GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9101025362001 Biyolojide Mimikri Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencileri biyolojik mimikri hakkında bilgilendirmek, hayvanlar arasındaki iletişim yollarının çeşitliliğini anlatmak ve konu ile ilgili okuma ve yazma becerisini geliştirmektir.


Prof. Dr. İ. Ethem ÇEVİK


1 Av lokalizasyonunu zorlaştırmak
2 Antipredatör davranış ekolojisi
3 Monarch Kelebeği
4 savunma
5 Predatörlere karşı ortaklaşa savunma
6 Avlanmayı zorlaştırmak


Yok


Yok


Antipredatör davranış ekolojisi, av lokalizasyonunu daha da zorlaştırmak, kanıtları ortadan kaldırmak, avlanmayı zorlaştırmak, predatörün saldırısını püskürtmek, predatör nasıl caydırılır, savunma, predatör caydırıcılarının karşılaştırmalı analizi, vertebratların kimyasal caydırıcıları, Batesian mimikri, korunan türler ile ilişkilendirilmesi, predatörlere karşı ortaklaşa savunma, sosyallik ve alarm sinyalleri, sosyalleşme ve dikkat gelişimi, bencil sürü hipotezi, dilüsyon etkisi, Monarch kelebekleri ve mimik tipleri predatöre karşı savunma ve türler arası rekabet, simbiyotik ilişkiler


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Antipredatör davranış ekolojisi, av lokalizasyonunu daha da zorlaştırmak
2 avlanmayı zorlaştırmak,
3 predatörün saldırısını püskürtmek,
4 predatör nasıl caydırılır, savunma
5 gelişimsel homeostaz
6 predatör caydırıcılarının karşılaştırmalı analizi, vertebratların kimyasal caydırıcıları,
7 Batesian mimikri, korunan türler ile ilişkilendirilmesi,
8 arasınav
9 predatörlere karşı ortaklaşa savunma, sosyallik ve alarm sinyalleri,
10 sosyalleşme ve dikkat gelişimi, bencil sürü hipotezi,
11 dilüsyon etkisi,
12 Monarch kelebekleri ve mimik tipleri
13 predatöre karşı savunma ve türler arası rekabet,
14 simbiyotik ilişkiler
15 finale hazırlık
16 final

Alcock, J. Animal Behavior, An Evolutionary Approach, Third Edition, Arizona State University. 1983 ISBN 0-87893-021-3 Gould, J.,L., Gould, C.G. Animal Mind (Hayvan Zihni) Çeviri Deniz Yurt Ören, TÜBİTAK 2001. ISBN 975 - 403 – 209 - 2 Eibel-Eibesfeldt, J., Ethology The Biology of Behavior, translated by Erich Klinghammer Purdua University. Printed in the United Tates of America 1970. SBN: 03 910081 2


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Alan Çalışması 4 2 8
Rapor Hazırlama 10 5 50
Rapor Sunma 10 2 20
Makale Kritik Etme 14 1 14
Bireysel Çalışma 7 2 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 25 25
Okuma 10 5 50
Toplam İş Yükü (saat) 228

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek