GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9306015172019 Makale Okuma ve Yazma Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin; literatür taramayı, bilimsel yayınları eleştirel okumayı, araştırma ve derleme makalesi yazma ve yayınlama tekniklerini, kaynak kullanımı ve yayın etiğinin önemini öğrenmelerini sağlamaktır


Prof.Dr.Esin ÇEBER TURFAN Dr.Öğr. Üyesi Aysun EKŞİOĞLU


1 1. Akademik bir konuda doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme
2 2. Bilimsel kaynakları inceleyebilme
3 3. Bilimsel yayınları eleştirel okuma ve araştırma makalesi teknikleri (giriş, gereç-yöntem, bulgular, tartışma, sonuç-öneriler, kaynakça) ile deleme makale yazma kurallarını (giriş, gelişme, sonuç) tanımlayabilme
4 4. Poster/sözel bildiri ve rapor yazım tekniklerini öğrenebilme
5 5. Bilimsel makale yazmada etik değerlerin önemini kavrayabilme
6 6. Yayın etiği ve karşılaşılan sorunları öğrenebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bilimsel yazım ve tarihçesi Doğru kaynaklara/literatüre ulaşım Bilimsel yayınları eleştirel okuma ve yazma Bilimsel makale yazımında makale içinde ve sonunda kaynakçanın yazılması, atıf yapma ve uygulaması İntihal ve bilimsel yazımda etik olmayan uygulamalar Bilimsel makale yayınlama süreci ve yayın etiği Bilimsel bir toplantıya poster bildiri hazırlama Bilimsel toplantıya sözel bildiri hazırlama


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanımı, Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi
2 Bilimsel yazım ve tarihçesi
3 Doğru kaynaklara/literatüre ulaşım - Kütüphanede yayın araştırma - İnternette doğru kaynağa ulaşım (The Cochrane Library , SSCI, Pub-Med, Türkçe Medlein vb)
4 Bilimsel yayınları eleştirel okuma ve uygulaması
5 Bilimsel araştırma makalesi yazma (özet ve giriş, gereç-yöntem) ve uygulaması
6 Bilimsel araştırma makalesi yazma-devam (bulgular, tartışma, sonuç-öneriler) ve uygulaması
7 Bilimsel derleme yazma (giriş, gelişme ve sonuç bölümlerini oluşturma)
8 Bilimsel makale yazımında makale içinde ve sonunda kaynakçanın yazılması, atıf yapma ve uygulaması
9 Ara değerlendirme (Öğrencilerin anlatılan uygulamalardan seçecekleri bir örneği sunmaları)
10 Bilimsel toplantıya poster bildiri hazırlama
11 Bilimsel toplantıya sözel bildiri hazırlama
12 Bilimsel makale yayınlama süreci
13 Bilimsel makale yayınlama süreci
14 Yayın etiği ve karşılaşılan sorunlar
15 İntihal ve bilimsel yazımda etik olmayan uygulamalar
16 FİNAL

Arda, B. (2001). Bilimsel bilgi üretiminde yayın etiği. 2001 Ulusal Tıbbi Etik Kongresi’nde sunulan bildiri. 1 Kasım 2007 tarihinde atlas.cc.itu.edu.tr/~goksel/dersler/etik/barda.pdf adresinden erişildi. 2) How to write a medical paper to get it published in a good journal. Lundberg GD. MedGenMed. 2005 Nov 4;7(4):36. 3) Kansu, E. (1994) Dünya’da ve Türkiye’de Bilim, Etik ve Üniversite içinde (s.71-75). TUBA, Bilimsel Toplantı Serileri 1, Ankara: TUBA. 4) Kenny, D. (2006). Student plagiarism and professional practice. Nurse Education Today, 27, 14-18. 1 Kasım 2007 tarihinde Science Direct veri tabanında erişildi. 5) Bilimsel makale nasıl yazılır, nasıl yayımlanır? Robert A. Day.,Çeviri: Gülay Aşkar Altay, 4. Basım, Aralık 2000, Tübitak Yayınları. 6) Medawar PB. Genç Bilimadamına Öğütler. 9. baskı. TUBİTAK Popüler Bilim Kitapları, No:5, 1996. 7) Orhan N. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır ? http://m.friendfeed-media.com 8) Kaygusuz A. Makale Nasıl Değerlendirilir? http://www.ankemdernegi. org.tr/?sp=MakaleNasilDegerlendirilir 9) Blanpain K., Laffut A. Academic Spoken English, 2009, Uitgeverji Acco, Nederland 10) Poel KV, Gasiorek K. All Write An Introduction to Writing in an Academic Context, 2009, Uitgeverji Acco, Nederland 11) Blanpain K. Academic Writing in the Humanities and Social Sciences, 2008, Uitgeverji Acco, Nederland


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Takım/Grup Çalışması 14 1 14
Rapor Hazırlama 14 2 28
Makale Kritik Etme 14 2 28
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 12 3 36
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 5 2 10
Toplam İş Yükü (saat) 188

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 5 5 4 4 5 5 4 4
ÖÇ 2 5 5 3 4 5 4 5 5
ÖÇ 3 5 5 3 3 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 3 4 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 4 5 5 4 5 5
ÖÇ 6 4 5 4 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek