Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9101025362001 | Biyolojide Mimikri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencileri biyolojik mimikri hakkında bilgilendirmek, hayvanlar arasındaki iletişim yollarının çeşitliliğini anlatmak ve konu ile ilgili okuma ve yazma becerisini geliştirmektir.
Prof. Dr. İ. Ethem ÇEVİK
1 | Av lokalizasyonunu zorlaştırmak |
2 | Antipredatör davranış ekolojisi |
3 | Monarch Kelebeği |
4 | savunma |
5 | Predatörlere karşı ortaklaşa savunma |
6 | Avlanmayı zorlaştırmak |
Yok
Yok
Antipredatör davranış ekolojisi, av lokalizasyonunu daha da zorlaştırmak, kanıtları ortadan kaldırmak, avlanmayı zorlaştırmak, predatörün saldırısını püskürtmek, predatör nasıl caydırılır, savunma, predatör caydırıcılarının karşılaştırmalı analizi, vertebratların kimyasal caydırıcıları, Batesian mimikri, korunan türler ile ilişkilendirilmesi, predatörlere karşı ortaklaşa savunma, sosyallik ve alarm sinyalleri, sosyalleşme ve dikkat gelişimi, bencil sürü hipotezi, dilüsyon etkisi, Monarch kelebekleri ve mimik tipleri predatöre karşı savunma ve türler arası rekabet, simbiyotik ilişkiler
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Antipredatör davranış ekolojisi, av lokalizasyonunu daha da zorlaştırmak | ||
2 | avlanmayı zorlaştırmak, | ||
3 | predatörün saldırısını püskürtmek, | ||
4 | predatör nasıl caydırılır, savunma | ||
5 | gelişimsel homeostaz | ||
6 | predatör caydırıcılarının karşılaştırmalı analizi, vertebratların kimyasal caydırıcıları, | ||
7 | Batesian mimikri, korunan türler ile ilişkilendirilmesi, | ||
8 | arasınav | ||
9 | predatörlere karşı ortaklaşa savunma, sosyallik ve alarm sinyalleri, | ||
10 | sosyalleşme ve dikkat gelişimi, bencil sürü hipotezi, | ||
11 | dilüsyon etkisi, | ||
12 | Monarch kelebekleri ve mimik tipleri | ||
13 | predatöre karşı savunma ve türler arası rekabet, | ||
14 | simbiyotik ilişkiler | ||
15 | finale hazırlık | ||
16 | final |
Alcock, J. Animal Behavior, An Evolutionary Approach, Third Edition, Arizona State University. 1983 ISBN 0-87893-021-3 Gould, J.,L., Gould, C.G. Animal Mind (Hayvan Zihni) Çeviri Deniz Yurt Ören, TÜBİTAK 2001. ISBN 975 - 403 – 209 - 2 Eibel-Eibesfeldt, J., Ethology The Biology of Behavior, translated by Erich Klinghammer Purdua University. Printed in the United Tates of America 1970. SBN: 03 910081 2
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Alan Çalışması | 4 | 2 | 8 |
Rapor Hazırlama | 10 | 5 | 50 |
Rapor Sunma | 10 | 2 | 20 |
Makale Kritik Etme | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Okuma | 10 | 5 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 228 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | |||||||
ÖÇ 2 | |||||||
ÖÇ 3 | |||||||
ÖÇ 4 | |||||||
ÖÇ 5 | |||||||
ÖÇ 6 |