Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9101025832003 | Temel Nörobiyoloji | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Geleceğin bilimi olan nörobiyolojinin temel kavramlarının son görüşler çerçevesinde iletilmesi amaçlanmıştır. Nörobiyoloji hakkında genel bilgi edinilebilmesi için sinir sisteminin hücreleri, nöronlarda elektriksel uyarı, uyarının hücreler arasında sinapslarda iletimi ayrıntılı olarak öğrenilecektir. Ders ayrıca insan beyninin temel işlevlerinin ve çeşitli nörotransmitterlerin özellikleri, çalışma biçimleri ve kullanımı konularının anlaşılmasını hedeflemektedir.
Prof. Dr. Sema İŞİSAĞ ÜÇÜNCÜ
1 | Omurgasız ve omurgalılarda sinir sisteminin gelişimine dair karşılaştırmalı bilgi edinmek. |
2 | Sinir sistemi hücrelerinin özelliklerini tanımlayabilmek. |
3 | Merkezi ve çevresel sinir sisteminin yapısal ve işlevsel kısımlarının anlaşılmasını sağlamak . |
4 | Bir nöronun elektriksel uyarı oluşturması hakkında ayrıntılı bilgi edinmek. |
5 | Sinaps tipleri ve oluşumunu anlayabilmek. |
6 | Nörotransmitterlerin özelliklerini öğrenebilmek . |
7 | Sinir sistemi araştırmalarında kullanılan gelişmiş teknikler hakkında bilgi kazanımı. |
8 | Sinirbilim literatürünü okuyabilmek ve değerlendirebilmek. |
9 | Sinyal iletimi konusunda bilgi sahibi olmak. |
10 | Nörotransmitterlerin uygulamada kullanım temellerini öğrenebilmek. |
Yok
Yok
Detaylı olarak Haftalık Ders İçeriğinde verilmiştir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sinirbilim, tanım, tarihçe. | ||
2 | Sinirbilim araştırmalarında kullanılan son teknolojiye genel bakış. | ||
3 | Omurgasız ve omurgalılarda sinir sisteminin gelişim biyolojisi. | ||
4 | Sinir sisteminin kısımları, merkezi ve çevresel, somatik ve otonom sinir sistemi. | ||
5 | İnsan beyni, anatomik yapı ve temel işlevler, meninkslerin yapı ve işlevleri, kan-beyin bariyeri. | ||
6 | Sistemin işlevsel birimi, nöronlar. Nöron tipleri, yapı ve ince yapı. | ||
7 | Aksonal taşınım sistemi. | ||
8 | Merkezi ve çevresl sinir sisteminin gliyal hücrelerei, nörogliya ve mikrogliya. | ||
9 | Arasınav | ||
10 | Aksiyon potansiyeli. | ||
11 | Uyartı iletimi, sinapslar, yapı ve tipleri. | ||
12 | Nörotransmitterler, sınıflandırılmaları, özellikleri ve çalışma mekanizmaları. | ||
13 | Nörotransmitterlerlerin kullanım alanları. | ||
14 | Motor son plak, ince yapı ve çalışma mekanizması. | ||
15 | Geleceğin bilimi olarak sinirbilim üzerinde genel değerlendirmeler. | ||
16 | Final Sınavı |
Sema İşisağ Üçüncü, Temel Nörobiyoloji Ders Notları 2010, 117 sayfa. Matthews GG. Neurobiology: Molecules, Cells and Systems. Maiden, MA: Blackwell Science, 1998.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Derse Katılım | 1 | 20 |
Rapor Hazırlama | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 10 | 10 |
Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 4 | 8 | 32 |
Rapor Sunma | 4 | 2 | 8 |
Makale Kritik Etme | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Okuma | 5 | 2 | 10 |
Performans | 14 | 1 | 14 |
Ev Ödevi | 2 | 6 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 230 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | |||||||
ÖÇ 2 | |||||||
ÖÇ 3 | |||||||
ÖÇ 4 | |||||||
ÖÇ 5 | |||||||
ÖÇ 6 | |||||||
ÖÇ 7 | |||||||
ÖÇ 8 | |||||||
ÖÇ 9 | |||||||
ÖÇ 10 |