Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9101025301998 | Bitkilerde Mineral Beslenme Fizyolojisi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bitkilerin mineral besinleri nasıl elde ettikleri ve kullandıkları mineral beslenme başlığı altında incelenmektedir.Bu araştırma alanı modern tarım ve çevresel korumanın merkezidir.Mineral beslenme denilen bu bilginin temelde, modern tarımın gelişmesi üzerinde büyük bir etkisi olmuştur, aynı zamanda bitki fonksiyonlarını daha iyi anlayabilmemiz için önemli katkılarda bulunacaktır.
Assoc. Prof. Dr.Meliha.GEMİCİ
1 | Bitkilerde mineral beslenme fizyolojisine ait temel bilgilerin öğrenilmesi. |
2 | Konuları ,anlamak, yorumlamak ve bir araştırma projesi analiz yapabilmek, ayrıca veri toplamak ve analiz etmek ve sonuçları bir bilimsel rapor formatında sunmak. |
3 | Biyolojik konular ve verilerin, hedef kitleye etkin bir şekilde açıklanması ve iletişim yeteneği. |
4 | Laboratuarda temel aletleri kullanma ve çalışma yetisi göstermek. |
5 | Temel kavramları anlamak ve bilimsel terminoljiyi yazılı ve sözlü olarak doğru şekilde kullanma yeteneği göstermek |
Yok
Yok
Bu derste bitkiler tarafından mineral besin alınımı konusu tartışılmaktadır.Bitkilerin beslenme ihtiyaçları, beslenme eksikliğinde çeşitli belirtiler ve uygun bitki beslemesini sağlamak için gübre kullanımı incelenecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Laboratuvar | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Su ve bitki hücreleri : suyun yapısı ve özellikleri, su moleküllerinin polaritesi ve hidrojen bağlarınınyapısı. | |||
2 | Bitkilerde uzun mesafelere su taşınımı, bir bitkinin su durumunu değerlendirmek için yararlı olan su potansiyeli kavramı. | |||
3 | Toprakta su: toprak su potansiyeli, toprak, su ve yapışma ve surfaca gerginlik yarattığı negatif hidrostatik basınç ozmotik basıncının bir fonksiyonudur. | |||
4 | Kökler tarafından suyun alınımı. | |||
5 | Mineral beslenme : Bitki kök sistemi ile toprak arasındaki etkileşim. | |||
6 | Toprak ve mineraller. | |||
7 | Bitki kökleri ve mikorizalar arasındaki ilişki. | |||
8 | Arasınav. | |||
9 | Gerekli elementler (Beslenme bozuklukları ve gerekli elementler arasındaki ilişkiler). | |||
10 | Gerekli elementler (Beslenme bozuklukları ve gerekli elementler arasındaki ilişkiler)(devam). | |||
11 | Kimyasal gübreler, organik tarım, ve yapraktan beslenme. | |||
12 | Tuz stresi ve halofitler. | |||
13 | Pasif ve aktif taşınım, bir membranda çözeltilerin taşınımı. | |||
14 | Biyolojik membranlarda taşınım. | |||
15 | Membranlarda taşınım : (Bitkilerde çözünen maddelerin taşınımında apoplast ve symplast adı verilen temel yollar ). | |||
16 | Final sınavı |
Taiz, L., and Zeiger,E . 2006. Plant Physiology. 4th ed. Sinauer Associates, Inc. Publihers, Sunderland, MA Taiz ,L and Zeiger ,E . 1991. Plant Physiology. pp. 565 The Benjamin / Cummings Publishing Company, Inc. Adriano, D.C. (1986) Trace elements in the terrestrial environment. Springer-Verlag,. New York-Berlin-Heidelberg-Tokyo
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 4 | 56 |
Tartışma | 7 | 5 | 35 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Makale Kritik Etme | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 251 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | |||||||
ÖÇ 2 | |||||||
ÖÇ 3 | |||||||
ÖÇ 4 | |||||||
ÖÇ 5 |