GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9306015382019 Akademi ve Yaşam Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı; bilimsel bilgi üretmek, mevcut bilgiyi yaymak, meslek eğitimi ve temelde topluma hizmet amacıyla var olan üniversitelerde, görev yapan akademisyenlerin akademik yaşamları, bilimsel etkinlikleri, idealleri ve yaşanan zorluklar ile ihtiyaçları olan başlıklara yer vermektir.



1 Akademik yaşama ilişkin bilgi birikimi sağlamak
2 Bilimsel bilginin topluma hizmet amaçlı kullanımının farkındalığını yaratmak
3 Akademisyenlik ve bilimsel bilgi üretmenin bağlantısını oluşturmak
4 Genel olarak bilimsel etkinlikler ile ilgili bilgi birikimi oluşturmak
5 Akademik ilerlemelere ilişkin mevzuatı gözden geçirmek
6 Akademik yaşama ait sorunları irdelemek

Birinci Öğretim



Yok


Akademik yaşam ve tanımlar, üniversitelerin tarihi, üniversitelerin amaç hedefleri, lisansüstü eğitim ve amacı, akademisyenlik ve bilimsel araştırma, küreselleşen dünyada akademisyenlik, akademisyen ve araştırma sorumluluğu, akademisyen ve öğretim sorumluluğu akademik yaşama ait sorunlar, akademik ilerleme kapsamında zorluklar şeklinde sıralanmaktadır


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtılması, beklentilerin alınması, öneriler
2 Üniversiteler ve tarihi
3 Üniversitelerin amaç ve hedefleri
4 Lisansüstü eğitim ve amacı
5 Tanımlar: Akademi, akademik yaşam, akademisyen nedir?
6 Akademisyenlik ve Bilimsel Araştırma
7 Akademik etkinliklerler Akademik yaşam da önemli başlıklar: Kongre, Sempozyum Panel, ARGE…..
8 Küreselleşme ve Akademisyenlik
9 Ara Sınav
10 Akademisyen ve öğretim sorumluluğu, araştırma ve öğretim ikilemi
11 Akademisyen ve araştırma, etik sorumluluğu
12 Akademisyen ve topluma hizmet sorumluluğu
13 Akademisyenlerin Kariyer Basamakları ile akademik ilerleme kapsamında zorluklar
14 Akademik yaşama ait sorunlar
15 Kadın Olarak Akademisyenlik İş/Aile Yaşamı İçerisinde Kadın Akademisyen olmanın zorlukları
16 Final sınavı

1. Erzeybek, B., & Çifçi, E. G. (2019). Akademisyen kadınların toplumsal cinsiyet rolleri ve evlilik uyumu. 2. Yıldırım, M. (2019). 17. Yüzyılda Avrupa’da Kurulan Bilim Akademileri Ve Bilimsel Gelişmelerdeki Rolleri. Journal of the Institute of Social Sciences Cankiri Karatekin University/Cankiri Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitusu Dergisi, 10(3) 3. Gülay, E. (2019). Akademisyenlerin Akademik Yazma Tutukluğunun İncelenmesi (Doctoral dissertation, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü (Türkçe Eğitimi) 4. Tınmaz, A. K., & Tepe, N. (2019). Akademik Ve Sosyal Yaşama Bir Bakış: Anne Araştırma Görevlilerinin Düşünceleri 5. Aksoy, H., Erbay, H., & Kör, H. (2017). Üniversite akademik personellerinin yaşam boyu öğrenme tutumlarının incelenmesi 6. Öztürk, C., & Çelik, M. (2019). Akademisyenlerin yaşlarının akademik performansları üzerine etkisinde iş-aile yaşam çatışmasının aracılık rolü. Türk Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 4(2), 115-128. 7. Şangar, Z. (2016). İş doyumu ve yaşam kalitesi: akademik personel üzerinde bir çalışma (Master's thesis, ESOGÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü) 8. Belkıs, Ö. (2016). Anneliğin akademik kariyer gelişimine etkileri üzerine nitel bir araştırma. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(4), 250-263



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Makale Yazma 4 10 40
Bireysel Çalışma 1 10 10
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 4 5 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Ev Ödevi 4 8 32
Toplam İş Yükü (saat) 167

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 2 4 4 3 4 3 5 5
ÖÇ 2 5 4 3 4 5 3 5 3
ÖÇ 3 4 5 3 5 5 4 4 3
ÖÇ 4 4 4 5 4 5 5 5 5
ÖÇ 5 3 4 4 4 3 5 5 4
ÖÇ 6 5 5 5 5 4 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek