlığı ABD., Johns Hopkins Uluslar Arası Üreme Sağlığı Eğitim Programı Ve Sağlık Eğitimi Genel Müdürlüğü,Ocak 2000, Ankara. 5. Hatcher, R.A., Rinehart W., Blackburn R., Geller J.S., Shelton J.D.: “The Essentials Of Contraseptive Technology : A Handbook For Clinic Staff”, The Johns Hopkins Universty, July, 1997, Baltimore. 6. Kadın Hastalıkları Ve Doğum Bilgisi, Türkiye Klinikleri Yayınevi Ders Notları Serisi, 2.Baskı, Güner Matbaacılık, Ankara, 1993. 7. Tietjen L., Cronin W., Mcıntosh N.: “Aile Planlaması Hizmetlerinde Enfeksiyonu Önleme:Problem Çözmeye Yönelik Rehber”, Çev.Edit.:Dr. Behire Özek, Dr. T.Tunga Tüzer,1999, Ankara. 8. Taşkın, L.: Doğum Ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, 3. Baskı, Sistem Ofset, Ankara, 2002.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Gösterme | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Haftalık 6 saat uygulaması bulunmaktadır.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 4 | 8 | 32 |
Uygulama/Pratik | 10 | 8 | 80 |
Tartışma | 4 | 8 | 32 |
Soru-Yanıt | 4 | 8 | 32 |
Gösterme | 4 | 4 | 16 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 8 | 8 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 2 | 12 | 24 |
Makale Kritik Etme | 1 | 5 | 5 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 362 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 1 |
ÖÇ 2 | 1 | 5 | 5 | 1 | 4 | 4 | 5 | 1 |
ÖÇ 3 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 |
ÖÇ 4 | 1 | 5 | 5 | 1 | 4 | 1 | 5 | 3 |
ÖÇ 5 | 1 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 6 | 1 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 |