GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9306015132019 Aile Planlaması ve RİA Uygulama Becerisi Seçmeli Ders Grubu 1 1 12,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin sonunda öğrenciler, Ana ve Çocuk sağlığını yükseltmek amacıyla, aile planlaması yöntemlerinden Rahim İçi Aracı (RİA) uygulayabileceklerdir


Doç. Dr. Birsen Karaca Saydam, Doç. Dr Hafize Öztürk Can, Dr. Öğr. Üyesi Mahide Demirelöz Akyüz


1 Kişiler arası ilişkiler becerisini kullanabilme,
2 Başvuran kişilere gebeliği önleyici etkisi yüksek tüm yöntemler konusunda danışmanlık yapabilme
3 Yöntem kullanmaya başlayan kişilere izlem danışmanlığı yapabilme
4 Başvuran kişilere Rahim İçi Araç uygulama konusunda danışmanlık yapabilme
5 ZOE Model üzerinde Basamaklarına Göre Rahim İçi Araç (RİA) Uygulayabilme
6 Başvuran Kişilere Basamaklarına Göre Rahim İçi Araç (RİA) Uygulayabilme konusunda yeterli beceriye sahip olabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


- Temel İnsan Gereksinimleri Doğrultusunda Bireyi Ve Toplumu Bütüncül Bir Anlayışla Görebilmesi, - Kişiler Arası İlişkiler Becerisini Kullanabilmesi, - Kişileri Aile Planlaması Yönünden Değerlendirebilmesini Sağlamak, - Kişilere Tüm Aile Planlaması Yöntemleri Konusunda Danışmanlık Yapabilme Yeteneğini Kazanması, - Modelde Ve Başvuran Kişilere Basamaklarına Göre Rahim İçi Araç (RİA) Uygulayabilmesi, - Başvuran Kişileri Genital Yol Enfeksiyonları Yönünden Değerlendirebilmesi, - Enfeksiyonu Önleme Basamaklarını Kullanabilme Yeteneğini Kazanabilmesi, - Başvuran Kişilere Danışmanlık Yapabilmesi, - Gerektiğinde Acil Kontrasepsiyon Danışmanlığı Yapabilmesi, - Doğal Aile Planlaması Yöntemleri Konusunda Danışmanlık Yapabilmesini Sağlamak, - Laktasyon Amenoresi İle İlgili Danışmanlık Yapabilmesini sağlamaktır.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı Açılış,Tanışma Ön Test (Kurs Öncesi Soru Formu) Performans Matriksi • Beklentiler, Amaç Ve Hedefler • Kurs Materyallerinin Ve Programın Gözden Geçirilmesi Teorik
2 • Türkiye’ de Aile Planlaması’nın Durumu • Danışmanlık • Başvuranın Değerlendirilmesi Teorik
3 • Enfeksiyonu Önleme Meme Muayenesi Teorik
4 Hormonal Kontraseptifler ve Danışmanlık Kombine Oral kontraseptifler ve Danışmanlık Teorik
5 Enjekte edilen kontraseptifler ve Danışmanlık Teorik
6 Derialtı İmplantlar ve Danışmanlık Teorik
7 RİA ve RİA Danışmanlık RİA Pelvik Modelde Uygulama Teorik/Uygulama
8 Bariyer Yöntemler ve Danışmanlık RİA Pelvik Modelde Uygulama Teorik/Uygulama
9 Cerrahi sterilizasyon • Vazektomi ve Danışmanlık • Tüpligasyon ve Danışmanlık RİA Pelvik Modelde Uygulama Teorik/Uygulama
10 Postpartum ve Postabortus Kontrasepsiyon ve Danışmanlık, Acil Kontrasepsiyon ve Danışmanlık RİA Pelvik Modelde Uygulama Teorik/Uygulama
11 Doğal aile planlaması yöntemleri (DAP) ve Danışmanlık RİA Pelvik Modelde Uygulama Teorik/Uygulama
12 Özel durumlarda kontrasepsiyon ve Danışmanlık RİA Pelvik Modelde Uygulama Teorik/Uygulama
13 RİA Pelvik Modelde Uygulama Uygulama
14 Kurs Ortası Soru Formu ve Performans matriksi RİA Pelvik Modelde Uygulama Teorik/Uygulama
15 RİA Pelvik Modelde Uygulama-Değerlendirme -Uygulama
16 Kurs Sonrası Soru Formu (Final Sınavı) Teorik/Uygulama

1. Aile Planlaması Klinik Uygulama El Kitabı, Nobel Kitabevi, İstanbul. 2. Aile Planlaması Konusunda Güncel Bilgiler, T.C.Sağlık Bakanlığı, AÇSAP Gen.Müd. JHU/PCS, Mayıs 1997, Ankara. 3. Demir Ü., Şirin A., Saruhan A.: Doğum-Kadın Sağlığı Ve Hastalıkları Hemşirelik Ders Notları, E.Ü.H.Y.O., 1996, Bornova. 4. Eğiticiler İçin Aile Planlaması Kurs Rehberi, H.Ü.Halk Sağlığı ABD., Johns Hopkins Uluslar Arası Üreme Sağlığı Eğitim Programı Ve Sağlık Eğitimi Genel Müdürlüğü,Ocak 2000, Ankara. 5. Hatcher, R.A., Rinehart W., Blackburn R., Geller J.S., Shelton J.D.: “The Essentials Of Contraseptive Technology : A Handbook For Clinic Staff”, The Johns Hopkins Universty, July, 1997, Baltimore. 6. Kadın Hastalıkları Ve Doğum Bilgisi, Türkiye Klinikleri Yayınevi Ders Notları Serisi, 2.Baskı, Güner Matbaacılık, Ankara, 1993. 7. Tietjen L., Cronin W., Mcıntosh N.: “Aile Planlaması Hizmetlerinde Enfeksiyonu Önleme:Problem Çözmeye Yönelik Rehber”, Çev.Edit.:Dr. Behire Özek, Dr. T.Tunga Tüzer,1999, Ankara. 8. Taşkın, L.: Doğum Ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, 3. Baskı, Sistem Ofset, Ankara, 2002.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Gösterme 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Haftalık 6 saat uygulaması bulunmaktadır.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 4 8 32
Uygulama/Pratik 10 8 80
Tartışma 4 8 32
Soru-Yanıt 4 8 32
Gösterme 4 4 16
Örnek Vaka İncelemesi 1 8 8
Rol Oynama / Dramatize Etme 2 12 24
Makale Kritik Etme 1 5 5
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 15 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 10 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 40 40
Okuma 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 362

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 5 5 5 1 5 5 5 1
ÖÇ 2 1 5 5 1 4 4 5 1
ÖÇ 3 1 5 5 1 1 1 5 1
ÖÇ 4 1 5 5 1 4 1 5 3
ÖÇ 5 1 4 5 1 1 1 1 1
ÖÇ 6 1 5 5 3 1 1 1 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek