GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9101025611998 Kuşların Ekolojisi Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin Amacı; İzmir Kuş Cennetinin önemi, yasal koruma statüleri ve burada yaşayan kuş türlerinin ekolojileri hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.



1 Kuşların eş seçme davranışları ile üreme başarısını etkileyen faktörleri öğrenebilme
2 Doğanın indikatörü (belirteç) olan kuşlar ile çevresel koşullar arasındaki bağlantının kurulmasını sağlayabilme. Bir sulakalanın kuş varlığı açısından değerlendirebilme becerisi kazanma
3 Kuşların genel özelliklerini öğrenebilme.
4 Su kuşları, yırtıcı kuşlar ve ötücü kuşlar arasındaki ekolojik farkları ortaya koyabilme.Yaşam alanları, diğer canlılar ve kuş türleri arasındaki ilişkiyi kurabilme.
5 Sulakalanların ekolojik özelliklerini öğrenebilme


Yok


Yok


• Kuşların genel özelliklerini öğrenebilme. • Sulakalanların ekolojik özelliklerini öğrenebilme • Kuşların eş seçme davranışları ile üreme başarısını etkileyen faktörleri öğrenebilme • Su kuşları, yırtıcı kuşlar ve ötücü kuşlar arasındaki ekolojik farkları ortaya koyabilme. • Yaşam alanları, diğer canlılar ve kuş türleri arasındaki ilişkiyi kurabilme. • Doğanın indikatörü (belirteç) olan kuşlar ile çevresel koşullar arasındaki bağlantının kurulmasını sağlayabilme. • Bir sulakalanın kuş varlığı açısından değerlendirebilme becerisi kazanma


Hafta Konular (Teorik) Laboratuvar Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Gediz Deltası’nda bulunan İzmir Kuş Cennetinin coğrafi konumu, bitki ve hayvan türlerinin tanıtılması, kuşların izmir kuş cennetinde bulunma nedenlerinin açıklanması
2 İzmir Kuş Cennetini tehdit eden unsurlar
3 Kuşlar hakkında genel bilgiler (sistematik yeri, genel özellikleri, vücut yapıları, deri oluşumları, Ekstremiteler, gaga yapısı çeşitleri, tüz değişmi ve beslenme)
4 Kuşlar hakkında genel bilgiler (duyu organları, kuşların zoocoğrafik bölgeleri ve göçleri)
5 Ege Bölgesindeki sukuşları açısından önem arzeden sulakalanlar
6 Kuş Cennetinde gözlenen kuş türlerinin tanıtılması, biyolojik ve ekolojik özelliklerinin incenelenmesi 1. Procellariiformes, Pelecaniformes Ordoları
7 2. Phoenicopteriformes ve Ciconiiformes Ordoları
8 Arasınav
9 3. Anseriformes ve Falconiformes Ordoları
10 4. Galliformes, Gruiformes ve Charadriiformes Ordoları
11 5. Columbiformes, Cuculiformes, Strigiformes, Caprimulgiformes, Apodiformes, Coraciiformes ve Piciformes Ordoları
12 6. Ordo: Passeriformes (Alaudidae, Hirundinidae, Motacillidae, ve Laniidae Familyaları)
13 7. Ordo: Passeriformes (Sylvidae, Muscicapidae, Turdidae, Paradoxornithidae, Remizidae, Paridae ve Sittidae Familyaları)
14 8. Ordo: Passeriformes (Emberizidae, Fringillidae, Passeridae, Sturnidae, Oriolidae ve Corvidae Familyaları)
15 Ödev ve Sunumların Rapor edilmesi
16 Final Sınavı

DERS KİTABI: Gill, B., F., “Ornithology”, Freeman, W. H. & Company, 720 s., YARDIMCI KİTAPLAR: Demirsoy, A., “Yaşamın Temel Kuralları, Omurgalılar/Amniota (Sürüngenler, Kuşlar ve Memeliler), Meteksan A.Ş., Ankara, (1992). Kiziroğlu, İ., “Türkiye Kuşları”, Orman Genel Müdürlüğü, Basım Tesisleri, Ankara, (1989). Baran, İ., Yılmaz, İ., “Ornitoloji Dersleri”, Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi, No:87, E.Ü. Basımevi, Bornova-İzmir, (1984). Ergene, S., “Türkiye Kuşları”, İstanbul Üniversitesi Fen Fakültesi Monografileri, Kenan Matbaası, İstanbul, (1945). Turan, N., “Türkiye’nin Av ve Yaban Hayvanları: Kuşlar”, Orman Genel Müdürlüğü, Basım Tesisleri, Ankara, (1990).


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 1 14 14
Rapor Sunma 1 1 1
Makale Kritik Etme 10 4 40
Bireysel Çalışma 10 5 50
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 240

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 2 2 2 2 2 2 2
ÖÇ 2 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 5 1 1 1 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek