Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9101025822003 | İleri Nörobiyoloji | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Beynin nasıl çalıştığı uygulamalı bilimlerin pek çok alanını ilgilendiren bir soru olduğu için, nörobiyoloji biyolojinin en ilgi çeken alanlarından biridir. Dersin amacı beynin bazı işlevleri hakkında özel bilgi verilmesidir.
Prof.Dr. Sema İŞİSAĞ ÜÇÜNCÜ
1 | Gelişimsel nörobiyolojiye dair temel bilgi verilmesi. |
2 | Bilişsel nörobiyoloji hakkında eleştirel bir bakış açısı kazanılması. |
3 | Diğer bilim dallarıyla birlikte çalışılma sürecinde kullanılacak temel verilerin edinilmesi. |
4 | Beynin bazı karmaşık işlevleri hakkında detaylı bilgilerin edinilmesi. |
5 | Sinir sistemi araştırmalarında kullanılan bazı teknikler hakkında ayrıntılı bilgi edinerek anlaşılmalarını sağlamak. |
6 | Beynin makroanatomisi ve omurgalıların sinirsel gelişimine dair detaylı bilgi edinmek. |
7 | Sinirbilim literatürünün okunup değerlendirilmesinde deneyim kazanılması. |
Yok
Yok
Detaylı olarak Haftalık Ders İçeriğinde verilmiştir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sinirbilimin tanım ve tarihçesi, Cajal, Golgi ve nöron kuramının esasları. | ||
2 | Beyin araştırmalarında kullanılan metotlar. | ||
3 | Sinirsel organizasyona genel bakış I: Gelişimsel nörobiyoloji: nöral tüp ve nöral düğüm oluşumu. Merkezi ve periferal sinir sistemleri, köken ve evrimi. | ||
4 | Sinirsel organizasyona genel bakış, II: Nöral indüksiyon, ayrışma, özelleşme. Nöronal farklılaşma. | ||
5 | İnsan beyninin genel anatomisi ve temel işlevleri. | ||
6 | Aksiyon potansiyeli ve kimyasal sinapslar. | ||
7 | Öğrenme ve bellek, I: Genel bakış | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Öğrenme ve bellek, II: Kısa ve uzun dönemli bellek. | ||
10 | Görmenin nörobiyolojisi. | ||
11 | Korku ve acının nörobiyolojisi. | ||
12 | Depresyon: Nörobiyolojisi ve ilaçla tedavisi. | ||
13 | Nöroplastisite ve davranış. | ||
14 | Cinsiyet farklılıkları ve beyin. | ||
15 | Bilişsel sinirbilimin kısa değerlendirmesi. | ||
16 | Final Sınavı |
Squire, L. R. , Berg, D. ,Bloom, F., du Lac,, S., Fundamental Neuroscience; 3ed (2008); A. Ghosh, N. C. Spitzer. Elsevier. http://www.elsevier.com/wps/find/bookdescription.cws_home/713893/description#description Purves, D.G. J. Augustine, D., Neuroscience (Book with CD-ROM); 4ed (2008) Fitzpatrick, W. Hall, C., A-S. LaMantia, J. , O. McNamara, L. E. White. Sinauer Assoc. (http://www.sinauer.com/detail.php?id=6977) M. S. Gazzaniga, R. B. Ivry, & G. R., Cognitive Neuroscience: (2002). Mangun The Biology of the Mind. (2nd ed.) New York: W. W. Norton & Company, Inc.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Rapor Sunma | 2 | 1 | 2 |
Makale Kritik Etme | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Performans | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 228 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | |||||||
ÖÇ 2 | |||||||
ÖÇ 3 | |||||||
ÖÇ 4 | |||||||
ÖÇ 5 | |||||||
ÖÇ 6 | |||||||
ÖÇ 7 |