GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9101025752003 Hayvanlarda Renklenme Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı hayvanlarda renk değişikleri yanında, renk oluşturan yapılar, renklenmeler ve davranış ilişkileri hakkında öğrencilere bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır


Dr.Öğr. Üyesi Ahmet Mermer.


1 1. Omurgalı ve Omurgasızlardaki Renklenmeyi öğrenebilme.
2 2. Hayvanlarda Yapısal ve Adaptasyon Renklenmenin Önemini kavrayabilme
3 3. Hayvanlarda Renklenmenin Önemini güncel hayata uyarlayabilme.
4 4. Hayvanlarda Renklenme ile ilgili veri tabanını araştırabilme ve elde ettiği bilgileri sözlü ya da yazılı aktarabilme
5 5. Çevresel koşullar ile Hayvanlarda Renklenme arasındaki bağlantının kurulmasını sağlayabilme
6 6. Hayvanlarda Renklenmenin önemini Çevresel problemlere Uygulayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


• Renk oluşturan yapıların tanımı, Renk ve davranış, • Renklenmede meydana gelen değişimler, Yapısal renkler, • Omurgalı ve omurgasız hayvanlarda renk-desen ilişkilerini içermektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Hayvanlardaki Renklenmeye Giriş
2 OMURGASIZLARDA RENKLENME
3 Omurgasızlarda Yapısal Renklenme
4 Omurgasızlarda Pigmentasyona Bağlı Renklenme
5 Omurgasızlarda Adaptasyon Renklenmesi (Kamuflaj) 1-Gizli Renklenme 2-Karışıklığa Yol Açan Renklenme
6 Omurgasızlarda Adaptasyon Renklenmesi (Kamuflaj) 3-Uyarıcı Renklenme 4- Zıt Gölgeleme
7 Omurgasızlarda Adaptasyon Renklenmesi (Kamuflaj) 5-Mevsimsel ve Eşeysel Renklenme 6 Biyolüminesans
8 Arasınav
9 OMURGALILARDA RENKLENME
10 BALIKLARDA Renklenme
11 AMFİBİLERDE Renklenme
12 REPTİLLERDE Renklenme
13 KUŞLARDA Renklenme
14 MEMELİLERDE Renklenme
15 Ödev ve Sunumların Rapor edilmesi
16 Final Sınavı

Kence, A., “Türkiye’nin Biyolojik Zenginlikleri”, Türkiye Çevre Sorunları Vakfı, Ankara, 1990. Dungan, P. J., “Sulak Alanların Korunması”, IUCN-Conservation Union, DHKD, Istanbul, 1990. Kalelioğlu, U., Özkan, N., “Türkiye’nin Taraf Olduğu Uluslararası Çevre Sözleşmeleri”, İzmir Barosu Yayınları, İzmir, 2000.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Hazırlama 1 14 14
Rapor Sunma 1 1 1
Makale Kritik Etme 10 4 40
Bireysel Çalışma 10 5 50
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 14 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 240

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 5 5 4
ÖÇ 2 4 5
ÖÇ 3 4 5 5 4
ÖÇ 4 5 5
ÖÇ 5 5 4
ÖÇ 6 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek