GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9306015152019 Halk Eğitimi Uygulamaları Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilerin toplumdaki sağlık sorunlarını belirleyebilmesi, sağlığı koruma yaklaşımı ile birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi konusunda yetişkin öğrenme ilkelerini kullanarak halk eğitimi programı planlayabilmesi ve uygulayabilmesidir.


Prof. Dr. Esin ÇEBER TURFAN Dr. Öğr. Üyesi Aysun EKŞİOĞLU


1 1. Halk eğitimi ve sağlığı koruma kavramlarının kapsamını açıklayabilme
2 2. İlköğretim, ortaöğretim, üniversite ve halk eğitim merkezlerinde eğitim hizmetleri planlayabilme
3 3. Eğitim programlarında kullanmak üzere eğitim materyali hazırlayabilme becerisi kazanma
4 4. Halk eğitiminin planlanmasında sivil toplum kuruluşları ile işbirliği kurabilme
5 5. Sosyal yetersizlik yaşayan gruplara eğitim planlayabilme ve uygulayabilme
6 6. Topluma hizmet modeline uygun program geliştirme bilgi ve becerisi kazanma

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Halk eğitimi Öğrenme modelleri Proje hazırlama İletişim Halk kültürü


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanımı
2 Halk Eğitimi ihtiyaçlarını belirleyebilme
3 Halk Eğitimi Proje geliştirme
4 Halk Eğitimi Proje geliştirme
5 Halk Eğitimi Proje geliştirme
6 Halk Eğitimi Proje geliştirme
7 Proje grup çalışmaları
8 Proje grup çalışmaları
9 Proje grup çalışmaları
10 Proje grup çalışmaları
11 Halk eğitimi proje uygulama
12 Halk eğitimi proje uygulama
13 Halk eğitimi proje sunumları
14 Halk eğitimi proje sunumları
15 Halk eğitimi proje sunumları
16 FİNAL

1. Ahmet Yıldız. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, yıl: 2004, cilt: 37, sayı:1 2. Barutçugil, İ. (2002) Eğiticinin Eğitimi, Kariyer Yayınları, İstanbul, 28-54. 3. Cevat Geray, 2002. Halk Eğitimi. İmaj Yayıncılık. 4. Demirel Ö. (2011) Program Geliştirmenin Planlanması: İhtiyaç Saptama, Eğitimde Program Geliştirme. 16.Baskı, Pegem A Yayıncılık, Ankara 2011, 74-103. 5. Ertürk, S. (1984). Eğitimde Program Geliştirme. Yelkentepe Yayınları, Ankara. 6. Hacıalioğlu N. (2011) Eğitimde Program Geliştirme, Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 39-52. 7. Küçüksüleymanoğlu R. (2008) Stratejik Planlama Süreci. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2):403-412. 8. Sullivan R., Gaffikin L., Lowry E. (1999) Tıp Eğitimcileri İçin Programa Geliştirme Rehberi. Çev Ed: Özvarış Ş.B. JHPIEGO, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara 1999. 9. Sullivan R., Gaffikin L., Lowry E. (1999) Tıp Eğitimcileri İçin Programa Geliştirme Rehberi. Çev Ed: Özvarış Ş.B. JHPIEGO, Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı, Ankara. 10. Şencan, H., Erdoğmuş N. (2001). İşletmelerde Eğitim İhtiyaç Analizi, Beta Yayım Dağıtım, Ankara. 11. Şimşek A. (2011) Öğretim Tasarımı. 2.Basım, Nobel Yayıncılık, Ankara. 12. T.C.S.B. (2005) Program Geliştirme ve İleri Eğitim Becerileri Eğitimi, Eğitim İçeriğinin Analizi. 19-23 Aralık 2005. 13. T.C.Sağlık Bakanlığı (2005) Ulusal Aile Planlaması Hizmet Rehberi, Aile Planlaması ve Üreme Sağlığı, Enfeksiyonun Önlenmesi, Dördüncü Basım, Damla Matbaacılık, Cilt I, Ankara. 14. Tabak R.S. (2005) Eğitimde İhtiyaç Belirleme. T.C.S.B. Program Geliştirme ve İleri Eğitim Becerileri Eğitimi, 19-23 Aralık 2005, Ankara. 15. Tavşancıl E, Aslan E. (2001) İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri (Sözel yazılı ve diğer materyaller için), Epsilon yayınları, İstanbul


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Tartışma 10 2 20
Takım/Grup Çalışması 12 2 24
Alan Gezisi 5 10 50
Proje Hazırlama 12 4 48
Proje Sunma 12 3 36
Toplam İş Yükü (saat) 179

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 2 5 5 5
ÖÇ 2 3 5 4
ÖÇ 3 5 4 2 5 4 5 3 4
ÖÇ 4 4 5 5
ÖÇ 5 5 3 4 4
ÖÇ 6 5 3 3 4 4 4 2 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek