Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9101025291999 | Tohum Çimlenme Fizyolojisi ve Ekolojisi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Dünyadaki gıda stoku , üretilen bitki tohumlarının hasatına bağlıdır. Bunlar karbonhidrat, protein ve yağlardır.Çimlenme ve yeni nesil başlangıcı için rezerv olarak tohumda saklanan bu zengin besinler nedeniyle bu tohumlar hasat edilir. Fizyologlar verim açısından ürünlerin geleneksel asimilasyon süreçleri üzerine yoğunlaşmıştır. Kaynaktan taşınan hammaddenin tohum tarafından kullanımı , üretim sürecinin eşit derecede önemli bir parçasıdır.Tohum bu nedenle her zaman önemli olmaktadır.
Prof. Dr. Lale Aktaş
1 | Tohumda yapı, büyüme ve gelişme olaylarını öğrenmek |
2 | Tohum gelişim ve çimlenme fizyolojisini ve biyokimyasını algılamak |
3 | Dormansi kavramını ve çimlenme üzerinde ki fizyolojik etkileri öğrenmek |
4 | Tohum ve gıda rezervleri prensiplerini algılamak |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ayrıntılı olarak tohum yapısı üzerinde durulacaktır çünkü, tohum verimi belirleyen süreçlerin ayrılmaz bir parçasıdır. Tohum büyüme ve gelişmesi, tohum yapısı, kompozisyon ve boyutu, tohum gelişiminin üç aşaması ve tohum büyüme-fizyolojik olgunluk konusu incelenecektir. Ayrıca,tohum büyüme oranı, tohum büyüme hızı tartışılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Laboratuvar | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Tohum çimlenmesine giriş | |||
2 | Tohumların Yapısı ve Gıda Rezervleri | |||
3 | Tohum Olgunlaşmasının Mirası | |||
4 | Kabartma, Çimlenme ve Büyüme | |||
5 | Çimlenme ve Büyüme Biyokimyası | |||
6 | Rezervlerin Harekete Geçirilmesi | |||
7 | Depolanan Rezervlerin Mobilizasyonunda Kontrol Süreçleri | |||
8 | Dormansi ve Çimlenmenin Kontrolü | |||
9 | Dormansi ve Çimlenmenin Çevre Düzenlemesi | |||
10 | Uzun Ömür, Saklama ve Bozulma |
Bewley J.D. and Black M. (2006) Seeds physiology of development and germination. pp 445 , second edition. DESAİ,B.B (2004) Seeds Handbook :Biology,production,processing and storage second edition revised and expanded .pp 786.Marcel Dekker,Inc New York.Basel. ŞEHİRALİ,S (1989) tohumluk ve teknolojisi –Ankara üniv. Ziraat fak. Tarla bit böl. Ankara. Savage ,W,E,F.,Metzger ,G,l. (2006) Seed dormancy and the control of germination .DOI: 10.1111/j.1469-8137.2006.01787.x (http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1469-8137.2006.01787.x/full#jumpTo)
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Laboratuvar Sınavı | 1 | 30 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 5 | 1 | 5 |
Quiz | 5 | 1 | 5 |
Derse Katılım | 30 | 1 | 30 |
Tartışma | 20 | 1 | 20 |
Seminer | 5 | 1 | 5 |
Makale Kritik Etme | 20 | 1 | 20 |
Bireysel Çalışma | 30 | 1 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 30 | 1 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 25 | 1 | 25 |
Okuma | 30 | 1 | 30 |
Performans | 15 | 1 | 15 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 250 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 |