GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9101025922010 Fitohormonlar ve Abiyotik Stres Toleransında Rolleri Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bitkilerde büyüme ve gelişmeyi düzenleyen fitohormonların abiyotik stress toleransında rollerine ilişkin temel kavramlarının, bitki fizyolojisi, biyokimya ve moleküler biyolojiden yararlanılarak öğretilmesi ve biyolojinin uygulama alanları ile ilişkilendirilmesinin sağlanması.


Prof.Dr. Lale AKTAŞ


1 Fitohormonların genel özellikleri, biyosentezleri ve etki mekanizmaları
2 Fitohormonların, farklı abiyotik stress koşullarında roller
3 Stres koşullarında fitohormon etkileşimleri
4 Fitohormonların abiyotik stressle ilişkisine ilişkin literatürü etkin takip edebilme ve değerlendirebilme
5 Stres koşullarında fitohormonlar ile ilişkili bir sorunu irdeleme hipotez kurma, deneysel metodu belirleyerek, sözlü ve yazılı olarak sunma

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu derste, Fitohormon ve abiyotik stress kavramları irdelenecektir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Fitohormon ve abiyotik stress kavramları
2 Abiyotik streste hormonal sinyal transdüksüyon yolakları
3 Stres cevapları sırasında bitki hormonlarındaki değişimler ve ilişkiler
4 Abiyotik stres koşullarına cevapta oksinin rolü
5 Abiyotik stres koşullarında sitokininin rolü
6 Absisik asit ve abiyotik stress
7 Absisik asit uyarımlı proteinler ve abiyotik streste rolleri
8 Arasınav
9 Streste etilenin rolü
10 Poliaminler ve stress
11 Abiyotik streste salisilik asitin rolü
12 Çevresel streslere bitki cevaplarında brasinostreodlerin etkisi
13 Brassiostreoidlerin ürün verimi ve stres toleransını artırmada rolleri
14 Jasmonik asit bitkinin stres cevaplarına katkısı
15 Öğreci sunumları ve tartışma
16 Final Sınavı

YARDIMCI KİTAPLAR Pareek, A., Sopory, S.K., Govindjee, H. J. B. “ Abiotic Stress Adaptation in Plants: Physiological, Molecular and Genomic Foundation” Springer, Dordrecht The Netherlands, 2010 Jenks, M., Hasegawa, P.M. “Plant Abiotic Stress” Blackwell Publishing Ltd, Oxford, UK 2005 Hedden, P., Thomas, S.G. “Plant Hormone Signaling”, Blackwell Publ. Ltd., Oxford, UK, 2006.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 5 1 5
Final Sınavı 5 1 5
Bütünleme Sınavı 2 1 2
Quiz 2 1 2
Derse Katılım 8 1 8
Rehberli Problem Çözümü 3 1 3
Problem Çözümü 2 1 2
Tartışma 10 1 10
Soru-Yanıt 3 1 3
Takım/Grup Çalışması 10 1 10
Gözlem 8 1 8
Gösterme 2 1 2
Örnek Vaka İncelemesi 1 1 1
Beyin Fırtınası 3 1 3
Rapor Hazırlama 8 1 8
Rapor Sunma 3 1 3
Proje Hazırlama 10 1 10
Proje Sunma 2 1 2
Seminer 5 1 5
Proje Tasarımı /Yönetimi 2 1 2
Makale Yazma 8 1 8
Makale Kritik Etme 10 1 10
Bireysel Çalışma 15 1 15
Toplantı Başkanlığı Yapma 5 1 5
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 8 1 8
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 12 1 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 15 1 15
Okuma 10 1 10
Rapor 5 1 5
Sözlü Sınav 3 1 3
Performans 5 1 5
Deney Sonrası Quiz 5 1 5
Sözlü Sınav 5 1 5
Quiz için Bireysel Çalışma 10 1 10
Ev Ödevi 15 1 15
Toplam İş Yükü (saat) 225

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 4 5 4 5 5 5 4
ÖÇ 2 4 4 5 5 4 5 4
ÖÇ 3 4 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 4 5 4 4 5 4 4
ÖÇ 5 5 5 5 5 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek