Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9306015302019 | Kanıta Dayalı Ebelik Uygulamaları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı; öğrencilerin, sisematik araştırmalarla elde edilen en iyi kanıtların klinik deneyimlerle entegre edilmesi olarak tanımlanan kanıta dayalı tıp ve klinik kararları desteklemek için, elde edilebilen en iyi kanıtların kullanılma süreci olarak tanımlanan ve özellikle kanıta dayalı ebelik uygulamaları konusunda temel tanımlar, kanıt kaynakları, kanıt dereceleri ile ilgili ileri bilgilere ulaşabilmesini sağlamaktır.
Prof. Dr.Neriman Soğukpınar Dr. Öğr. üyesi Aytül Pelik Hadımlı
1 | Kanıta Dayalı Tıbbın tanımını yapabilmesi |
2 | Kanıta Dayalı Tıbbın tarihçesini ve ortaya çıkma nedenini ifade edebilmeli |
3 | Kanıta Dayalı uygulamanın tanımını yapabilmesi |
4 | Kanıta Dayalı Uygulama Sürecini ifade edebilmeli |
5 | Bilimsel kanıtın derecesine nasıl karar verilebileceğini bilmeli |
6 | Kanıt düzeylerini sayabilmeli |
7 | Güvenilir bir kanıtın üç temel özelliğini sayabilmeli |
8 | Kanıta Dayalı Uygulama Kaynaklarını ifade edebilmeli |
9 | Kanıta Dayalı Uygulama Rehberlerinin önemini söyleyebilmeli |
10 | KDT Veri Tabanları ile KDT Alternatiflerini sıralayabilmeli |
11 | Kanıta Dayalı Uygulamada Engelleri belirtebilmeli |
12 | Cochrane-Library (Kanıta dayalı Tıp Kütüphanesi) (İnternet)i kullanabilmesi |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kanıta Dayalı Tıbbın tanımı, Kanıta Dayalı Tıbbın tarihçesi ve ortaya çıkma nedeni, Kanıtların özellikleri, Kanıta Dayalı Uygulamanın Tanımı, Kanıta Dayalı Uygulama Süreci, Kanıtın derecesi, Kanıt düzeyleri, Güvenilir kanıtların özellikleri, Kanıta Dayalı Uygulama Kaynakları, Kanıta Dayalı Uygulama Rehberleri, KDT Veri Tabanları, Kanıta Dayalı Uygulamada Engelleri .
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Açılış , tanışma , beklentiler , amaç ve hedefler Tanışma, dersin tanıtımı | ||
2 | Kanıta Dayalı Tıp ve Tarihçesi ve Kanıta Dayalı Uygulamalar | ||
3 | Kanıta Dayalı Tıp ile ilgili tüm tanımlar Kanıt düzeyleri: Elde edilebilir en iyi kanıt nedir? | ||
4 | Kanıta Dayalı Uygulama Süreci | ||
5 | Kanıta Dayalı Uygulama Kaynakları | ||
6 | Sistematik İnceleme (Systematic reviews) | ||
7 | Kanıta Dayalı Uygulama Rehberleri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Cochrane Merkezi ve kullanma kılavuzu | ||
10 | Kanıtların Düzeyleri – Kanıtların Hiyerarşisine Göre Puanlandırma Sistem | ||
11 | Obsetrik uygulamalardan ebelik mesleğine özel kanıt temelli uygulama örnekleri | ||
12 | Obsetrik uygulamalardan yeni doğana ilişkin kanıt temelli uygulama örnekleri | ||
13 | Obsetrik uygulamalardan ebelik mesleğine özel kanıt temelli klinik protokol örnekleri | ||
14 | Obsetrik uygulamalardan yeni doğana ilişkin kanıt temelli klinik protokol örnekleri | ||
15 | Obsetrik uygulamalardan ebelik mesleğine özel klinik rehber örnekleri | ||
16 | Final sınavı |
1.Obstetric evidence based guidelines edited by vincenzo berghella serıes ın maternal–fetal medıcıne philadelphia, PA USA , © 2007 Informa UK Ltd www.informahealthcare.com 2. Clınıcal protocols in obstetrıcs and gynecology .thırd edıtıon john e turrentine university of Georgia USA 2008 ınforma uk ltd www.informahealthcare.com 3. Kara, M. Babadağ, K. Kanıta Dayalı Hemşirelik. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 6 (3) :96-104. 4. Morris, M. Scott-Findlay, S. Estabrooks, C.A. (2001) Evidence-based Nursing Web Sites: Finding the Best Resources. AACN, 12 (4): 578-587. 5. Platin, N. (2001) Kanıta Dayalı Hemşirelik Ülkemizde Uygulanamaz: Neden? I. Uluslararası&VIII. Ulusal Hemşirelik Kongresi, Kongre Kitabı, 23-26. 6. The Cochrane Library. www.cochrane.org
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 5 | 2 | 10 |
Takım/Grup Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Alan Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Beyin Fırtınası | 2 | 5 | 10 |
Rapor Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
Proje Sunma | 3 | 3 | 9 |
Seminer | 3 | 5 | 15 |
Makale Kritik Etme | 3 | 5 | 15 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ev Ödevi | 2 | 3 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 171 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 |
ÖÇ 6 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 7 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 8 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 |
ÖÇ 9 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 10 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 11 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 12 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 |