Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9306015412019 | Acil ve Afetlerde Üreme Sağlığı | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Acil ve Afet durumlarında Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması (CSÜS/AP) ile Toplumsal Cinsiyete Dayalı Şiddetle (TCDŞ)’le mücadele konularında uluslararası standartlar doğrultusunda müdahale ve eylem planı hazırlayarak bunu uygulayabileceklerdir.
Doç Dr Birsen Karaca Saydam Dr Öğr Üyesi Mahide Demirelöz Akyüz
1 | Kriz durumlarında CSÜS/AP ve TCDŞ’yi destekleyebilme |
2 | MISP’de sağlanan temel kavramlar ve teknikleri uygulayabilme |
3 | MISP’nin uygulanmasına yönelik koordinasyon becerilerini uygulayabilme |
4 | Kurumlar arasındaki kriz durumlarında acil durum ve gelişmeye yönelik sektörler arası iletişim ve işbirliğini güçlendirebilme |
5 | CSÜS/AP ve TCDŞ’i mezuniyet öncesi halk sağlığı eğitim programlarına entegre etmek için bir eylem planı hazırlayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
- MISP’e genel bakış ve koordinasyon - Kriz durumlarında CSÜS/AP ve TCDŞ’e ilişkin acil durum planlaması - Toplumsal cinsiyete dayalı şiddet - Anne ve yenidoğan sağlığı - Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar - Lojistik izleme değerlendirme
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | A-MISP’e genel bakış ve Koordinasyon Dersin tanıtımı, kapsamı, önemi, gerekçesi, tanışma ve beklentiler, Öntest | ||
2 | Kriz durumlarında CSÜS müdahalelerine genel bakış Koordinasyon Mekanizmalarına giriş | ||
3 | Kriz durumlarında Türkiye’nin CSÜS/AP ve TCDŞ’e ilişkin acil durum planlaması | ||
4 | B-Toplumsal Cinsiyete Dayalı Şiddet Toplumsal Cinsiyete Dayalı Şiddet(TCDŞ): bakım ve destek önündeki engeller | ||
5 | Tecavüze maruz kalanlar için klinik hizmetlerin koordinasyonu | ||
6 | Acil durum MISP’nin entegrasyonu için planlama matrisi/grup çalışması-TCDŞ Ara sınav | ||
7 | C-Anne ve Yenidoğan Sağlığı Kriz ve Kriz Sonrası Dönemlerde Anne ve Yenidoğan Sağlığının Koordinasyonu | ||
8 | Grup çalışması: - Temiz doğum kitlerinin dağıtımının koordine edilmesi - Düşük sonrası bakım hizmetlerinin koordine edilmesi - Anne ve Yenidoğan sağlığında bakım kalitesinin koordine edilmesi | ||
9 | Aile planlama programını kullanarak kapsamlı CSÜS hizmetlerinin planlanması | ||
10 | D-Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar/HIV Acil durumlarda öncelikli CYBH/HIV müdahalelerinin koordine edilmesi | ||
11 | Kapsamlı STI ve HIV programlaması | ||
12 | Acil durum MISP’ninentegrasyonu için planlama matrisi/grup çalışması- CYBH/HIV | ||
13 | E-Lojistik, İzleme Değerlendirme Ölçme, izleme ve değerlendirme | ||
14 | CSÜS/AP malzemeleri ve lojistik | ||
15 | Acil durum MISP’ninentegrasyonu için planlama matrisi/grup çalışması- Lojistik Sontest | ||
16 | Final sınavı |
1. Clapp, JF. (2002). Exercisingthroughyourpregnancy. Omaha, NE: AddicusBooks. 2. Coşkun, A. (2007). Gebelik ve Üreme Sağlığı Danışmanlığı, 5. Uluslararası Üreme Sağlığı ve Aile Planlaması Kongresi, Kongre Kitabı, Ankara,140–143. 3. Hallgren, A. Kihlgren, M. Norberg, A. (1995). Woman’sperceptions of childbirthandchildbirtheducationbeforeandaftereducationandbirth, Midwifery, 11: 130-137. 4. Üreme Sağlığı Hizmet Sunucuları İçin İleri Eğitim Becerileri, JHPIEGO, 2001. 5. Aile Planlaması Klinik Uygulama El Kitabı, Nobel Kitabevi, İstanbul. 6. Aile Planlaması Konusunda Güncel Bilgiler, T.C.Sağlık Bakanlığı, AÇSAP Gen.Müd. JHU/PCS, Mayıs 1997, Ankara. 7. Eğiticiler İçin Aile Planlaması Kurs Rehberi, H.Ü.Halk Sağlığı ABD., Johns Hopkins Uluslar Arası Üreme Sağlığı Eğitim Programı Ve Sağlık Eğitimi Genel Müdürlüğü,Ocak 2000, Ankara. 8. Hatcher, R.A.,Rinehart W., Blackburn R., Geller J.S., Shelton J.D.: “The Essentials Of ContraseptiveTechnology : A HandbookForClinicStaff”, The Johns Hopkins Universty, July, 1997, Baltimore. 9. Tietjen L.,Cronin W., Mcıntosh N.: “Aile Planlaması Hizmetlerinde Enfeksiyonu Önleme:Problem Çözmeye Yönelik Rehber”, Çev.Edit.:Dr. Behire Özek, Dr. T.Tunga Tüzer,1999, Ankara. 10. Türkiye’de Kadının Durumu, T.C.Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü,http://www.kadininstatusu.gov.tr/upload/mce/2012/trde_kadinin_durumu_2012_nisan.pdf, Nisan 2012, Ankara. 11. Türkiye’de Kadının Durumu, T.C.Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü,http://www.kadininstatusu.gov.tr/upload/mce/2012/trde_kadinin_durumu_2012_nisan.pdf, Nisan 2012, Ankara. 12. Kadınlara Karşı Her Türlü Ayrımcılığın Önlenmesi Sözleşmesi (CEDAW) ve İhtiyari Protokolü, http://www.ihd.org.tr/index.php?option=com_content&view=article&id=363:kadinlara-kar-her-tlayrimcilin-lenmesuluslararasi-slees&catid=37:san-haklarylgeleri&Itemid=96 13. Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Ulusal Eylem Planı 2008-2013, T.C.Başbakanlık Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü, http://www.kadininstatusu.gov.tr/upload/mce/eski_site/Pdf/TCEUlusaleylemplani.pdf, 2008, Ankara
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 55 |
Takım/Grup Çalışması | 3 | 45 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 3 | 8 | 24 |
Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 194 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 3 | 1 | 1 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 4 | 5 | 4 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 |