Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9306015312019 | Kültürler Arası Ebelik | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; öğrencinin içinde yaşadığı toplumun kültürel özelliklerini ve kültürel değişimlerini tanımasını sağlayarak; primer olarak kadın, yenidoğan ve çocuğun, sekonder olarak da aile ve toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesinde transkültürel ebelik bakımının önemini vurgulayarak transkültürel ebelik bakımına yönelik yaklaşımları öğretmeyi hedefler
Prof. Dr. Neriman Soğukpınar , Prof. Dr. Rabia Genç
1 | Kültür kavramı ve kuramları konusunda bilgi kazanabilme |
2 | Gelenek ve görenekler ve mevcut kültürel yapılar; kültürel tutumlar, önyargılar ve ayrımcılıklar konularında bilgi sahibi olabilme |
3 | Bakım vermede kültürün önemini, kültürel değerlerin etkisini kavrayabilme |
4 | Öğrencinin bakım verdiği bireyin yaşadığı toplumun kültürel özelliklerini tanıyabilmesi |
5 | Değer yargıları ve inanç sistemlerinin bireyin yaşamına etkisini anlayabilme |
6 | Bakım gereksinimlerinin birey/aile/toplumun kültürüne özgü karşılanması konularını dikkate alarak kültürlerarası bakım verme bilgi ve becerisi kazanma |
7 | Cinsiyet, etnik ve nesil farklılıklarını anlayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, dersin amacı ve kültür kavramının incelenmesi | ||
2 | Kültürün sağlığa etkisi, Transkültürel ebelik bakımı | ||
3 | Gelenek ve görenekler, kültürel yapılar, tutumlar, önyargılar ve ayrımcılıklar | ||
4 | İnsan ve kültürel yapı, kültürel farklılıklar ve benzerlikler | ||
5 | Sağlık Bakımında Güç kullanımı ve kültüre etkisi | ||
6 | Kültür ve sağlık inançları | ||
7 | Kültürlerarası bakımda modellerin kullanımı ve kültürü temel alan sağlık bakım modelleri-I | ||
8 | Kültürlerarası bakımda modellerin kullanımı ve kültürü temel alan sağlık bakım modelleri-II | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | Kültür ve değişim ilişkisi | ||
11 | Farklı Kültürlerde Kadın ve Ebe İlişkisi | ||
12 | Gebelik ve lohusalık dönemine yönelik geleneksel/kültürel uygulamalar | ||
13 | Yenidoğan dönemine yönelik geleneksel/kültürel uygulamalar | ||
14 | Kültürlerarası ebelik bakımına yönelik vaka tartışmaları, gözlemlerin aktarılması, grup çalışması |
1.Kongar,E., Kültür Üzerine, Remzi Kitapevi, 7.baskı, 2003, İstanbul. 2.Tortumluoğlu G. Transkültürel Hemşirelik Ve Kültürel Bakım Modeli Örnekleri. C.Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2004, 8(2):47-57. 3.Bayık A(2004). Araştırma Kültürü. Hemşirelik ve Kuramsal Araştırma Kültürü. II. Ulusal Hemşirelik Araştırma Sempozyumu, Semp. Programı ve Kitabı. Araştırma Kültürü ve Hemşirelik Neredeyiz, Hemşirelikte Araştırma ve Geliştirme Derneği39-54. 4.Tortumluoğlu G, Okanlı A, Özer N. Hemşirelik bakımında kültürel yaklaşım ve önemi. Uluslar arası İnsan Bilimleri Dergisi 7.10.2004;1-12. 5.Bayık Temel A. Kültürlerarası Hemşirelik Eğitimi. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 2008;11(2):92-101. 6.Bolsoy N, Sevil Ü. Sağlık, Hastalık ve Kültür Etkileşimi. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 2006;9(3):72-87. 7.Transkültürel Hemşirelik ve Ebelik Sempozyum Kitabı, 2009
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 5 | 10 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 5 | 10 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 182 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 5 | |||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 5 | |||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 5 | |||||
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 5 | |||||
ÖÇ 5 | 3 | 5 | ||||||
ÖÇ 6 | 3 | 4 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 7 | 3 | 4 | 5 |