GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9101025681998 Türkiyedeki Sulak Alanlar ve Önemi Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı Türkiye’deki sulak alanların tipleri ve biyolojik özellikleri hakkında öğrencilere bilgi sahibi olmaları ve konular arasındaki bağlantıları kurabilmelerini sağlamaktır.


Yrd.Doç.Dr. Ahmet Mermer.


1 1. Türkiye’deki Sulak Alanları öğrenebilme.
2 2. Sulak Alanların Önemini kavrayabilme.
3 3.Türkiye’deki Sulak Alanların Önemini güncel hayata uyarlayabilme.
4 4. Türkiye’deki Sulak Alanlar ile ilgili veri tabanını araştırabilme ve elde ettiği bilgileri sözlü ya da yazılı aktarabilme
5 5. Çevresel koşullar ile Sulak Alanlarda yaşayan canlılar arasındaki bağlantının kurulmasını sağlayabilme
6 6. Sulak Alanların Önemini Çevresel problemlere Uygulayabilme


Yok


Yok


• Sulak alanların tanımı ve özellikleri, ekosistemdeki rolleri, • Sulak alanların tipleri ve biyolojik özellikleri, • Türkiye’deki belli sulak alanlar, bunların korunma stratejileri; • Sulak alanların korunmaları ile ilgili uluslar arası ilişkiler.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 1 Sulak Alanların Tanımı, Özellikleri, Değerleri ve İşlevleri
2 2 Sulak Alanlara İlişkin Uluslararası Gelişmeler
3 3 RAMSAR Sözleşmesine Taraf Ülkeler
4 4 Türkiye’nin Gölleri ve Oluşumları
5 5 Türkiye’ deki Uluslararası Öneme Sahip Sulak Alanlar
6 6 Ülkemizde Sulak alanlara İlişkin Sorunlar ve Çözüm Önerileri
7 7 Sulak Alan Yönetim Planı
8 8 Arasınav
9 9 Manyas Gölü – Seyfe Gölü – Göksu Deltası
10 10 Burdur Gölü – Sultan Sazlığı – Ulubat Gölü
11 11 Meriç Deltası – ¬Kızılırmak Deltası – Eber Gölü
12 12 Ereğli Sazlığı – Tuz Gölü – Büyük Menderes Deltası
13 13 Çamaltı Tuzlası – Işıklı Gölü – Beyşehir Gölü
14 14 Eğirdir Gölü – Seyhan ve Ceyhan Deltaları – Akşehir Gölü
15 15 Ödev ve Sunumların Rapor edilmesi
16 16 Final Sınavı

Erdem, O., “Türkiye’nin Kuş Cennetleri”, T.C. Çevre Banlığı, Çevre Koruma Genel Müdürlüğü, Seri 5, Ankara, 1995. Kalelioğlu, U., Özkan, N., “Türkiye’nin Taraf Olduğu Uluslararası Çevre Sözleşmeleri”, İzmir Barosu Yayınları, İzmir, 2000.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 1 14 14
Rapor Sunma 1 1 1
Makale Kritik Etme 10 4 40
Bireysel Çalışma 10 5 50
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 14 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 240

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 4 4
ÖÇ 4 4 5
ÖÇ 5
ÖÇ 6 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek