GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9101025291999 Tohum Çimlenme Fizyolojisi ve Ekolojisi Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dünyadaki gıda stoku , üretilen bitki tohumlarının hasatına bağlıdır. Bunlar karbonhidrat, protein ve yağlardır.Çimlenme ve yeni nesil başlangıcı için rezerv olarak tohumda saklanan bu zengin besinler nedeniyle bu tohumlar hasat edilir. Fizyologlar verim açısından ürünlerin geleneksel asimilasyon süreçleri üzerine yoğunlaşmıştır. Kaynaktan taşınan hammaddenin tohum tarafından kullanımı , üretim sürecinin eşit derecede önemli bir parçasıdır.Tohum bu nedenle her zaman önemli olmaktadır.


Prof. Dr. Lale Aktaş


1 Tohumda yapı, büyüme ve gelişme olaylarını öğrenmek
2 Tohum gelişim ve çimlenme fizyolojisini ve biyokimyasını algılamak
3 Dormansi kavramını ve çimlenme üzerinde ki fizyolojik etkileri öğrenmek
4 Tohum ve gıda rezervleri prensiplerini algılamak

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Ayrıntılı olarak tohum yapısı üzerinde durulacaktır çünkü, tohum verimi belirleyen süreçlerin ayrılmaz bir parçasıdır. Tohum büyüme ve gelişmesi, tohum yapısı, kompozisyon ve boyutu, tohum gelişiminin üç aşaması ve tohum büyüme-fizyolojik olgunluk konusu incelenecektir. Ayrıca,tohum büyüme oranı, tohum büyüme hızı tartışılacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Laboratuvar Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tohum çimlenmesine giriş
2 Tohumların Yapısı ve Gıda Rezervleri
3 Tohum Olgunlaşmasının Mirası
4 Kabartma, Çimlenme ve Büyüme
5 Çimlenme ve Büyüme Biyokimyası
6 Rezervlerin Harekete Geçirilmesi
7 Depolanan Rezervlerin Mobilizasyonunda Kontrol Süreçleri
8 Dormansi ve Çimlenmenin Kontrolü
9 Dormansi ve Çimlenmenin Çevre Düzenlemesi
10 Uzun Ömür, Saklama ve Bozulma

Bewley J.D. and Black M. (2006) Seeds physiology of development and germination. pp 445 , second edition. DESAİ,B.B (2004) Seeds Handbook :Biology,production,processing and storage second edition revised and expanded .pp 786.Marcel Dekker,Inc New York.Basel. ŞEHİRALİ,S (1989) tohumluk ve teknolojisi –Ankara üniv. Ziraat fak. Tarla bit böl. Ankara. Savage ,W,E,F.,Metzger ,G,l. (2006) Seed dormancy and the control of germination .DOI: 10.1111/j.1469-8137.2006.01787.x (http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1469-8137.2006.01787.x/full#jumpTo)


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Laboratuvar Sınavı 1 30
Ev Ödevi 1 30
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 5 1 5
Final Sınavı 5 1 5
Quiz 5 1 5
Derse Katılım 30 1 30
Tartışma 20 1 20
Seminer 5 1 5
Makale Kritik Etme 20 1 20
Bireysel Çalışma 30 1 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 30 1 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 25 1 25
Okuma 30 1 30
Performans 15 1 15
Quiz için Bireysel Çalışma 30 1 30
Toplam İş Yükü (saat) 250

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek