Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9101027242018 | Kuşlarda Markalama Yöntemleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dersin Amacı; Kuş halkalama çalışmaları ve yöntemleri konusunda öğrencilerin deneyim ve bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Prof. Dr. Mehmet SIKI
1 | Markalama ve halkalama yöntemlerini öğrenme |
2 | Hangi kuşlarda hangi yöntemlerle halkalama yapılacağına karar verme |
3 | Markalama ve halkalama yöntemlerinin olumlu ve olumsuz yönlerini öğrenme |
4 | Markalama ve halkalama yaparken nelere dikkat edileceğini öğrenme |
5 | Güncel olarak kullanılan markama yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma |
Yok
Yok
markalama ve halkalama yöntemlerini öğrenme, hangi kuşlarda hangi yöntemlerle halkalama yapılacağina karar verme, markalama ve halkalama yöntemlerininin olumlu ve olumsuz yönlerini öğrenme, markalama ve halkalama yaparken nelere dikkat edileceğini öğrenme, Güncel olarak kullanılan hakkında bilgi sahibi olma
Hafta | Konular (Teorik) | Laboratuvar | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Kuşlarda markalama yöntemlerine giriş | |||
2 | Kuşlarda halkalama nedir? Halkalama çalışmalarının tarihçesi | |||
3 | Türkiyede kuş halkalama çalışmaları (tarihçesi, ötücü kuş halkalama istasyonları, sukuşlarının halkalanması) | |||
4 | Markalama çeşitleri | |||
5 | Başta markalama | |||
6 | Gagada yapılan markalamalar | |||
7 | Kanatlarda markalama | |||
8 | Arasınav | |||
9 | Tüyler üzerinde yapılan markalamalar | |||
10 | Tüylerin boyanması, bu tekniğin kullanıldığı kuşlar, boyanın kullanılması | |||
11 | Ayaklarda markalama | |||
12 | Radyo telemetri | |||
13 | Uydu vericisi takma çalışmaları | |||
14 | Kuşlarda markalamanın kuşlar açısından olumlu ve olumsuz etkileri | |||
15 | Ödev ve sunumların rapor edilmesi | |||
16 | Final sınavı |
DERS KİTABI: Bub, H., Oelke, H., (1980), Markierundsmethoden für Vögel, YARDIMCI KİTAPLAR: Le Baguage des oiseuax (1991), Centre de Recherches sur les Migration des Mammiferes, et des Oiseaux, Museum Naturel d’Histoire Naturel, Paris, Fransa, Kuş Araştırmaları Derneği (2003) “2. Halkalamaya giriş kursu” Bandırma Kuş Cenneti Milli Parkı Notları.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 10 | 4 | 40 |
Bireysel Çalışma | 10 | 5 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 240 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 0 | |||||||
ÖÇ 1 | |||||||
ÖÇ 2 | |||||||
ÖÇ 3 | |||||||
ÖÇ 4 |