GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9101025642022 Mikrobiyal Biyokütle ve Aktivite Ölçümleri İçin Yöntemler Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilere fungal ve bakteriyal biyokütlenin, fonksiyonel ve enzim aktivitelerinin hesaplanmasını, her iki mikrobiyal grup için özel kimyasal bileşenlerin ölçümlerinin yapılmasını ve bu yöntemlerin biyotransformasyon, bioremediasyon ve zıraai uygulamalardaki kullanılabilirlikleri ve avantajları anlatmaktır.


Prof Dr İhsan YAŞA


1 Öğrencilere fungal ve bakteriyal biyokütlenin, fonksiyonel ve enzim aktivitelerinin hesaplanmasını öğretme
2 Bakteri ve funguslar için özel kimyasal bileşenlerin ölçümlerini yapabilmek
3 Bu yöntemlerin biyotransformasyon, bioremediasyon ve zıraai uygulamalardaki kullanılabilirlikleri ve avantajları değerlendirebilmek
4 Disiplinler arası çalışmalara katılabilme
5 Biyoloji anında bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, bir alana uygulayan özgün bir çalışma yapabilme
6 Biyoloji alanında bilimsel literatüre katkı sağlamak amacıyla ulusal ya da uluslar arası bir makale hazırlayabilme
7 Biyoloji alanındaki uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik ve sorumluluk sahibi bireyler olabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Solunuma dayalı tekniklerle mikrobiyal kütlenin belirlenmesi, funguslara özel kimyasal bileşikler: ergesterol,kitin,fosfolipid yağ esterleri,topraktaki DNA miktarının belirlenmesi ve ekstraksiyon ile bakteri sayımı,mikrobiyal biyokütleyi hesaplanmasındaki enzim ölçümleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Toprak ve çevrede mikroorganizmaların sayımı için temel yöntemler
2 Toprak mikrobiyal biyomasının hesaplanması (FDA aktif fungal hifler)
3 Fumigasyon-ekstraksiyon ile mikrobiyal biyomasın hesaplanması
4 Toprak solunumu,Substratla indüklenmiş solunum
5 Mikrobiyal hücrelerin biohacminin belirlenmesi ve sayımı
6 Toprak mikrobiyal aktivitesinin ölçümleri (DMSO indirgenmesi)
7 Sunum
8 Arasınav
9 Topraktaki azot mineralizasyonu (Selektif-SIR metodu)
10 Bakteriyal büyüme oranının belirlenmesinde timidin lösin katılımı ve toprakta nitrifikasyon , DHA aktivitesi (TTC metot)
11 Enzim aktivite profilleri ve toprak kalitesi (DHA aktivitesi , INT metodu)
12 PLFA analizleri (Posfataz aktivitesi)
13 Substrat utilization in Biolog Plates for analysis of CLPP (Β-glucosidase activity) Β-glukosidaz aktivitesi
14 Topraklarda anaerobik mikrobiyal aktiviteleri (Arilsulfataz aktivitesi)
15 Bakteri-virus etkileşimleri ve ekosistem üzerine etkileri
16 Final Sınavı

DERS KİTAPLARI: Blooem,J.,Hopkins,D.W.,Benedetti,A.”Microbiological Methods For Assessing Soil Quality” CAB International 2006. Taylor, J.P.“Comparation of Microbial Number And Enzymatic Activities In Surface Soils”, Soil Biol. Biochem. Vol 34:387-401,2002 Alef, K., and Nannipieri,P., “ Methods İn Applied Soil Microbiology and Biochemistry ”Academic Press 1995. YARDIMCI KAYNAKLAR : Sylvia,D.M., Fuhrmann J.,J., Hartel, P.G.,Zuberer, D.,A.“Principles And Applications Of Soil Microbiology“ Prentice Hall, New Jersey, 1998. Barajas-Aceves, M., Hassan,M., Tinicp, R., Vazquez-Duhalt,R. “Effect of Pollutants on Ergesterol Content as Indicators of Fungal Biomass. Soil Biol. Biochem. Vol:50, 227-236,2002. West, A.W.,” Improvement of the Selective Respiratory Inhibition Tecnique to Measure Eukaryote:Prokaryote Ratios in Soil, J. Microbiologycal Methods.Vol:5,125-138,1986.




Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Problem Çözümü 5 6 30
Tartışma 7 5 35
Takım/Grup Çalışması 3 3 9
Deney 2 6 12
Rapor Hazırlama 5 5 25
Rapor Sunma 2 7 14
Makale Kritik Etme 5 6 30
Bireysel Çalışma 14 2 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 12 12
Toplam İş Yükü (saat) 241

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 3 4 3 3
ÖÇ 2 4 5 4
ÖÇ 3 3 5 3 5
ÖÇ 4 4 2
ÖÇ 5 5 5 4 4 2
ÖÇ 6 4 5 2 3 3
ÖÇ 7 5 5 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek