Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9101025621998 | Türkiye Orman Vejetasyonunun Sintaksonomik Yapısı | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin adı "Türkiye Orman Vejetasyonunun Sintaksonomik Yapısı" olarak görünmektedir. Buna karşılık dersin amacını "Türkiye Vejetasyonunun Sintaksonomik Yapısı" oluşturmaktadır. Buna ek olarak "Uluslararası Bitki Sosyolojisi Adlandırma Kodu" esas alınarak bitki birliklerinin tanımlanması ve sintaksonomik olarak sınıflandırılması dersimizin önemli amaçlarından biridir.
Prof. Dr. Yusuf Gemici
1 | Bilimsel yazın türleri konusunda bilgi edinme. |
2 | Bilimsel bir sorunu ortaya koyma ve araştırma stratejileri geliştirebilme. |
3 | Bilgiye erişim ve konuların ilgili literatür bilgisi ışığında değerlendirebilme. |
4 | Dersin amaç, kapsam ve içeriğini bilimin evrensel kuralları doğrultusunda anlamlandırma. |
5 | Bilimsel bir çalışmayı yazılı ve sözlü olarak sunabilme. |
Yok
Yok
Dersimizin Bitki Sosyolojisi (Vejetasyon Ekolojisi) bilim dalı için ülkemizde de yaygın olarak kullanılan Zürich-Montpellier ekolü doğrultusunda bitki birliklerinin tanımlanmasını, "Uluslararası Bitki Sosyolojisi Adlandırma Kodu"na göre isimlendirilmesini ve sintaksonomik olarak sınıflandırılmasını içermektedir. Son 40 yıl içersinde Türkiye vejetasyonunun önemli kısmı Bitki Sosyolojisi bilim dalı uyarınca ve Braun-Blanquet yöntemine bağlı kalınarak tanımlanmış ve sınıflandırılmıştır. Braun-Blanquet metodu Zürich-Montpellier ekolünün temelini oluşturmaktadır. Bu çerçevede Türkiye'deki tüm vejetasyon tipleri için ortaya konulmuş üst sınıf, sınıf, ordo, alyans ve birlik gibi farklı kategorilerin yayılış alanları ile bu kategorilere ait karakteristik ve ayırdedici türlerin ortaya konulması da dersimizin kapsamı dahilindedir. Ayrıca biyolojik çeşitliliğin korunmasında Bitki Sosyolojisi'nin önemi üzerinde de durulmuştur.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Dersin amaç ve kapsamı, içeriği ve öğretim planı | ||
2 | Tür üstü biyolojik sistemler: Populasyon, Kommunite, Ekosistem ve Bitki Birliği. | ||
3 | Bitki Kommunitelerinin ve Bitki Birliklerinin analitik ve sentetik özellikleri. | ||
4 | Bitki Kommunitelerini ve Bitki Birliklerini araştırma yöntemleri. Örnekleme çeşitleri. Arazide fitososyolojik ve fitoekolojik verilerin toplanması. | ||
5 | Uluslararası Bitki Sosyolojisi Adlandırma Kodu ve kodun uygulanmasına ilişkin örnekler. | ||
6 | Bitki Kommunitelerinin Bitki Birliği olarak tanımlanması. Karakteristik ve ayırdedici türler. | ||
7 | Arasınav. | ||
8 | Bitki Birliklerinin sintaksonomik olarak sınıflandırılması. | ||
9 | Alyans, ordo, sınıf vb. sintaksonomik ünitelerin özellikleri. | ||
10 | Türkiye'de farklı vejetasyon tipleri, bu tiplerin sintaksonomik özellikleri. Üst üniteler, bunların genel yayılış alanları, ekolojik özellikleri ve karakteristik türleri. | ||
11 | Türkiye'de farklı vejetasyon tipleri, bu tiplerin sintaksonomik özellikleri. Üst üniteler, bunların genel yayılış alanları, ekolojik özellikleri ve karakteristik türleri (devam). | ||
12 | Türkiye'de farklı vejetasyon tipleri, bu tiplerin sintaksonomik özellikleri. Üst üniteler, bunların genel yayılış alanları, ekolojik özellikleri ve karakteristik türleri (devam). | ||
13 | Türkiye'deki sintaksonomik ünitelerin Avrupa ve Asya'daki sintaksonomik üniteler ile ilişkileri. | ||
14 | Konuya ilişkin makale ve rapor yazma teknikleri. | ||
15 | Sözel sunumlar. | ||
16 | Dersin genel değerlendirilmesi. |
1. Braun-Blanquet, J., Plant sociology, http://openlibrary.org/books/OL21006726M/Plant_sociology?m=history
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 6 | 6 | 36 |
Rapor Hazırlama | 4 | 12 | 48 |
Rapor Sunma | 3 | 3 | 9 |
Makale Kritik Etme | 3 | 3 | 9 |
Bireysel Çalışma | 12 | 5 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 242 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | |||||||
ÖÇ 2 | |||||||
ÖÇ 3 | |||||||
ÖÇ 4 | |||||||
ÖÇ 5 |