Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9101027022014 | Maya Ekofizyolojisi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı gıda zinciri, karbon, azot ve kükürt döngüsünde önemli rol oyanayan mayaların fizyolojileri ve biyoçeşitliliğine ilişkin bilgileri detaylı bir biçimde sunmaktır.
Doç. Dr. H. Tansel YALÇIN
1 | 1. Mayaların fizyolojileri ve ekoloji arasındaki ilişkiyi anlamak |
2 | 2. Doğal ve ekstrem çevrlerdeki maya biyoçeşitliliğini anlamak |
3 | 3. Mayaların biyoçeşitliliği araştırmaları için gerekli yetenekleri geliştirmek |
4 | 4. Mayaların biyoçeşitliliğini ve metabolik organizasyon çeşitliliğini tanımlamak |
5 | 5. Fonksiyonel ve yapısal proteinler, ekstraselüler polisakkaritler ve enzimlerin üretiminde mayaların önemini anlamak |
6 | 6. Maya ekofizyolojisi hakkındaki bilimsel yayınları okumak, anlamak ve değerlendirebilmek |
7 | 7. Tez hazırlama, araştırma projesi hazırlama gibi konularda bilgi kazanmak ve maya ekofizyolojisine ilişkin sonuçları değerlendirmek |
8 | 8. Bilimsel yöntemler aracılığıyla maya ekofizyolojisi hakkındaki verileri kullanarak bilgi ve teori geliştirebilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Maya biyoçeşitliliği, maya türleri arasındaki şeker ve azot metabolizması, mayalar arasındaki antogonistik ilişkiler, ekoloji çalışmaları için moleküler tanılama yöntemlerinin önemi, ekstrem çevrelerdeki mayalar, maya stres yanıtı.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Maya biyoçeşitliliği | ||
2 | Maya türleri arasındaki şeker metabolizması | ||
3 | Maya türleri arasındaki azot metabolizması | ||
4 | Mayalar arasındaki antogonist ilişkiler | ||
5 | Mayaları etkileyen çevresel faktörler | ||
6 | Ekoloji çalışmaları için moleküler tanılama yöntemlerinin önemi | ||
7 | Ara sınav | ||
8 | Ekstrem çevrelerdeki mayalar | ||
9 | Toprak, su, deniz ve derin deniz ekosistemlerindeki maya biyoçeşitliliği | ||
10 | Maya stres yanıtları | ||
11 | Çevre kalitesinde indikatör olarak mayalar | ||
12 | Maya β-Glukanları | ||
13 | Maya killer toksinleri | ||
14 | Final sınavı |
Carlos Rosa, Gabor Peter. 2006. Biodiversity and Ecophysiology of Yeasts. Springer-Verlag Berlin Heidelberg, Printed in Germany. Satyanarayana, Kunze, G. 2009.Yeast Biotechnology: Diversity and Applications. Springer Science Business Media B.V.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 7 | 5 | 35 |
Rapor Sunma | 7 | 5 | 35 |
Makale Kritik Etme | 5 | 6 | 30 |
Okuma | 3 | 12 | 36 |
Rapor | 5 | 6 | 30 |
Ev Ödevi | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 240 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | ||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | |||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | ||||
ÖÇ 4 | 4 | ||||||
ÖÇ 5 | |||||||
ÖÇ 6 | |||||||
ÖÇ 7 | |||||||
ÖÇ 8 |