Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9101025452000 | Fungal Genetik | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Son zamanlarda güçlü teknoloji ve uygulamalarının geliştirilmesi ile biyolojik bilimlerde gerçek bir devrim oluşmuştur. Son yıllarda oluşturulan dataların teknik ve uygulamaların yoğun kullanımından dolayı filamentli fungus ve mayaların genetiğinde çok büyük ilerlemeler kaydedilmiştir. Böyle çalışmalardan elde edilen bilgiler tıptan ziraat ve sanayiiye kadar her alanda funguslardan büyük oranda yararlanmaya neden olmuştur
Prof.Dr. Füsun B. UÇAR
1 | Patojen fungusların (bitki, hayvan ve insan) hayat döngülerinin bilinmesinin hastalıklarının önlenmesindeki önemini kavramak |
2 | Maya killer sistemlerinin bilinmesi ile bu toksinlerden yararlanılarak patojenlerden korunmada kullanılmasının önemini kavramak |
3 | Heterokaryosis ve paraseksüel mekanizma ile gen çeşitliliği arasındaki ilişkilerin kurulması ve bu bilgilerden bilimsel çalışma yaratma becerisi geliştirme |
4 | Klasik genetik çalışmalar ve organel genetiğinin incelenmesi ile diğer ökaryotik organizmalarla ilişkisinin kavranması |
5 | Genetik çalışmalarda filamentli fungus ve mayaların model organizmalar olarak kullanılmasının bilim açısından önemini kavramak |
6 | Fungusların eşeyli ve eşeysiz üremeleri ile hayat devrelerinin bilinmesinin insanlık açısından öneminin kavranması |
7 | Fungal virusler, plasmidler ve transpozon elementlerinin funguslardaki fonksiyonlarının bilinmesi sonucunda elde edilen bilgilerin insanlık yararına biyoteknolojide kullanılma becerisinin geliştirilmesi |
8 | Hastalık tanısında, ilaç geliştirmede ve hastalık tedavisinde Mikroarray tekniğini kullanabilme becerisini geliştirme |
Yok
Yok
Filamentli askomisetlerin genetik sistemleri; Basidiomyceteslerin genetik sistemleri; S. cerevisiae’ da eşem tip genlerinin yapı ve fonksiyonları; Konidium ve askokarp gelişiminin genetiksel yönleri; Zygomycetes’lerin genetik sistemleri; Maya kromozomlarnın yapı ve fonksiyonları, telomer ve retrotranspozonlar; Funguslarda moleküler sinyal yöntemleri ve gen regülasyonu; Maya mitokondrilerinin genetik biyokimyası; Maya genomlarının karakteristikleri; Gen duplikasyonları; Maya genomlarının fonksiyonel analizleri; Model genomlar; Model genomların evolusyoner yönleri; Mayalarda hastalık genleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Filamentli askomisetlerin genetik sistemleri | ||
2 | Basidiomyceteslerin genetik sistemleri | ||
3 | S. cerevisiae’ da eşem tip genlerinin yapı ve fonksiyonları | ||
4 | Konidium ve askokarp gelişiminin genetiksel yönleri | ||
5 | Zygomycetes’lerin genetik sistemleri | ||
6 | Maya kromozomlarnın yapı ve fonksiyonları, telomer ve retrotranspozonlar | ||
7 | Funguslarda moleküler sinyal yöntemleri ve gen regülasyonu | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Maya mitokondrilerinin genetik biyokimyası | ||
10 | Maya genomlarının karakteristikleri | ||
11 | Gen duplikasyonları | ||
12 | Maya genomlarının fonksiyonel analizleri | ||
13 | Model genomlar | ||
14 | Model genomların evolusyoner yönleri | ||
15 | Mayalarda hastalık genleri | ||
16 | Final Sınavı |
•Deacon, J., Fungal Biology, 4th Ed. Blackwell Publishing, 2006 •Moore, D., and Frazer, L.A.N., Essential Fungal Genetics, 1th Ed. Springer-Verlag, 2002 •Arora, D.K., Handbook of Fungal Biotechnology, 2th Ed. Marcel Dekker Inc, 2004 •Feldman, H., 2010, Yeast: Molecular and Cell Biology, Wiley-Blackwell •Elliott, C.G., 1995, Reproduction in Fungi, Chapman and Hall
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Rapor Hazırlama | 6 | 3 | 18 |
Rapor Sunma | 9 | 5 | 45 |
Makale Kritik Etme | 12 | 6 | 72 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 225 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | |||||||
ÖÇ 2 | |||||||
ÖÇ 3 | |||||||
ÖÇ 4 | |||||||
ÖÇ 5 | |||||||
ÖÇ 6 | |||||||
ÖÇ 7 | |||||||
ÖÇ 8 |