Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9101025922010 | Fitohormonlar ve Abiyotik Stres Toleransında Rolleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bitkilerde büyüme ve gelişmeyi düzenleyen fitohormonların abiyotik stress toleransında rollerine ilişkin temel kavramlarının, bitki fizyolojisi, biyokimya ve moleküler biyolojiden yararlanılarak öğretilmesi ve biyolojinin uygulama alanları ile ilişkilendirilmesinin sağlanması.
Prof.Dr. Lale AKTAŞ
1 | Fitohormonların genel özellikleri, biyosentezleri ve etki mekanizmaları |
2 | Fitohormonların, farklı abiyotik stress koşullarında roller |
3 | Stres koşullarında fitohormon etkileşimleri |
4 | Fitohormonların abiyotik stressle ilişkisine ilişkin literatürü etkin takip edebilme ve değerlendirebilme |
5 | Stres koşullarında fitohormonlar ile ilişkili bir sorunu irdeleme hipotez kurma, deneysel metodu belirleyerek, sözlü ve yazılı olarak sunma |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu derste, Fitohormon ve abiyotik stress kavramları irdelenecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Fitohormon ve abiyotik stress kavramları | ||
2 | Abiyotik streste hormonal sinyal transdüksüyon yolakları | ||
3 | Stres cevapları sırasında bitki hormonlarındaki değişimler ve ilişkiler | ||
4 | Abiyotik stres koşullarına cevapta oksinin rolü | ||
5 | Abiyotik stres koşullarında sitokininin rolü | ||
6 | Absisik asit ve abiyotik stress | ||
7 | Absisik asit uyarımlı proteinler ve abiyotik streste rolleri | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Streste etilenin rolü | ||
10 | Poliaminler ve stress | ||
11 | Abiyotik streste salisilik asitin rolü | ||
12 | Çevresel streslere bitki cevaplarında brasinostreodlerin etkisi | ||
13 | Brassiostreoidlerin ürün verimi ve stres toleransını artırmada rolleri | ||
14 | Jasmonik asit bitkinin stres cevaplarına katkısı | ||
15 | Öğreci sunumları ve tartışma | ||
16 | Final Sınavı |
YARDIMCI KİTAPLAR Pareek, A., Sopory, S.K., Govindjee, H. J. B. “ Abiotic Stress Adaptation in Plants: Physiological, Molecular and Genomic Foundation” Springer, Dordrecht The Netherlands, 2010 Jenks, M., Hasegawa, P.M. “Plant Abiotic Stress” Blackwell Publishing Ltd, Oxford, UK 2005 Hedden, P., Thomas, S.G. “Plant Hormone Signaling”, Blackwell Publ. Ltd., Oxford, UK, 2006.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 5 | 1 | 5 |
Bütünleme Sınavı | 2 | 1 | 2 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 8 | 1 | 8 |
Rehberli Problem Çözümü | 3 | 1 | 3 |
Problem Çözümü | 2 | 1 | 2 |
Tartışma | 10 | 1 | 10 |
Soru-Yanıt | 3 | 1 | 3 |
Takım/Grup Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Gözlem | 8 | 1 | 8 |
Gösterme | 2 | 1 | 2 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 1 | 1 |
Beyin Fırtınası | 3 | 1 | 3 |
Rapor Hazırlama | 8 | 1 | 8 |
Rapor Sunma | 3 | 1 | 3 |
Proje Hazırlama | 10 | 1 | 10 |
Proje Sunma | 2 | 1 | 2 |
Seminer | 5 | 1 | 5 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 2 | 1 | 2 |
Makale Yazma | 8 | 1 | 8 |
Makale Kritik Etme | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Toplantı Başkanlığı Yapma | 5 | 1 | 5 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Okuma | 10 | 1 | 10 |
Rapor | 5 | 1 | 5 |
Sözlü Sınav | 3 | 1 | 3 |
Performans | 5 | 1 | 5 |
Deney Sonrası Quiz | 5 | 1 | 5 |
Sözlü Sınav | 5 | 1 | 5 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ev Ödevi | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 225 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |