Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9101025681998 | Türkiyedeki Sulak Alanlar ve Önemi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin amacı Türkiye’deki sulak alanların tipleri ve biyolojik özellikleri hakkında öğrencilere bilgi sahibi olmaları ve konular arasındaki bağlantıları kurabilmelerini sağlamaktır.
Assist. Prof. Dr. Ahmet MERMER
1 | 3.Türkiye’deki Sulak Alanların Önemini güncel hayata uyarlayabilme. |
2 | 5. Çevresel koşullar ile Sulak Alanlarda yaşayan canlılar arasındaki bağlantının kurulmasını sağlayabilme |
3 | 4. Türkiye’deki Sulak Alanlar ile ilgili veri tabanını araştırabilme ve elde ettiği bilgileri sözlü ya da yazılı aktarabilme |
4 | 1. Türkiye’deki Sulak Alanları öğrenebilme. |
5 | 2. Sulak Alanların Önemini kavrayabilme. |
6 | 6. Sulak Alanların Önemini Çevresel problemlere Uygulayabilme |
Yok
Yok
• Sulak alanların tanımı ve özellikleri, ekosistemdeki rolleri, • Sulak alanların tipleri ve biyolojik özellikleri, • Türkiye’deki belli sulak alanlar, bunların korunma stratejileri; • Sulak alanların korunmaları ile ilgili uluslar arası ilişkiler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sulak Alanların Tanımı, Özellikleri, Değerleri ve İşlevleri | ||
2 | Sulak Alanlara İlişkin Uluslararası Gelişmeler | ||
3 | RAMSAR Sözleşmesine Taraf Ülkeler | ||
4 | Türkiye’nin Gölleri ve Oluşumları | ||
5 | Türkiye’ deki Uluslararası Öneme Sahip Sulak Alanlar | ||
6 | Ülkemizde Sulak alanlara İlişkin Sorunlar ve Çözüm Önerileri | ||
7 | Sulak Alan Yönetim Planı | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Manyas Gölü – Seyfe Gölü – Göksu Deltası | ||
10 | Burdur Gölü – Sultan Sazlığı – Ulubat Gölü | ||
11 | Meriç Deltası – ¬Kızılırmak Deltası – Eber Gölü | ||
12 | Ereğli Sazlığı – Tuz Gölü – Büyük Menderes Deltası | ||
13 | Çamaltı Tuzlası – Işıklı Gölü – Beyşehir Gölü | ||
14 | Eğirdir Gölü – Seyhan ve Ceyhan Deltaları – Akşehir Gölü | ||
15 | Ödev ve Sunumların Rapor edilmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Erdem, O., “Türkiye’nin Kuş Cennetleri”, T.C. Çevre Banlığı, Çevre Koruma Genel Müdürlüğü, Seri 5, Ankara, 1995. Kalelioğlu, U., Özkan, N., “Türkiye’nin Taraf Olduğu Uluslararası Çevre Sözleşmeleri”, İzmir Barosu Yayınları, İzmir, 2000.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 12 | 4 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 252 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | |||||||
ÖÇ 2 | |||||||
ÖÇ 3 | |||||||
ÖÇ 4 | |||||||
ÖÇ 5 | |||||||
ÖÇ 6 |